Regia Autonoma de Transport Public Iasi (R.A.T.P. Iasi) Introducere Regia Autonoma de Transport Public Iasi a fost infiintata la data de 19 martie 1898 atunci cand Primaria Municipiului Iasi incheie primul contract cu firma germana A.E.G. Berlin, pentru realizarea transportului cu tramvaiele electrice la Iasi. In prezent Regia Autonoma de Transport Public Iasi sprijinita de Primaria Municipiului Iasi doreste sa asigure un transport in comun de calitate cu tramvaie, autobuze si microbuze, care sa poata fi comparat cu cel din Comunitatea Europeana. 1. Scurt Istoric La 25 februarie 1898... vezi detalii
REZUMAT: Sistemele de transport maritim sunt esentiale pentru comertul mondial; este crucial sa intelegi cum aceste sisteme pot esua pentru a-si mentine capacitatea. In aceasta lucrare, sistemul de transport maritim este considerat un mecanism de transfer; un sistem tehnic care isi atinge scopul prin transferul bunurilor pentru beneficiari. Intelegerea functiilor cheie si capacitatilor sunt o premisa pentru capacitatea de a muta marfuri, a caror pierdere creaza tipuri de esec, permite crearea unui "plan de continuitate a activitatii" pentru sistemul de transportul maritim. Prin intermediul ... vezi detalii
CAP.1 INTRODUCERE Multa vreme omul a folosit pentru deplasare si pentru transportul greutatilor animalele pe care le domesticise.Taind copacii pentru constructi,au observat ca trunchiurile puteau fi transportate mai usor prin rostogolire.Probabil asa le-au venit ideea construirii rotii,nascocire care a deschis drumul deplasarii terestre,caci de la roata la primele automobile n-a fost decat un pas. Cele mai vechi informatii despre roata le avem din documente descoperite in Egipt si in China.Primele roti imaginate si construite de om erau niste discuri de lemn, fixate pe o osie.Ele erau p... vezi detalii
Harta zonei Schita terminal Legatura cu orasul Aeroportul este accesibil din Bucuresti cu ajutorul liniei de autobuz RATB 783, care ofera servicii suburbane, cat si cu taxiul. El este situat pe soseaua Bucuresti-Ploiesti. Exista un proiect prin care se urmareste legarea aeroportului cu sistemul de metrou al Bucurestilor, prin construirea unei linii noi legand Universitatea cu Gara de Nord si cu cele doua aeroporturi. Acest proiect este in derulare, urmand a fi finalizat in 2014. Ruta feroviara dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni va fi finalizata pana la sfarsitul anului, acesta ... vezi detalii
Dezvoltarea economica a unei tari, a economiei mondiale in general, sunt de neconceput fara transporturi. Ele asigura buna desfasurare a productiei in industrie si agricultura, circulatia bunurilor materiale, a oamenilor si a informatiei. Transporturile faciliteaza legaturile intre regiunile cu materii prime si cele in care se prelucreaza, precum si desfacerea si redistribuirea produselor in centrele corespunzatoare, circulatia oamenilor, apropierea intre asezari umane, intre tari, continente. Prin diversitate, nivel tehnic, viteza, intensitatea fluxurilor, transporturile caracterizeaza, de... vezi detalii
Aceasta sectiune prezinta standardele de dezansamblare ecologica a navelor. Prezentarea subliniaza pe scurt si compara standardele existente , acordand o atentie speciala metodelor aplicate de aceste standarde, mentionand si cazul in care exista un system de certificare si o acreditare de la un tert. Prezentarea include in continuare standardele de Sanatate si Siguranta a Mediului (EHS) ale organizatiilor internationale, care ar putea fi aplicate dezansamblarii navale. Este analizata aplicabilitatea acestor instructiuni fata de controlul problemelor EHS. In final, prezentarea include inst... vezi detalii
Firma SC TRANS-COM SRL cu sediul in Municipiul Pitesti, judetul Arges, a fost infiintata in anul 1995 cu capital integral privat. Principalul domeniu de activitate al firmei il reprezinta colectarea deseurilor reciclabile. Prin activitatea sa, SC TRANS-COM SRL doreste sa ajunga una din companiile romanesti care vor ajuta la dezvoltarea acestui segment de piata, prea putin solicitat de companiile romanesti existente. TRANS-COM SRL, colecteaza si comercilizaza materiale reciclabile atat de la agentii economici cat si de la persoane fizice in urmatoarele moduri: 1.vrac - deseuri in starea l... vezi detalii
Mobilitatea a inceput sa joace un rol major in cresterea economica mondiala, asigurand libertate vitala de miscare zilnic, milioanelor de oameni. Daca automobilele vor continua sa fie acceptate de societate, nu pot fi ignorate consecintele folosirii lor asupra mediului inconjurator. Este datoria tuturor celor implicati in ecuatia mobilitatii de a se indrepta spre un mediu auto mai sigur si mai curat. In accidentele din trafic in Europa mii de oameni isi pierd viata in fiecare an. Numarul de accidente care au ca rezultat doar oameni raniti este si mai mare. De la soferi la pasageri, la piet... vezi detalii
Marfa care trebuie transportata este sarea, provenita din salina Ocnele Mari, judetul Ramnicu Valcea, Romania si are ca destinatie orasul Frankfurt, Germania. Acesta marfa va avea urmatorul traseu: Ocnele Mari-Raureni-Ramnicu Valcea-Sibiu-Deva-Arad-Szeged-Budapesta-Viena-Munchen-Stuttgard-Karlsruhe-Frankfurt. Acest traseu are lungimea de 1.608 Km(fig.1). Drumul de la Ocnele Mari pana la Raureni se va face cu tirul. Distanta acestui traseu este de 7,8 km(fig.2). Se poate face si cu trenul dar infrastructura feroviara de pe acest traseu nu suporta un asemenea tonaj (3.000t). Fig.1 fig.2 ... vezi detalii
Depozitarea marfurilor, respectiv stocarea acestora, este strans legata de procesele de transport. Activitatile de extractie si prelucrare a materiilor prime, a semifabricatelor se desfasoara, de regula, in localitati diferite, situate la anumite distante unele de altele. Depozitarea marfurilor este echivalenta cu un transport in timp al acestora si nu in spatiu. natura a determinat o anumita periodicitate in agricultura, recoltele fiind stranse in anumite perioade ale anului; conditiile climaterice deosebite (inzapezirile, inundatiile, inghetul etc.) afecteaza de regula transporturil... vezi detalii
Planul de securitate a navei (SSP) este un plan care este formulat pentru a se asigura ca masurile prevazute in acesta cu privire la securitatea navei sunt aplicate la bord. Acesta este creat pentru a proteja personalul, marfurile, unitatile de transport de marfa (navele), magaziile etc. de orice riscuri legate de securitate. Planul specifica responsabilitatile si procedurile pentru a contracara orice amenintare anticipata pentru nava si incarcatura ei. Codul ISPS face obligatoriu ca o nava sa aiba un astfel de plan la bord. SSP trebuie sa stabileasca masurile de protectie pentru fiecare ni... vezi detalii
Obiectivul acestei lucrari este de a efectua o analiza comparativa a literaturii existente pe tema aliantelor aeriene si efectele asupra biletelor de avion si bunastarea pasagerilor. Atentia este concentrata asupra modelarii teoretice si a solutiilor analitice care incearca sa descrie intalnite constatari, impreuna cu concluziile proprii ale autorului. Aliantele aeriene sunt acorduri strategice in care liniile aeriene coopereaza pentru a extinde retelele si de a crea noi conexiuni pentru pasageri, consolidand in acelasi timp avantajele competitive ale companiilor implicate. Prin coordonare... vezi detalii
Sa se stabileasca tehnologia de manipulare a marfurilor pentru elementele prezentate in tabel: Nr cond De la la Marfa Distanta de transport 5 Magazie Nava Hrana animale pentru Slovacia Saci - 50kg/sac In nava:20m Nava-magazie:84m In magazie:8m a) activitatea de comert: export (marfa provine din magazia din Romania si este incarcata in nava, pentru Slovacia. b) descrierea tehnologiei respective: cantitatea=3t, 50kg/sac x 60saci = 3 paleti 1 palet=20saci=1t In magazie: 1 autostivuitor: - distanta de parcurs-8m -capacitatea de incarcare-1,25t Magazie-nava: 1 tractor cu remorca... vezi detalii
CAPITOLUL I. Transporturile feroviare.Notiuni generale 1.1. Particularitatile transporturilor pe calea ferata in ceea ce priveste transporturile de marfuri pe cale ferata, acestea au castigat o pozitie in cadrul sferei largi a transporturilor de marfuri, prin aspecte cum ar fi: o capacitate mare de transport; o viteza relativ ridicata de deplasare a marfurilor; o conditii superioare de pastrare a integritatii marfurilor. In aceste conditii, putem spune ca reteaua ferata constituie un sistem autonom nu numai pe scara nationala, ci si la nivel continental, receptiv la noile cuceriri ale... vezi detalii
Istoria Cailor Ferate din Romania Secolul al XIX- lea a marcat inceputul istoriei Cailor Ferate din Romania, a caror traditie solida este demonstrata si atestata de documente si imagini de arhiva... Caile Ferate din Romania au o istorie de mai bine de 125 de ani. De-a lungul acestora, calea ferata a fost un motor al progresului tehnic si uneori, chiar economic al societatii. De asemenea, a fost un factor de stabilitate care, in mare masura, nu a putut fi influentat de curentele politice. Inceputul secolului al XIX-lea marcheaza nasterea caii ferate, adevarata aventura tehnica feroviara ... vezi detalii