Responsabilitatile Comunicarii Publice

Extras din referat Cum descarc?

Cu toate ca indatoririle practicienilor de relatii publice nu s-au schimbat mult in ultimele decenii, cerintele adresate practicianului si felul in care practicienii isi duc indatoririle pana la capat s-au schimbat si continua sa se schimbe. Exista o nevoie mai mare de cunostinte divese si temeinice, mai ales pentru ca acel domeniu are acum o dimensiune globala. Acum exista o responsabilitate mai mare pentru actiunile de relatii publice, iar efectele negative sunt mai mari, daca managementul riscului si comunicarea de criza nu sunt facute asa cum trebuie. Exista o toleranta mai mica pentru publicitatea exagerata. Practicienii trebuie sa stie sa foloseasca o gama mai larga de tehnologii de comunicare, iar relatiile cu mass-media cer acum o sensibilitate mai mare pentru multiculturalism.
Presiunea sociala asupra institutiilor publice a dus la necesitatea ca orice
conducere a unei institutii sa aiba la indemana sfatul profesionistilor in relatii publice pentru formularea planurilor strategice ale institutiei. Expertii in relatii publice au ajuns treptat sa fie parte a conducerii unei institutii, luand parte astfel la luarea deciziilor.
Atributiile expertului in relatii publice (relationistului) din organizatie ar
putea fi:
o stabileste, intretine si imbunatateste relatiile cu exteriorul (presa,
autoritati, public);
o organizeaza si/sau coordoneaza activitatile publice ale organizatiei
(conferinte, simpozioane, expozitii, vizionari de filme, alte evenimente);
o analizeaza si imbunatateste imaginea organizatiei;
o are rol de purtator de cuvant si poate fi persoana de contact a organizatiei.
Literatura americana mentioneaza patru roluri ale relationistului in plan
organizatoric, evidentiind urmatoarele pozitii:
1. Manageri de comunicare. Cei care indeplinesc acesta functie sunt
considerati de catre membrii institutiei ca fiind experti in relatii publice.
Acestia iau decizii de politica a comunicarii si sunt responsabili pentru succesul
sau esecul programelor de comunicare. Ei respecta o procedura de planificare
sistematica.
2. Relatii cu publicul. Cei care indeplinesc aceasta functie sunt
reprezentantii institutiei la o intrunire publica si ofera conducerii posibilitatea
de a afla opiniile segmentelor importante ale populatiei.
3 Specialisti in relatiile cu mass-media. Cei care indeplinesc aceasta functie
cauta, prin toate mijloacele, sa plaseze in mass-media mesaje despre institutie.
4. Tehnicieni de comunicare. Cei care indeplinesc aceasta functie raspund
de realizarea comunicarii, aplicand deciziile luate de altii. Ei fac fotografii,
realizeaza grafica, scriu brosuri, pamflete si relatari de presa si se ocupa de toate
aspectele legate de productie.
Pozitia de expert in relatiile publice - Expertul de relatii publice
reprezinta o pozitie in departamente si firme de relatii publice care poate
indeplini functii multiple in cadrul institutiei:
a) Management de consultanta privind atitudinile, problemele,
neintelegerile si nevoia de informare a tuturor persoanelor care intra in contact
cu institutia;
b) Management de consultanta privind tendintele si tipologiile generale ale
oamenilor;
c) Furnizarea unei perspective asupra punctului de confluenta a structurilor
sociale si economice si modul in care organizatia le poate face fata;
d) Sprijin in elaborarea politicilor prin furnizarea unor opinii lucide
referitoare la reactiile oamenilor si cantarirea efectelor probabile ale diferitelor
variante, determinandu-le pe cele mai eficiente;
e) Conducerea diferitelor planuri si activitati ale organizatiei si furnizarea
unor opinii privind posibilele lor efecte pe termen scurt si lung;
f) Utilizarea comunicarii sub toate aspectele ei, inclusiv prin implicare
personala pentru a aduce organizatia in consonanta cu atitudinile publicului.
Acest lucru presupune calitati deosebite, dintre care cea mai importanta este o
abila utilizare a limbajului;
g) Medierea neintelegerilor si conflictelor aparute intre organizatie si orice
segment de populatie, prin indeplinirea rolului de catalizator si intermediar si
apoi conducerea activitatii de comunicare in asa fel incat sa se ajunga la
rezultatele cele mai bune cu putinta;
h) Planificarea, pregatirea si conducerea tuturor functiilor de comunicare
(de obicei ca urmare a tuturor consideratiilor prezentate anterior) dintre
organizatie si toti clientii acesteia;
i) O mare atentie la reactiile aparute ca urmare a tuturor actiunilor si
comunicarilor organizatiei, evaluarea celor ce se petrec in climatul social pentru
a putea oferi conducerii o viziune asupra evenimentelor in curs si pentru a putea
ajuta la adaptarea procesului in conformitate cu acestea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Responsabilitatile Comunicarii Publice.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!