Automate de Dirijare a Circulatiei

Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Evolutia civilizatiei umane este strans legata de posibilitatile de transport ale produselor activitatilor economice, nascandu-se astfel necesitatea perfectionarii continue a acestor mijloace si crearea unor vaste retele de transport. O data cu inventarea automobilului si trecerea la productia de masa a diverselor tipuri de autovehicule, s-a realizat dezvoltarea retelelor de transport rutier, care leaga intre ele marile aglomeratii urbane si practic toate localitatile unei tari. Centrele populate, urbane si rurale, sunt direct afectate de cresterea mobilitatii populatiei si de circulatia tot mai intensa a marfurilor.
Circulatie rutiera reprezinta miscarea generala de vehicule si persoane, concentrata pe suprafete de teren amenajate special in acest scop, respectiv drumurile. Fenomenul circulatiei rutiere sau a traficului rutier se manifesta tot atat de clar pe distante mari, in teritorii largi, cat si in zone restranse (orase si alte tipuri de asezari). Ca urmare a perfectionarii continue a autovehiculelor, s-a ajuns astazi la ritmuri ridicate si proportii foarte mari de evolutie a circulatiei rutiere. Practic are loc o explozie rutiera.
Centrele urbane si rurale sunt afectate direct de mobilitatea populatiei. Analiza modului in care se desfasoara traficul rutier in localitati indica, indiferent de tipurile de mijloace de transport utilizate, trei faze principale de deplasare ale populatiei:
o alternanta zilnica a deplasarii in dublu sens locuinta - loc de munca;
o vizitarea in timpul liber a zonelor administrative, comerciale, culturale, sociale si pentru contacte individuale sau in grup 
o iesirile pe durate mai scurte sau mai lungi in locuri de odihna, turism si agrement, care pot fi intra - sau extraurbane.
Aceste trei faze principale de deplasari se suprapun mai mult, mai putin sau de loc, in timp. Fiecare insa, genereaza ore de varf, perioade de varf, in care preluarea traficului de catre reteaua stradala si cea a mijloacelor de transport se loveste de mari dificultati. In plus la traficul rutier participa in proportii imense autovehiculele pentru transportul de marfuri.
Perceperea simultana, globala, a fenomenului circulatiei rutiere da o prima impresie de "forfota", de miscare total anarhica in continutul sau, greu de controlat, coordonat, dirijat si stapanit. In realitate, acest proces stohastic poate fi descompus pentru analiza si studiu. Aceasta descompunere poate fi finalizata dupa directiile principale de deplasare a populatiei si a marfurilor. Caracterul aparent haotic al traficului rutier provine de la faptul ca insumeaza un numar foarte mare de particule in miscare (autovehicule si pietoni), care efectueaza deplasari foarte diverse ca scop, destinatie, distanta, urgenta, importanta, traseu.
Prezenta masiva a autovehiculelor in viata de zi cu zi a omului modern a dus la manifestarea puternica a "crizei de circulatie", care se caracterizeaza printr-o mare risipa de timp si de resurse. Principalele efecte negative ale crizei de circulatie sunt:
o dificultatea de a circula pe autostrazi, marile magistrale rutiere si arterele principale ale oraselor, care poate culmina cu blocajele de circulatie, pana la ambuteiaje complete, care pot fi solutionate numai cu o mare risipa de timp;
o limitarea progresiva a vitezei medii de circulatie, care in marile aglomeratii urbane se reduce la 5...10 km/h, cu mult sub viteza unei biciclete;
o cresterea excesiva a consumului de combustibil a autovehiculelor la deplasarea in zone aglomerate; 
o marirea brusca a gradului de poluare a atmosferei cu noxe chimice, sonore si pulberi;
o excesul de semne, marcaje si semnale de circulatie;
o aglomeratii la statiile de alimentare, garaje, parcari si ateliere de intretinere;
o fenomenul de "scapare", prin care un conducator auto o data iesit dintr-o zona supraaglomerata sau ambuteiaj, se duce "ca din pusca" cu viteza excesiva.
Aceste efecte negative reprezinta factori perturbatori marcanti in traficul rutier, care se manifesta in sfera psiho - sociala a conducatorilor auto si a celor care beneficiaza de serviciile transportului cu autovehicule.
Pe de alta parte criza de circulatie are si unele efecte pozitive, mai ales in planul psiho - social:
o transforma circulatia rutiera intr-o structura economica si sociala cu caracteristici proprii, care are un rol important in desfasurarea normala a activitatii unei comunitati;
o transforma masa conducatorilor auto intr-o comunitate bazata pe asemanarea conduitei, care se manifesta ca o "multime" care influenteaza comportamentul individual;
o determina accentuarea tuturor formelor de manifestare a coeziunii sociale (contactul spatial, psihic si social);
o stabileste interactiunea reciproca atat intre conducatorii auto, cat si intre acestia si organele administrative, care au atributii in organizarea, coordonarea, dirijarea si controlul circulatiei rutiere;
o existenta si extinderea circulatiei rutiere determina dezvoltarea sistemului de control social al circulatiei, care se poate realiza prin insusirea de catre conducatorii auto a legislatiei rutiere si a tehnicii conducerii autovehiculelor si a valorilor legate de ele.
Astfel, conducatorii auto trebuie sa se supuna acestora constituind o norma interioara si material-sociala, reflectata in obligativitatea de a respecta semnele, semnalele si marcajele rutiere.
Deci este necesar sa se acorde o atentie sporita studiului temeinic al circulatiei autovehiculelor in vederea cunoasterii cat mai exacte a fluxurilor rutiere intre si in nodurile retelelor de drumuri pentru a putea stabili cele mai bune masuri de programare, coordonare si control a acestui proces avand o complexitate deosebita, cu efecte considerabile asupra vietii sociale si economice ale fiecarei localitati mai importante, sau a fiecarei tari. Toate acestea sunt necesare pentru a asigura desfasurarea traficului rutier in conditii de siguranta sporita, pentru cresterea eficientei activitatii de transport cu autovehicule si pentru a limita pierderile de vieti omenesti si risipa resurselor materiale.
Corelarea marimii fluxurilor rutiere cu capacitatea de circulatie a retelelor rutiere presupune utilizarea unor metode adecvate de achizitie, prelucrare si interpretare, daca este posibil in timp real, a unui volum mare de date privind numarul participantilor la trafic, precum si a unor instalatii flexibile de achizitie, prelucrare si dirijare automata a fluxurilor de autovehicule si pietoni, asistate si conduse de microcomputere.


Fisiere in arhiva (1):

  • Automate de Dirijare a Circulatiei.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!