Contractele Internationale de Transport de Marfuri de Tip CMR

Cuprins referat Cum descarc?

1. Cap.Domeniul de aplicare;
2. Cap. II - Persoanele pentru care raspunde transportatorul;
3. Cap. III - Incheierea si executarea contractului de transport;
4. Cap. IV - Raspunderea transportatorului;
5. Cap. V - Reclamatii si actiuni;
6. Cap. VI - Dispozitii referitoare la transportul efectuat de transportatori succesivi;
7. Cap. VII - Nulitatea stipulatiilor contrare conventiei;
8. Cap. VIII - Dispozitii finale;
9. Bibliografie.


Extras din referat Cum descarc?

CONVENTIE referitoare la contractul de transport international de marfuri pe sosele (CMR) 
Cap. I Domeniul de aplicare
Art. 1 - 1. Prezenta conventie se aplica oricarui contract de transport de marfuri pe sosele, cu titlu oneros, cu vehicule, cand locul primirii marfii si locul prevazut pentru eliberare, asa cum sunt indicate in contract, sunt situate in doua tari diferite, dintre care cel putin una este tara contractanta, independent de domiciliul si de nationalitatea participantilor la contract. 
2. In sensul prezentei conventii, prin "vehicule" se inteleg automobilele, vehiculele articulate, remorcile si semiremorcile, asa cum sunt ele definite in articolul 4 al Conventiei asupra circulatiei rutiere din 19 septembrie 1949. 
3. Prezenta conventie se aplica chiar daca transporturile intrand in domeniul ei de aplicare sunt 
efectuate de catre state sau de catre institutii ori organizatii guvernamentale.
4. Prezenta conventie nu se aplica:
a) transporturile efectuate pe baza conventiilor postale internationale;
b) transporturile funerare; 
c) transporturile efectuate de stramutare. 
5. Partile contractante se obliga sa nu aduca nici o modificare prezentei conventii prin acorduri speciale incheiate intre doua sau mai multe dintre ele, putandu-se totusi scoate de sub prevederile ei micul trafic de frontiera sau autorizarea folosirii scrisorii de trasura reprezentative a marfii in transporturile efectuate exclusiv pe teritoriile lor. 
Art. 2 - 1. Daca vehiculul continand marfuri este transportat pe o parte a parcursului, pe mare, cale ferata, cale navigabila interioara sau aeriana, fara descarcarea marfii din vehicul, cu exceptia aplicarii eventuale a dispozitiilor articolului 14, prezenta conventie se aplica pentru intregul transport. Totusi, in masura in care s-a dovedit ca o pierdere, o avarie sau o intarziere la eliberarea marfii, care a survenit in cursul transportului cu un astfel de transport decat cel rutier, nu a fost cauzata de o actiune sau omisiune a transportatorului rutier si ca provine dintr-un fapt care nu a putut sa se produca decat in cursul si din cauza transportului nerutier, raspunderea transportatorului rutier nu este determinata de prezenta conventie, ci de felul in care raspunderea transportatorului nerutier ar fi fost determinata daca un contract de transport ar fi fost incheiat intre expeditor si transportorul nerutier numai pentru transportul marfii, conform prevederilor legale privind transportorul de marfuri printr-un alt fel de transport decat cel rutier. Cu toate acestea, in lipsa unor astfel de prevederi, raspunderea transportatorului rutier va fi determinata de prezenta conventie. 
2. Daca transportatorul rutier este in acelasi timp si transportator nerutier, raspunderea sa este, de asemenea, determinata de prevederile paragrafului 1, ca si cand functia sa de transportator rutier si functia sa de transportator nerutier ar fi exercitate de catre doua persoane diferite. 
Cap. II - Persoanele pentru care raspunde transportatorul
Art. 3 - Pentru aplicarea prezentei conventii, transportatorul raspunde ca de propriile sale actiuni si omisiuni, de actiunile si omisiunile prepusilor sai si ale oricaror alte persoane la serviciile carora recurge pentru executarea transportului, daca acesti prepusi sau aceste persoane actioneaza in exercitiul functiilor lor. 
Cap. III - Incheierea si executarea contractului de transport
Art. 4 - Proba contractului de transport de face prin scrisoare de trasura. Absenta, neregularitatea sau pierderea scrisorii de trasura nu afecteaza nici existenta, nici valabilitatea contractului de transport, care ramane supus dispozitiilor prezentei conventii. 
Art. 5 - 1. Scrisoarea de trasura este intocmita in trei exemplare originale, semnate de expeditor 
si de transportator, aceste semnaturi putand sa fie imprimate sau inlocuite prin stampilele 
expeditorului si transportatorului, daca legislatia tarii in care este intocmita scrisoarea de trasura o permite. Primul exemplar se remite expeditorului, al doilea insoteste marfa, iar al treilea se retine de transportator. 
2. In cazul in care marfa de transportat trebuie sa fie incarcata de vehicule diferite sau daca este vorba de diferite feluri de marfa ori de loturi distincte, expeditorul sau transportatorul are dreptul sa ceara intocmirea de scrisori de trasura pentru fiecare vehicul folosit sau pentru fiecare fel de marfa ori lot de marfuri.
Art. 6 - 1. Scrisoarea de trasura trebuie sa contina urmatoarele date:
a) locul si data intocmirii sale;
b) numele si adresa expeditorului;
c) numele si adresa transportatorului;
d) locul si data primirii marfii si locul prevazut pentru eliberarea acesteia;
e) numele si adresa destinatarului;
f) denumirea curenta a naturii marfii si felul ambalajului, iar pentru marfurile periculoase, 
denumirea lor general recunoscuta;
g) numarul coletelor, marcajele speciale si numerele lor;
h) greutatea bruta sau cantitatea astfel exprimata a marfii;
i) cheltuielile aferente transportului (pret de transport, cheltuieli accesorii, taxe de vama si alte 
cheltuieli survenite de la incheierea contractului si pana la eliberare); 
j) instructiunile necesare pentru formalitatile de vama si altele; 
k) indicatia ca transportul este supus regimului stabilit prin prezenta conventie si nici unei alte 
clauze contrare. 
2. Daca este cazul, scrisoare de trasura trebuie sa contina si indicatiile urmatoare:
a) interzicerea transbordarii;
b) cheltuielile pe care expeditorul le ia asupra sa;
c) totalul sumelor ramburs de perceput la eliberarea marfii;
d) valoarea declarata a marfii si suma care reprezinta interesul special la eliberare;
e) instructiunile expeditorului catre transportator cu privire la asigurarea marfii;
f) termenul convenit in care transportul trebuie sa fie efectuat;
g) lista documentelor remise transportatorului.
3. Partile pot insera in scrisoarea de trasura orice alta indicatie pe care ele o considera utila.


Fisiere in arhiva (1):

  • Contractele Internationale de Transport de Marfuri de Tip CMR.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!