Amplasarea Depozitelor

Cuprins referat Cum descarc?

1. Variante si metode de amplasare 4
2. O perspectiva istorica asupra amplasamentului 6
3. Metode de amplasare a unui singur depozit 7
4. Metode de amplasare a mai multor depozite 9
5. Amplasarea dinamica a depozitelor 14
6. Studii de caz 16
Bibliografie 35


Extras din referat Cum descarc?

Amplasarea depozitelor
Fiecare companie trebuie sa isi depoziteze produsele finite pana sunt vandute, deoarece rareori se intampla ca procesul de consum sa aiba loc aproape imediat dupa cel de productie. Functia de depozitare ajuta la eliminarea discrepantelor existente intre productie si cantitatile de produs cerute pe piata Companiile sunt cele care decid numarul necesar de locatii de depozitare. Astfel, cele care furnizeaza produse ambalate consumatorilor si-au micsorat numarul de depozite de la 10-15 la numai 5-7, iar distribuitorii farmaceutici si-au redus de asemenea numarul de depozite de la 90 la aproape 45. Un exemplu in acest sens ar fi National Semiconductor, care si-a inchis cele 6 depozite pe care le avea si a deschis unul central in Singapore, lucru care i-a micsorat timpul de livrare cu 47%, cheltuielile de distributie i-au scazut cu 2.5%, iar vanzarile i-au crescut cu 34 procente.
Pe de o parte, mai multe locatii de depozitare inseamna ca produsele ajung mult mai repede la consumatori, dar reprezinta de asemenea si cheltuieli mult mai mari Cateva companii pastreaza o parte din stocul de produse in interiorul locurilor de productie sau in apropierea acestora, iar restul de produse sunt situate in depozite din intreaga tara. Intreprinderea poate detine depozite private sau poate inchiria spatiu in depozitele publice. Companiile au mai mult control in cele private, insa costurile sunt ridicate si de asemenea trebuie sa faca fata si unei inflexibilitati in ceea ce priveste schimbarea locatiilor in functie de cerintele pietei. De cealalata parte, depozitele publice inchiriaza spatii la un anumit pret si ofera pe langa acestea si servicii aditionale, contra cost, cum ar fi inspectia produselor, ambalarea si transportul acestora. 
Depozitarea prezinta mai multe probleme manageriale: numarul, tipologia si amplasarea depozitelor, precum si gradul de proprietate asupra unui astfel de spatiu. Amplasarea si numarul depozitelor depinde de locatia publicului tinta catre care se adreseaza produsele companiei, sursele care produc aceste bunuri, precum si rutele existente pentru transport. Trebuie luate in considerare volumele de produse care pleaca spre toate directiile si realizat un echilibru intre costurile totale si beneficiile aduse de amplasarea unui depozit intr-un anumit loc.
Un tip de depozit care are o amplasare foarte bine gandita este un centru de distributie Acesta este strategic localizat pentru accesul transporturilor, de obicei langa autostrazile interstatale. Un astfel de centru poate servi drept punct de consolidare pentru alte depozite existente in sistem. Sucesul foarte mare avut de lantul de magazine Wal-Mart si Duckwell-Alco, este datorat centrelor sofisticate de distributie care aprovizioneaza magazinele lor. De fapt, dupa cum s-a notat in Marketing Action Memo, cheia preturilor joase de comercializare a produselor celor de la Wal-Mart, este reteaua eficienta de centre de distributie, depozite, care servesc magazinele lor aflate pe o raza de 250 km. 
Studiu de caz:
Wal-Mart: Unde amplasarea depozitelor chiar conteaza! 
Reteaua Wal-Mart, condusa de Sam Walton, a crescut de la cateva buticuri situate in Arkansas, la un intreg lant ce se intinde pe 35 state si cuprinde 1400 de magazine universale, peste 120 de cluburi Sam'sWholesale si 3 hypermarketuri. Wal-Mart are vanzari anuale de peste 25 Miliarde $.
Sam Walton datoreaza cea mai mare parte a profitului si a cresterii in vanzari, marketingului de distributie ,,hub-and-spoke". Ca majoritatea comerciantilor, Wal-Mart sustine ca primele 3 lucruri care trebuiesc luate in considerare pentru a avea succes in aceasta afacere sunt locatia, locatia si locatia. Si acum urmeaza cea mai mare surpriza: Wal-Mart este in principal interesata de amplasarea depozitelor. ,,Ceilalti construiesc depozite pentru a furniza produse outletelor existente, insa Walton a adus o schimbare de 180? in acest sens. A construit intial un depozit gigantic, dupa care a amplasat magazine in jurul lui", a relatat revista Forbes. 
Astazi, aproximativ 77% din necesarul de aprovizionare al maganizelor, este furnizat de 13 centre de distributie.
Sistemul de distributie este in mod constant actualizat, desi costurile de distributie se afla acum la un nivel care se crede a fi inferior standardului in aceasta industrie. Aprovizonarea magazinelor a caror numar creste in fiecare luna, este un test continuu pentru sistemul de distributie al celor de la Wal-Mart.
Deciziile de amplasare a depozitelor au un impact direct asupra capacitatii sistemului logistic de a oferi nivelul dorit de servire a clientilor si costurile totale. In continuare, sunt analizate variantele clasice de amplasare a depozitelor si metodele ce pot fi utilizate pentru pozitionarea spatiala a unui depozit sau a unei retele de depozite.
1.Variante si metode de amplasare
Numarul si amplasarea depozitelor sunt determinate de coordonatele spatiale ale clientilor si unitatilor de productie, precum si de particularitatile produselor. Depozitele au rolul de a contribui la eforturile firmei de a oferi clientilor unitati de timp si loc.
Un depozit va fi stabilit pe un anumit amplasament, numai daca genereaza efecte favorabile in domeniul marketingului si vanzarilor si reduce costurile totale. In mod traditional, variantele au fost clasificate astfel:


Fisiere in arhiva (1):

  • Amplasarea Depozitelor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!