Caracteristicile Generale ale Remorcherului

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 4214
Mărime: 44.16KB (arhivat)
Puncte necesare: 3

Extras din referat

Capitolul I

DESCRIEREA GENERALĂ A NAVEI

1.1.NOTIUNI GENERALE DESPRE REMORCHER.

Caracterizarea din punct de vedere valoric a geometriei corpului navei se face prin intermediul dimensiunilor principale.Caracteristica de bază a unui remorcher este puterea maşinilor, viteza de remorcaj şi autonomia.

1.1.1. Lungimea navei.

Lungimea pe plutirea de plină încărcare sau lungimea teoretică LCWL este distanţa măsurată în PD pe CWL între punctele de intersecţie ale acestei plutiri cu linia etamboului şi linia etravei. Această lungime este utilizată în mecanica navei.

Lungimea între perpendiculare Lpp este distanţa măsurată în PD, pe CWL între punctele de intersecţie ale acestei plutiri cu axul cârmei şi linia etravei.

Lungimea de calcul L este valoarea maximă dintre distanţa măsurată în PD, pe plutirea de încărcare de vară,de la muchia anterioară a etravei până la axul cârmei şi 0,96 din lungimea navei măsurată pe aceaşi plutire, de la muchia anterioară a etravei până la extremitatea pupa.Este definită conform prescripţiilor R.N.R. şi se utilizează la dimensionarea elementelor constructive ale navei.

Lungimea maximă Lmax este distanţa măsurată în PD după o direcţie orizontală între punctele extreme pupa şi prova ale navei.

1.1.2. Lăţimea navei.

Lăţimea teoretică Bx este distanţa măsurată în cuplul maestru, pe CWL, între punctele de intersecţie ale acesteia cu liniile bordurilor.

Lăţimea maximă Bmax este distanţa măsurată în cuplul maestru, după o direcţie orizontală, între punctele de intersecţie ale selaturii punţii în plan transversal cu liniile bordurilor.

1.1.3. Pescajul navei.

Pescjul navei T este distanţa măsurată în cuplul maestru între planul de bază şi planul plutirii.

1.1.4. Înălţimea navei.

Înălţimea de construcţie a navei D este distanţa măsurată după o direcţie verticală între planul de bază şi punctul de intersecţie al liniei punţii în cuplul maestru cu linia bordului.

• Lungimea maximă: Lmax = 35.81m

• Lungimea la linia de plutire: Lpp = 33.00 m

• Lăţimea de calcul: B = 9.71m

• Înălţimea de construcţie: D = 4.70 m

1.2. Verificarea caracteristicilor principale ale corpului navei

Rapoartele între dimensiunile principale caracterizează geometria, rezistenţa şi calităţile nautice ale nave.

Raportul între lungimea şi lăţimea teoretică LWL/Bx este un indiciu pentru viteza şi manevrabilitatea navei şi ia valori cuprinse între 4 şi 14. Valorile mici corespund pentru navele mici, lente şi cu manevrabilitate ridicată, în această categorie intrând şi remorcherele.

Raportul între lungimea teoretică şi înălţimea de construcţie LWL/D este un indiciu pentru rezistenţa longitudinală a navei şi ia valori cuprinse între 9 şi 15 . Valorile mici corespund pentru navele cu rezistenţă longitudinală ridicată iar valorile mari pentru navele cu rezistenţă longitudinală scăzută.

Raportul între lăţimea teoretică şi înălţimea de construcţie Bx/D este un indiciu pentru stabilitate şi rezistenţa transversală a navei, iar valorile lui sunt cuprinse între 1,3 şi 2. Valorile mici corespund pentru navele cu stabilitate redusă şi rezistenţă transversală ridicată, iar valorile mari pentru navele cu stabilitate ridicată şi reistaenţă transversală redusă din care face parte şi remorcherele.

Raportul între lăţimea teoretică şi pescaj Bx/T este un indiciu pentru stabilitate şi stabilitate de drum, având valorile cuprinse între 2 şi 10. Valorile mici corespund pentru navele cu stabilitate redusă, dar o bună stabilitate de drum, iar valorile mari pentru navele cu stabilitate bună, dar cu stabilitate de drum redusă.

Raportul dintre înălţimea de construcţie şi pescaj D/T este un indiciu asupra posibilităţii de navigaţie în ape cu adâncimi mici, capacităţi de încărcare şi nescufundabilităţii, iar valorile lui sunt cuprinse între 1,05 şi 2. În acest caz remorcherele au valorile cele mai mici.

În general, domeniile de variaţie ale rapoartelor dintre valorile diferitelor caracteristici principale ale corpurilor de navă de dimensiuni medii, obţinute pe cale statistică, se înscriu în anumite limite. Pentru remorchere acestea sunt:

Unele dintre rapoarte sunt reglementate de prin reguli date de registrele navale. Astfel, pentru navele maritime cu zonă de navigaţie nelimitată, R.N.R. prevede:

Pentru a preciza geometria corpului navei se utilizează coeficienţii de fineţe de suprafaţă şi coeficienţii de finţe volumetrici sau prismatici. Coeficientul de fineţe al unei suprsfeţe este definit de raportul dintre aria suprafeţei respective şi aria figurii geometrice regulate în care poate fi înscrisă. De regulă suprafaţa se înscrie într-un dreptunghi.Coeficienţii de fineţe volumetrici şi ai suprafeţelor caracteristice geometriei navei sunt daţi în continuare:

; ;

CB – coeficientul de fineţe bloc;

CW – coeficientul de fineţe al suprafeţei plutirii de plină încărcare;

CM – coeficientul de fineţe al suprafeţei maestre imerse;

V – volumul carenei;

ACWL – aria suprafeţei definită de conturul navei în planul plutirii de plină încărcare;

AM – aria suprafeţei maestre imerse

Preview document

Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 1
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 2
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 3
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 4
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 5
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 6
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 7
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 8
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 9
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 10
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 11
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 12
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 13
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 14
Caracteristicile Generale ale Remorcherului - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Caracteristicile Generale ale Remorcherului.doc

Alții au mai descărcat și

Sistemul de propulsie la prova navelor - bowthruster

INTRODUCERE SCURT ISTORIC AL NAVELOR, PREZENTARE TEMA  FUNDAMENTARE TEORETICA 1.1 Scurt istoric al navelor Navigare necesse, vivere non...

Arhitectură Navală

TEMA DE PROIECT Pornind de la urmatoarele date initiale: - Lungimea intre perpendiculare a navei - Lpp = 112 m - Rapoartele intre dimensiuni...

Modelarea și Simularea Funcțională a Elicei și Corpului Navei pentru o Instalație de Propulsie cu Elice cu Pale Orientabile la o Navă Cargou de 5000 TDW

CAPITOLUL 1 STABILIREA CARACTERISTICILOR PRINCIPALE ALE CORPULUI NAVEI ŞI VERIFICAREA LOR 1.1. Determinarea dimensiunilor principale ale corpului...

Rezistența la înaintare a navei

1. CALCULUL REZISTENTEI LA INAINTARE O nava difera fata de alte structuri mari ingineresti prin faptul ca, in afara altor functiuni pe care...

Proiect TCVN

1. Trasarea planului de forme Etapele trasării planului de forme prin utilizarea transversalului carenei navei sau modelului de referinţă sunt:...

Navele

Corpul navei este o construcţie compusă dintr-un înveliş etanş, rigidizat în interior printr-un sistem de grinzi, formând scheletul sau osatura...

Teoria Propulsorului

performantelor de propulsie si alegerea motorului. Alegerea motorului -determinarea puteri effective de remorcare tinand cont reserve de putere...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Te-ar putea interesa și

Proiectarea și exploatarea instalației de propulsie

CAPITOLUL 1 Descrierea generală a navei 1.1 Noţiuni generale despre remorchere Epoca marilor descoperiri geografice a dus la o nevoie crescută...

Ai nevoie de altceva?