Relații publice sectoriale - cultură organizațională

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 4581
Mărime: 30.04KB (arhivat)
Publicat de: Angel Toth
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Conceptul de cultura organizationala se refera la tot ceea ce inseamna standarde colective de gandire, atitudini, valori, convingeri, norme si obiceiuri care exista intr-o organizatie.

In componenta culturala putem distinge unele elemente vizibile cum ar fi: comportamente si limbaj comun, ritualuri si simboluri dar preponderent avem componente mai putin vizibile: perceptii si reprezentari despre ce e “valoare” in organizatie, mituri, standarde empirice despre ce inseamna a munci bine si a te comporta corect, despre “cum se fac lucrurile pe aici”, etc.

Cultura organizationala se formeaza datorita interactiunilor repetate intre membrii organizatiei, a aducerii in comun a credintelor si valorilor indivizilor care o alcatuiesc desi exista factori modelatori puternici care o particularizeaza cum ar fi: stilul de conducere si implicit modul de luare a deciziilor, nivelul de formalism, structura de organizare, politicile si know-how-ul si mai toate sistemele care ofera valoare si suport unui anumit tip de munca si unui anumit tip de comportament.

O cultura organizationala puternica ar fi aceea in care exista un aliniament puternic la valorile si principiile organizatiei. O organizatie cu o astfel de cultura nu are nevoie de sisteme de control si sisteme birocratice.

Oamenii ce compun o cultura puternica nu au nevoie de indemnuri suplimentare, accepta deja neconditionat “regulile jocului” iar organizatia reuseste sa formeze un anumit tip de angajat dezirabil.

Din acest motiv nu sunt putini managerii care inteleg importanta managementului culturii organizationale dar aceasta fiind putin tangibila si dificil de masurat devine o piatra de incercare care se lasa prea putin influentata de diversele programe de modelare a culturii.

Managementul culturii organizationale este considerat de unii teoreticieni (Fombrun) ca fiind “un tel coplesitor daca nu chiar imposibil”.

Un cercetator afirma ca “organizatia nu are cultura, ea este cultura” – din acest motiv este foarte greu sa incercam sa o manageriem.

Se consideră ca intentiile unor manageri de a schimba cultura organizationala din interiorul organizatiei nu se pot izbi decat de iluzoriu.

Ceea ce ne intereseaza este urmatorul aspect: cultura organizationala nu se poate “autoschimba”. S-ar putea schimba doar daca avem un punct de sprijin serios din exterior care sa suporte “fortele de sens opus”.

Cultura organizationala exista indiferent de organizatie, este cea care “leaga organizatia” intr-un lant de semnificatii tacite care ofera intelesuri specific umane tuturor activitatilor si proceselor organizationale.

In acelasi timp este factorul de rezistenta cel mai important in orice demers de schimbare, indiferent de anvergura acestuia.

Unul din factorii cei mai importanti in construirea culturii organizationale se datoreaza particularitatilor interactiunilor dintre angajati, a leadership-ului si a calitatii comunicarii organizationale.

Institutiile educationale au un important impact asupra valorilor si normelor umane. Şcolile de toate nivelurile, bibliotecile si biserica reprezintă principalele instrumente institutionale într-o societate pentru crearea si pentru transmiterea ideologiilor si valorilor. Ele reprezintă cele mai importante organizatii culturale.

La rândul lor, toate aceste structuri operează, actionează sub impactul anumitor valori, altfel spus fiecare dintre ele posedă o anumită cultură organizatională.

Bibliotecile se găsesc într-o astfel de situatie, ele sunt organizatii specializate în păstrarea si comunicarea unor valori, dar în acelasi timp sunt caracterizate de o cultură specifică.

Cunoasterea culturii unei organizatii este determinantă pentru functionarea acesteia, factorul cultural are un impact puternic asupra functiilor managementului si asupra actiunilor managerului. Cu cât o cultură este mai puternică, cu atât angajatii acceptă mai usor valorile organizatiei si au încredere în aceste valori.

Identificarea si evaluarea culturii organizationale a unei biblioteci este esentială pentru ridicarea calitătii serviciilor oferite, mai ales în prezent, când aceste structuri traversează o profundă criză, datorată în special lipsei resurselor financiare si a managerilor de profesie.

Preview document

Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 1
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 2
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 3
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 4
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 5
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 6
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 7
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 8
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 9
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 10
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 11
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 12
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 13
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 14
Relații publice sectoriale - cultură organizațională - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Relatii Publice Sectoriale - Cultura Organizationala.doc

Alții au mai descărcat și

Purtătorul de Cuvânt

Pentru instituţiile publice, comunicarea cu publicul în interesul căruia lucrează, atât la nivel european, cât şi la nivel naţional sau local, a...

Publicitatea și Inteligența

Publicitatea este unul dintre cele 5 instrumente importante folosite de firme pentru orientarea comunicaţiilor, convingătoare, către cumpărători şi...

Campania de relații publice - Academia de Poliție Alexandru Ioan Cuza din București

PLAN DE CAMPANIE ORGANIZAŢIA: ACADEMIA DE POLIŢIE “ALEXANDRU IOAN CUZA” DIN BUCUREŞTI propune o campanie de informare şi constientizare a...

Analiza semiotică a unui print publicitar

În zilele noastre, există o mare varietate de jucării. Deși acestea sunt de cele mai multe ori asociate cu cei mici, utilizatorii de jucării au și...

Tehnici de Redactare a Textelor Jurnalistice

The Elements of Style, avându-i ca autori pe William Strunk Jr. si E.B White este manualul care, de la prima ediţie şi până astăzi, a format...

Lobby-ul realizat de către europerlamentarii români la Parlamentul European

Master Relatii Publice An 1 Prin lobbying se întelege activitatea unui grup care incearca sa determine puterea legislativa sau executiva sa adopte...

Dimensiunea socială a publicității

In societatea de astazi se poate remarca prezenta tot mai pregnanta a publicitatii. Strans legata de comunicarea de masa, aceasta isi trage...

Te-ar putea interesa și

Relațiile Administrației Publice Locale cu Autoritățile Administrației Publice Centrale

INTRODUCERE Motto: „Se poate guverna de departe, dar se poate administra numai de aproape“. Decret francez-1852 Administraţia publică...

Marketingul serviciilor - universități și facultăți

INTRODUCERE Ce este marketingul Cercetare a pieţei, în raport cu produsul ce se doreşte a fi vândut, observarea atitudinii consumatorilor faţă de...

Relația administrație publică - ONG

Parteneriatul este modalitatea, formala sau informala, prin care doua sau mai multe parti decid sa actioneze împreuna pentru atingerea unui scop...

Comunicarea Publică

Relaţiile publice Relaţiile publice preiau în sens specializat şi de masă o serie de activităţi de informare şi transmitere a informaţiilor care,...

Strategia națională de export 2005-2009 - România

1. Introducere si ratiune 1.1 Premize În mai 2004 Comisia pentru Strategie, Competitivitate, Marketing si Branding împreuna cu Consiliul de...

Ai nevoie de altceva?