"Ries a fost presedintele Asociatiei Agentiilor de Publicitate Industriala (acum Asociatia pentru Marketing de Afaceri), al Clubului de Advertising din New york si al Clubului Andy Awards. In 1989, Sales & Marketing Executives International l-a situat in topurile sale de premii de marketing. A fost numit unul dintre cei mai influenti 100 de oameni din relatiile publice din secolul XX, de catre revista PR Week, in 1999." Impreuna cu fiica lui, Laura Ries, au fondat firma de consultanta Ries & Ries in 1994 in New York. Trei ani mai tarziu, firma a fost mutata in Atlanta, Georgia. Cei doi lucreaza impreuna in calitate de focusing consultants de peste 20 de ani. In ceea ce priveste munca lor de scriitori - caci asta ne intereseaza acum - Al si Laura au scris un total de cinci carti impreuna, "Caderea advertisingului si ascensiunea PR-ului" (2002) fiind cea de a treia, urmata de "Originea brandurilor" (2004) si "Razboi in sala de consiliu" (2009). "Caderea advertisingului si ascensiunea PR-ului" (in titlul original, "The fall of advertising & the rise of PR"), cand a fost pentru prima oara publicata in SUA, a zdruncinat piata de marketing a vremii, devenind un best-seller intrucat cartea aceasta spunea verde-n fata ceea ce nimeni n-a spus pana atunci: "Era relatiilor publice a sosit. [ ] Nu poti lansa un brand nou apeland la advertising, pentru ca advertisingul nu are credibilitate. Este doar vocea laudaroasa a unei companii care incearca din rasputeri sa faca o vanzare." Cartea urmareste titlul, primele doua capitole - si cele mai vaste - numindu-se "Caderea advertisingului" si "Ascensiunea PR-ului". Asemenea picturii careia i-a luat locul fotografia, asemenea sculpturilor cu zei la care nu se mai inchina nimeni, doar le admira, advertisingul a devenit "cea mai mareata forma de arta a secolului douazeci" . Da, o forma de arta. In prezent advertisingul este folosit pentru a castiga premii si/sau a decora locurile goale, asemenea tablourilor. Advertisingul si-a pierdut functia de comunicare undeva prin secolul trecut. Pe tot parcursul cartii sunt urmarite si demonstrate mai multe ipoteze prezentate in primele capitole prin analiza succesului sau insuccesului mai multor branduri internationale. Interesant este ca cele mai recente succese de marketing au fost succese de PR, nu de advertising. Printre exemple ar fi: Starbucks, Zara, Amazon.com, Microsoft, PlayStation, Google etc. Din punctul de vedere al autorilor - punct de vedere care continua sa fie argumentat si reargumentat pe tot parcusul cartii -, advertisingul pierde in favoarea PR-ului din mai multe motive destul de importante: advertisingul inseamna foarte multi bani si nu are credibilitate in fata oamenilor, reclamele nu mai pot transmite informatie (sunt bune in a fi admirate, dar nu in convingerea / motivarea oamenilor de a cumpara ceva), iar adesea imensele investitii acordate advertisingului se dovedesc inutile, caci profitul nu este satisfacator. Totusi, advertisingul nu este inutil, nu se incearca aici suprimarea totala a advertisingului. Autorii incearca sa demonstreze utilitatea, mai bine zis necesitatea folosirii PR-ului in crearea de noi branduri si promovare, careia sa-i urmeze advertisingul - odata ce PR-ul si-a facut treaba: "a captat atentia, a inscris numele noului brand in mintea consumatorului atasandu-i de asemenea unul sau mai multe atribute pozitive" - care are rolul de a proteja brandul.
Khermouch, Gerry. "Turning out ads?", BusinessWeek, Issue 3807, Novemver 11, 2002. Ries, Al, Ries, Laura. Caderea advertisingului si ascensiunea PR-ului. Traducere de Liana Tomescu, Bucuresti, Brandbuilders, 2005. Westcott, Alessandri, Sue. Journalism and Mass Communication Educator. Vol. 58 Issue 4, Winter, 2004. http://www.learningnetwork.ro/profil/al-ries/905 http://www.ries.com/about/ http://www.ries.com/books/
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).