Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor

Referat
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 3194
Mărime: 23.87KB (arhivat)
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Zoe Andrei
MANAGEMENTUL RELAŢIILOR PUBLICE Anul I, Semestrul I

Extras din referat

INTRODUCERE

Declaraţia de principii este constituită de un text scurt în care sunt prezentate valorile majore ale unei organizaţii, scopurile pe care le are, locul şi responsabilitatea ei între celelalte organizaţii asemănătoare şi în societate în general.

Declaraţiile de principii „conţin angajamente publice referitoare la obligaţiile civice si la responsabilităţile sociale. […] „Ele sunt o mărturie a idealurilor şi valorilor care inspiră o organizaţie şi au scopul să ofere o direcţie şi un sens pentru activităţile acesteia.”

Trăim într-o societatea care are în centru cunoaşterea un munca, cunoaşterea şi informaţi adevin resursele strategice şi de înnoire ale societăţii actúale.

Toţi vor să fie în atenţia publică, fie ca vorbim de indivizi, fie că ne referim la organizaţii, iar scena socială pe care aceştia evoluează este mult mai întinsă astăzi decît era altădată. Mai mult decât atât scenariile pe care trebuie să le urmeze oganizaţiile, percepuţe drept actori sociali, sînt mult mai complexe şi mult mai stricte ca altădată. Organizaţiile sunt conştiente de importanţa deosebită pe care trebuie să o acorde imaginii pe care o arată publicului.

Oranizaţiile trebuie să cunoască modul de gândire a publicurilor, ce aşteptări au aceştia de la organizaţie, cum trebuie să fie tratați.

Am ales să analizez declaraţiei de principii a Organizaţiei Facebook şi declaraţiei de principii a Organizaţiei Orange SA România, deoarece sunt doi actori sociali implicaţi profund pe scena socială actuală a ţării noastre.

Ambele organizaţii se doresc a fi lideri pe segmentul lor de piaţă, drept urmare promovează o imagine puternică, stabilă, inovatoare, apolitică, care militează pentru egalitate, libertatea comunicării, dezvoltare, protecţia mediului înconjurător, sunt împotriva fenomenului de corupţie etc.

ANALIZA DECLARAŢIEI DE PRINCIPII A ORGANIZAŢIEI FACEBOOK

Organizaţiei Facebook a fost fondată în luna februarie 2004 de către Mark Zuckerberg împreună cu colegul şi prietenul său Harvard University, precum şi cu studenţii Eduardo Saverin, Andrew McCollum, Dustin Moskovitz şi Chris Hughes.

Acesta organizaţie este un actor social împortant pe scena socială actuală, serviciile de monitorizare şi analiză a activităţii pe Facebook în Romania au întregistrat pe data de 15 ianuarie 2014 numărul de 7.000.000 de conturi romaneşti de Facebook.

Organizaţia Facebook oferă publicului său serviciul unei reţele de socializare online (online social networking service). Declaraţia de principii a acestei organizaţii este este constituită din zece principii în care sunt prezentate valorile majore ale unei organizaţii, scopurile pe care le are, locul şi responsabilitatea ei între celelalte organizaţii asemănătoare şi în societate în general.

Scopul organizaţiei este construit pe doua themata puternice, respectiv „deschisă” şi „transparentă”. Acest actor social cunoaşte ce îşi doresc spectatorii. Publicul îşi doreşte o lume deschisă şi transparentă, nu îşi doreşte o lume închisă şi netransparentă, nu îşi doresc o lume care să nu le fie accesibilă nivelurilor lor de cunoştere şi accedere. Astfel în cadrul scopului sunt prezente doua themata ale gândirii comune deschisă/închisă şi transparentă/ netransparentă sau opacă.

Dar imaginea instituţională este construită şi prin utilizarea altor themata în redactarea principiilor sale călauzitoare. Regăsim în cel de-al doilea principiu idealul deţinerii informaţiei şi idealul controlului informaţiei, în principiul al şaptelea obsevăm gratuitatea serviciului oferit de această organizaţiei; orice persoana poate folosi reteaua de socializare Facebook pentru a se face prezent, pentru a stabili legături cu alte persoane şi pentru a distribui informaţii cu aceştia. Principiul al nouălea evidenţiază transparenţa procesului astfel încât Facebook ar trebui să facă publice informațiile disponibile cu privire la scopul, planurile, politicile, și operațiunile. Extrem de uşoara accesibilitatea la acest serviciu este evidenţiată în ultimul principiu, serviciul Facebook transcende granițele geografice și naționale și este disponibile pentru toți oamenii din lume.

Bibliografie

1. www.facebook.com

2. http://www.orange.ro/

Preview document

Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor - Pagina 1
Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor - Pagina 2
Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor - Pagina 3
Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor - Pagina 4
Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor - Pagina 5
Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor - Pagina 6
Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor - Pagina 7
Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor - Pagina 8
Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor - Pagina 9
Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor - Pagina 10
Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor - Pagina 11
Tehnici de Analiză a Imaginii Organizațiilor - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Tehnici de Analiza a Imaginii Organizatiilor.doc

Alții au mai descărcat și

Tehnici de Redactare a Textelor Jurnalistice

The Elements of Style, avându-i ca autori pe William Strunk Jr. si E.B White este manualul care, de la prima ediţie şi până astăzi, a format...

Lobby-ul realizat de către europerlamentarii români la Parlamentul European

Master Relatii Publice An 1 Prin lobbying se întelege activitatea unui grup care incearca sa determine puterea legislativa sau executiva sa adopte...

Comunicare noțiuni generale și interpersonală

Definirea comunicării COMUNICAREA: reprezintă un proces de transmitere de informații (fapte, idei, impresii) necesita cel puțin doi poli...

Cursuri MIA 1-9

Curs 1 Când avem de-a face cu afacerile internaționale? - cumpărăm un produs realizat de către o companie din străinătate, importat pe piața...

Anti Fumat

1 . Introducere Tutunul este original din Mexic, unde în secolul al VI – lea era folosit pentru anumite ritualuri religioase. Indienii numeau...

Dimensiunea socială a publicității

In societatea de astazi se poate remarca prezenta tot mai pregnanta a publicitatii. Strans legata de comunicarea de masa, aceasta isi trage...

Te-ar putea interesa și

Eficiența campaniilor politice

PROFILUL ALEGĂTORILOR Mediul social în care acţionează indivizii funcţionează ca o reţea de simboluri care se integrează la diverse niveluri, din...

Tehnici de comunicare în situații de criză - cazul Nokia

INTRODUCERE Orice organizaţie sau persoană publică ajunge să se confrunte des cu provocări, să facă faţă unor probleme noi şi să trebuiască să ia...

Perfecționarea sistemelor promoționale la SC Mobexpert SRL

INTRODUCERE Condiţiile economice contemporane în care asistăm la intensificarea luptei concurenţiale pe piaţa internaţională, la creşterea...

Relațiile publice și rolul lor în crearea imaginii unei firme

INTRODUCERE În prezent, condiţiile pieţei sunt din ce în ce mai competitive, iar organizaţiile nu pot supravieţui decât printr-o activitate...

Criza Organizațională și Consecințele Ei asupra Organizației

Introducere Tema lucrării mele de licenţă se intitulează Criza organizaţională şi consecinţele ei asupra organizaţiei şi am ales această subiect...

Criza de Imagine a Organizațiilor

INTRODUCERE În societatea contemporană, factorii psiho-sociali, politici, economici şi culturali determină modificări semnificative ale percepţiei...

Gestionarea Imaginii Firmei McDonald’s

CAP.1. Prezentare generala a firmei McDonald’s McDonald’s este o societate cu răspundere limitată, aceasta marcă reprezentând cel mai mare şi mai...

Gestionarea Crizelor de Imagine prin Activitate de Relații Publice

I. Rezumat introductiv În zilele de astăzi, noţiunile de imagine sau reputaţie a companiei constituie adevărate elemente de diferenţiere, având...

Ai nevoie de altceva?