Caracteristicile Serviciilor și Calitatea Serviciilor în Transport

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

CARACTERISTICILE SERVICIILOR 2
CALITATEA SERVICIILOR IN TRANSPORTURI 5
Consideratii generale 5
Specificul calitatii in transporturi 6
Actiuni generale pentru cresterea calitatii transporturilor 7
Compensarea intangibilitatii serviciului de transport 7
Inseparabilitatea serviciului de transport 8
Limitarea variabilitatii serviciilor oferite 10
Perisabilitatea sarcinilor de transport 11
Compensarea lipsei proprietatii asupra serviciului de transport 12
CONCLUZII 13
BIBLIOGRAFIE 14

Extras din referat:

- IMATERIALITATE SI INTANGIBILITATE ; - componenta subiectiva (servicii cu suport material : valoarea intriseca a suportului material al serviciului este in general mult inferioara celei a informatiilor pe care le vehiculeaza (programul de calculator - discheta).

Serviciile sunt imateriale, spre deosebire de produse, nu pot fi vazute, gustate, pipaite, auzite sau mirosite, anainte de a fi cumparate. Persoana care isi face o operatie estetica la fata nu poate vedea rezultatele exacte inainte ca prestatia chirurgicala sa aiba loc, asa cum nici pacientul din cabinetul psihiatrului nu poate stii dinainte rezultatele terapiei.

Pentru a-si reduce incertitudinea, cumparatorii vor cauta semne sau dovezi ale calitatii serviciului. Vor face deductii privitoare la calitate din modul cum arata locul, oamenii, dotarile, materialele de informare, simbolurile, si din pretul pe care-l vad. Prin urmare sarcina furnizorului de servicii este sa "gestioneze dovezi" si sa materializeze "imaterialul". Aceasta sarcina prezinta dificultatea in a adauga dovezi materiale si imagistica concreta unor oferte abstracte.

Avand in vedere cele de mai sus, pentru o strategie de pozitionare rapida, de exemplu in cazul unei banci, putem apela la mai multe instrumente din domeniul marketingului, cum ar fi :

Locul. Ambientul fizic trebuie sa sugereze servirea prompta. Exteriorul si interiorul trebuie sa aiba linii precis conturate. Amplasamentul birourilor si circulatia clientilor trebuie planificate cu multa grija, iar cozile de asteptare la ghiseu sa nu fie prea lungi.

Personalul. Personalul trebuie sa fie in permanenta activ, trebuie sa existe un efectiv suficient de numeros pentru a face fata sarcinilor de munca.

Echipamentul. Echipamentul - calculatoarele, copiatoarele, birourile - trebuie sa fie si sa arate "modern si efficient".

Materialele Informative - texte si fotografii - trebuie sa sugereze eficienta si rapiditate.

Simbolurile Numele si simbolul trebuie sa sugereze servirea prompta.

Pretul. Banca ar putea difuza o reclama in care se angajeaza sa pune o anumita suma (mica) in contul fiecarui client care este obligat sa stea la coada mai mult de 5 minute.

Bibliografie:

1.Maria Ioncica, Economia serviciilor. Teorie si practica, - Editia a III-a, revazuta si adaugita, Ed.Uranus, Bucuresti, 2003,

2. Ph. Kotler, Managementul marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 1997,

*** Serban Raicu - Transporturile- Universitatea "Politehnica" - Bucuresti

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Caracteristicile Serviciilor si Calitatea Serviciilor in Transport.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
14 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
3 205 cuvinte
Nr caractere:
18 162 caractere
Marime:
26.71KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
transporturi, calitate, servicii
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Sus!