Businessul într-o companie

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1606
Mărime: 25.56KB (arhivat)
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Pentru inceput , vom evidentia cateva legaturi intre logistica si businessul intr-o companie .Daca facem referire la procesul care planifica, implementeaza si controleaza fluxul si depozitarea eficace si eficienta a produselor, serviciilor si informatiilor de la punctul de origine la punctual de consum in scopul indeplinirii cerintelor clientilor, atunci trebuie sa ne concentram atentia la urmatoarele componente:

1) Piata furnizorilor: Relatiile ce apar pe aceasta piata ( denumita si piata in amonte/piata de asigurare cu resurse) sunt concurentiale (de regula), desi nu este exclus ca, uneori, acestea sa devina relatii de alianta, complementaritate sau parteneriat.

Aceasta piata , de pe pozitia de cumparator, prin oferta de resurse materiale, echipamente tehnice, potential etc., poate fi influentata de :

- Inflatie – care se manifesta prin cresteri ale costurilor si deci ale preturilor, fenomen ce ingreuneaza decizia de optimizare a activitatii de aprovizionare.

- Penuria – este o amenintare care se manifesta din ce in ce mai mult. Acest fenomen poate sa aiba mai multe cauze obiective sau subiective. Obiectiv poate fi o penurie fizica, in sensul ca nu exista surse fizice de aprovizionare, si o penurie economica, in sensul unui cost de obtinere prohibitiv, care inhiba producerea si oferta pe piata a anumitor produse. De foarte multe ori, penuria poate sa aiba la baza cauze subiective sau chiar sa fie provocata in vederea obtinerii sau a mentinerii unor avantaje concurentiale.

- Cresterea concurentei – se regaseste sub triplu aspect: al concurentei dintre consumatori, dintre producatori, precum si al concurentei dintre consumatori si furnizori. In ceea ce priveste concurenta dintre consumatori, aceasta are tendinta de crestere fiind strâns dependenta de fenomenul de penurie, dar si al deversificarii consumatorilor (aparitia de noi consumatori).

Din punct de vedere al concurentei consumator-furnizor se observa, de asemenea, tendinta de crestere ce se manifesta prin cresterea preturilor. Aceasta crestere este posibila prin cresterea raportului de putere in favoarea furnizorului (prin diversificarea consumatorilor si penurie), iar, pe de alta parte, este determinata de procesele inflationiste. Remarcam ca fenomenele asemanatoare se manifesta si pe plan mondial insa cu mai putina virulenta.

- Extinderea numarului de ofertanti prin aparitia de noi furnizori pe piata cu aceleasi resurse; situatia conduce la cresterea concurentei la vânzare si scaderea acesteia la cumparare.

- Diversificarea ofertei prin aparitia pe piata a unor resurse materiale noi, inlocuitoare ale celor clasice, de produse noi cu sfera de utilitati asemanatoare sau mai extinsa fata de cele curente, cu grad de modernitate sporit si caracteristici calitative superioare. Actiunea accentueaza uzura morala a produselor, situatie care conduce la cresterea procesului de complexitate si de mobilitate in aprovizionarea materiala in special in fazele de previziune si de derulare operativa a acestei activitati. Acest aspect determina amplificarea activitatii de ‘identificare’ a resurselor noi care apar pe piata, implicit a surselor de furnizare. Pentru aporvizionare, in unele cazuri, aceasta situatie poate avea ‘efect nefavorabil’; aceasta pentru ca diversificarea ofertei poate fi insotita de o crestere a dependentei consumatorilor fata de anumite resurse specifice si, implicit, de sursele lor de asigurare. Se apreciaza ca o aprovizionare eficienta se poate realiza când se are in vedere asigurarea de resurse standardizate, nominalizate.

- Restrângerea ofertei cantitative la anumite resurse materiale deficitare, cu potential limitat, pentru care perioada de epuizare este in continua scadere, al caror cost pentru descoperire si exploatare de noi zacaminte este foarte mare (deci, pentru care pretul de vânzare-cumparare are tendinta de crestere semnificativa).

- Aparitia frecventa de noi furnizori.

2) Piata de desfacere (piata in aval):

Aici ne concentram cel mai mult atentia cand vorbim de businessul intr-o companie, sa presupunem ca avem o companie producatoare de marfuri, asadar pentru obtinerea profitului ne fixam mai departe atentia asupra deciziilor strategice in desfacerea marfurilor:

Preview document

Businessul într-o companie - Pagina 1
Businessul într-o companie - Pagina 2
Businessul într-o companie - Pagina 3
Businessul într-o companie - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Businessul intr-o Companie.docx

Te-ar putea interesa și

Gestiunea bazelor de date în afaceri - sisteme de inteligență în afaceri

CAPITOLUL I Afacere inteligentă (BI) 1.1 Definire BI este un concept generic care grupează sub aceeaşi umbrelă instrumente din domeniul afacerii...

Analiza comparativă a 3 magazine de comerț electronic

Introducere Comerţul electronic reprezinta demersul de cumpărare prin intermediul transmiterii de date la distanţă, demers specific politicii...

Responsabilitatea Socială Corporatistă

1. RESPONSABILITATE SOCIALĂ CORPORATISTĂ 1.1 INTRODUCERE Responsabilitatea socială corporativă (CSR) reprezintă ansamblul acţiunilor,...

Arctic - Campanie de Publicitate

1. Studiul pe piaţa electrocasnicelor din România România este cea mai ieftină tara din Europa cand e vorba de suma plătită pentru cumpararea unui...

Enterprise Resource Planning

1. Originea termenului ERP - Enterprise Resource Planning Termenul ERP isi are originea in sisteme proiectate sa planifice utilizarea resurselor...

Tranzacții cu firme - achiziții și fuziuni

Tranzactiile cu actiuni se realizeaza nu numai in scopul obtinerii de profit din plasamente in titluri sau al acoperirii riscurilor legate de...

Sistemul ERP

inseamna sistem ERP ? Un sistem ERP reprezinta o imbinare a practicilor de management al afacerilor cu tehnologia informatiilor, prin care...

Orange Business Services

1. Scurt istoric al activitatii firmei- domeniul de activitate, momentul infiintarii firmei, locul desfasurarii activitatii. Incepand cu data de...

Ai nevoie de altceva?