Publicitatea online

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Daca secolul XX se spune pe drept cuvant ca a apartinut tehnologizarii, culminand in ultimii ani cu informatizarea si dezvoltarea ciberneticii prin produsele finite - calculatoarele, secolul XXI se spune ca va fi al comunicatiilor. Daca la inceput au fost semnalele morse, telegraful, apoi telefonul care a revolutionat comunicatiile, lucrurile au evoluat puternic la sfarsitul acestui secol culminad in zilele noastre cu un nou si puternic concept numit Internet.

Chiar daca la inceput noile media erau considerate ca fiind o extensie a mediilor sau media audiovizuale, astazi ele constituie o reala provocare pentru productia, distribuirea si formele de baza ale celor din urma. Trasaturile fundamentale ale mediilor telematice sunt :

- tehnologii computerizate;

- caracterul flexibil, hibrid;

- potential interactiv;

- interconexiune;

- functie publica si privata in acelasi timp;

- grad scazut de reglementari;

- interconexiune.

2.1. NOTIUNEA DE INTERNET

Internetul este un sistem global, o super-retea compusa din retele de calculatoare din toata lumea interconectate, intr-o continua expansiune, care schimba radical modul de comunicare in lumea contemporana. Internetul este o uriasa biblioteca, un instrument de corespondenta rapida, un nou mediu de publicare si un mijloc de difuzare mondiala a informatiei. Este o inventie geniala acest mod de comunicare electronica: simplu, democratic, interactiv, capabil - cel putin potential - sa inlature discriminarea geografica. Nu mai conteaza daca te afli intr-o localitate indepartata sau intr-o metropola: ai acces egal la aceleasi surse de informare.

Cand te-ai conectat la Internet, calculatorul tau devine o extensie a ceea ce apare ca un calculator gigant, un calculator cu ramuri pretutindeni in lume. In realitate, calculatorul tau ,,comunica" simultan cu un alt calculator sau cu milioane de calculatoare din lume. Zeci de mii de retele pretutindeni pe globul pamantesc se interconecteaza, schimband informatii intre ele; milioane de oameni folosesc acest sistem in fiecare zi.

Lasand la o parte detaliile tehnice, Internet-ul este mediul de informare cu cea mai mare crestere in ultimul deceniu. Utilitatea, usurinta in folosire, interactivitatea, sunt doar cateva dintre argumentele ce stau la baza acestei evolutii rar intalnite in economia mondiala.

Conceput initial pentru a satisface scopuri militare de catre Departamentul de Aparare a Statelor Unite, si apoi pentru ca cercetatorii din toata lumea sa poata comunica intre ei, un asemenea mediu de comunicatie nu putea fi lasat neatins de catre lumea economica. Astfel s-au nascut nenumarate afaceri care isi desfasurau activitatea pe internet, incepand era "dot com"-urilor, cu un avant extraordinar.

Este momentul in care investitii de cateva mii sau zeci de dolari s-au transformat treptat, intr-o perioada relativ scurta, in afaceri de milioane de dolari. Mirajul imbogatirii rapide a atras din ce in ce mai multi investitori in internet, ajungandu-se la o crestere artificiala, necompatibila cu cererea, care a dus la falimentul multor dot com-uri.

Lasand la o parte partea comerciala a internet-ului, acest mediu de informare a oferit posibilitati uriase de comunicare, de documentare, dar si de fraude si ilegalitati.

In esenta, internetul este o uriasa retea de calculatoare legate fie fizic, prin cabluri si diverse echipamente care le interconecteaza, fie prin legaturi

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Publicitatea online.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
14 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
5 768 cuvinte
Nr caractere:
29 418 caractere
Marime:
27.41KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Științele Comunicării
Tag-uri:
internet, publicitate, promovare
Predat:
la facultate
Materie:
Științele Comunicării
Sus!