Plan de cercetare la firma Mari Petru Transport SRL

Referat
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1375
Mărime: 18.41KB (arhivat)
Publicat de: Angel Felix Busuioc
Puncte necesare: 6
Şcoala Naţională de Ştiinţe Politice şi Administrative Facultatea de Management

Cuprins

  1. 1. Motivarea alegerii temei și justificarea importanței pentru cercetare,
  2. 2. Efectele tipurilor de motivare utilizate asupra productivităţii angajaţilor
  3. 3. Obiective și ipoteze ale studiului
  4. 4. Metodologia și design-ul cercetării
  5. 5. Rezultate estimate
  6. 6. Bibliografie

Extras din referat

1. Motivarea alegerii temei și justificarea importanței pentru cercetare

Motivaţia este una din problemele tradiţionale de studiu ale comportamentului organizaţional si ani de zile a suscitat interesul managerilor, cercetătorilor si antrenorilor. În organizaţiile contemporane, motivaţia a devenit şi mai importantă. Acest fapt se datorează necesităţii unei productivităţi ridicate, în ideea de a deveni competitive la nivel global. Este totodată rezultatul schimbărilor rapide pe care le străbat organizaţiile de astăzi.

Cunoaşterea motivaţiei ne ajută la înţelegerea utilizării implicării angajaţilor pentru atingerea îmbunătăţirii proceselor. Potrivit specialiştilor acesta este dat de valori, aşteptări, credinţe acumulate prin tradiţie, educaţie sau experienţă. Aceste elemente influenţează percepţiile, respectiv selectarea, ordonarea şi interpretarea realităţii.

Termenul motivaţie nu este uşor de definit. Din perspectiva unei organizaţii, putem spune că o persoană este motivată atunci când acea persoană lucrează "din greu", "perseverează" în muncă şi îşi dirijează comportamentul către nişte rezultate potrivite.

Formal, motivaţia poate fi definită ca fiind măsura în care un efort persistent este dirijat pentru realizarea unui scop.

2. Efectele tipurilor de motivare utilizate asupra productivitatii angajatilor

Tipul de motivare desemnează ansamblul de motivaţii, delimitate în funcţie de anumite criterii, folosite în mod repetat de manageri într-o optică specifică, care se bazează, conştient sau inconştient pe anumite ipoteze privind condiţionarea motivationbala a performantelor salariaţilor firmei.

În general sunt folosite următoarele tipuri de motivare : motivarea pozitivă (măriri de salariu, prime, cote părţi din profit, acordarea de titluri, promovare)şi negativă (reduceri de salariu, amenzi, retrogadari, ameninţări verbale,mustrări); motivarea economică (salarii, prime, gratificaţii, penalizări la salarii, imputări financiare în caz de erori) şi moral-spirituală (acordarea de către manageri a încrederii în salariaţi, exprimarea de mulţumiri şi laude, lansarea de avertismente, mustrări şi invective, acordarea de titluri onorifice); motivarea intrinsecă (determinarea salariatului să se implice, să depună efort şi să obţină rezultate în cadrul firmei întrucât din aceste procese el obţine satisfacţii ce ţin de personalitatea lui) şi extrinsecă (determinarea salariatului să se implice, să depună efort şi să obţină rezultate în firma pentru că acestea vor genera din partea organizaţiei anumite reacţii formale şi informale, economice şi moral-spirituale care îi vor produce satisfacţii) ; motivarea cognitivă (are în vedere latură, dimensiunea intelectuală a salariatului, axându-se pe satisfacerea nevoilor individuale de a fi informat, a cunoaşte, de a opera şi “controla” mediul în care îşi desfăşoară activitatea) şi afectivă (are în vedere că salariatul să se simtă bine la locul de muncă şi în cadrul firmei, să fie apreciat şi simpatizat de colegi, şefi, subordonaţi, să se manifeste faţă de el simpatie şi consideraţie).

În literatura de specialitate exista mai multe teori motivaţionale.Cele mai importante sunt :

- Teoria X (tendinţa omului de a nu munci) şi Teoria Y (tendinţa naturală a omului de a munci), abordată de Douglas Mc. Gregor;

- Teoria lui Maslow: consta în stabilirea unei ierarhii a necesităţilor umane şi în evidenţierea unui dinamism al motivării generat de satisfacerea respectivelor categorii de necesităţi;

- Teoria Frederick Herzberg: consideră că amplificarea motivării şi implicit a performanţelor în muncă se obţine numai prin acţiunea factorilor motivaţionali;

- Teoria aşteptărilor dezvoltată de Victor Vroom: fundamentul acestei teorii îl constituie premisa că aşteptarea pe care o are un salariat vizavi de obţinerea unor anumite elemente sau realizarea anumitor situaţii constituie principala forţă motivaţională, devenind sursa principală de alimentare a eforturilor depuse în procesul muncii.

Preview document

Plan de cercetare la firma Mari Petru Transport SRL - Pagina 1
Plan de cercetare la firma Mari Petru Transport SRL - Pagina 2
Plan de cercetare la firma Mari Petru Transport SRL - Pagina 3
Plan de cercetare la firma Mari Petru Transport SRL - Pagina 4
Plan de cercetare la firma Mari Petru Transport SRL - Pagina 5
Plan de cercetare la firma Mari Petru Transport SRL - Pagina 6
Plan de cercetare la firma Mari Petru Transport SRL - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Plan de Cercetare la Firma Mari Petru Transport SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Tehnici de Redactare a Textelor Jurnalistice

The Elements of Style, avându-i ca autori pe William Strunk Jr. si E.B White este manualul care, de la prima ediţie şi până astăzi, a format...

Lobby-ul realizat de către europerlamentarii români la Parlamentul European

Master Relatii Publice An 1 Prin lobbying se întelege activitatea unui grup care incearca sa determine puterea legislativa sau executiva sa adopte...

Comunicare noțiuni generale și interpersonală

Definirea comunicării COMUNICAREA: reprezintă un proces de transmitere de informații (fapte, idei, impresii) necesita cel puțin doi poli...

Cursuri MIA 1-9

Curs 1 Când avem de-a face cu afacerile internaționale? - cumpărăm un produs realizat de către o companie din străinătate, importat pe piața...

Anti Fumat

1 . Introducere Tutunul este original din Mexic, unde în secolul al VI – lea era folosit pentru anumite ritualuri religioase. Indienii numeau...

Dimensiunea socială a publicității

In societatea de astazi se poate remarca prezenta tot mai pregnanta a publicitatii. Strans legata de comunicarea de masa, aceasta isi trage...

Ai nevoie de altceva?