Noile Media si Specialistul in Relatii Publice

Extras din referat Cum descarc?

Daca in urma cu cativa ani, nu se putea vorbi despre alte medii de comunicare ale specialistului in relatii publice, in afara de cele traditionale: televiziune, radio si presa scrisa. 
In zilele noastre, lucrurile s-au schimbat drastic, iar imediat cu dezvoltarea internetului, s-au dezvoltat si alte medii care desemneaza o multime intreaga de aspecte interactive si colaborative ale Internetului, si care se pot fi numite generic WEB 2.0.
Desi nu se stie clar ce este WEB 2.0 si ce a fost WEB 1.0, acesta aparut la Conferinta "Web 2.0" din 2004, si conform inventatorul si promotorul termenului Tim O'Reilly acesta ar reprezenta o noua etapa in evolutia internetului si a Web-ului, exloatand si mai mult posibilitatile organizatorice ale acestuia. 
In categoria Web 2.0 intra toate facilitatile care s-au dezvoltat in ultimii ani: asa-numitele wiki-uri, blogurile, YouTube, site-uri de FileSharing, si retele sociale virtuale, aici intrand Facebook sau Twitter.
Revenind la specialistul in relatii publice, acesta trebuie sa invete sa foloseasca aceste oportunitati noi aparute, si prin intermediul lor, mesajul trasmis de acestia sa ajunga la publicul tinta.
Inca neutilizate la nivel maxim cel putin in Romania, aceste medii par sa aiba in viitor un impact foarte mare asupra oamenilor, care pe zi ce trece devin tot mai interesati de oportunitatile oferite de internet si Web 2.0, mai ales ca toate aceste servicii par tot mai simple si nu necesita pregatire speciala pentru a le folosi. Specialistul in relatii publice are datoria de a comunica cu publicul, si de a urmarii interesele organizatiei de care a fost angajat, daca publicul este mai receptiv la aceste medii de comunicare, consilierul in relatii publice trebuie sa se faca cat mai bine inteles si prin aceste canale noi oferite de catre internet. 
In continuare voi incerca sa fac o scurta prezentare a principalelor medii noi aparute, in care voi avea in vede raspandire si perceptia oamenilor.
Probabil cel mai raspandit, popular si utilizat element al noilor media a fost blogul, fiind utilizat mai ales in randul tinerilor, acesta da posibiliatatea oamnilor sa se exprime necenzurati, si daca doresc pot ramane chiar in umbra anonimatului. 
Initial termenul de blog exista, dar sub numele de weblog, fusese creat de Jorn Barger, prin imbinarea termenilor web+blog. Mai tarziu Peter Merholz desparte cele doua cuvinte in we blog si astfel s-a ajuns la termenul actual intalnit de blog. 
Initial blogurile erau considerate jurnale online ale anumitor persoane, (in general persoane publice) astazi acest lucru s-a schimbat acestea sunt excelente metode de comunicare. In Romania inca nefolosite la potentialul sau maxim, blogul a avut o raspandire rapida, cel mai dezvoltat fiind in S.U.A, aici a si fost folosit pentru prima data, cu alte scopuri in afara celui de simplu jurnal online, asa cum era initial. In campania electorala din 2004, din S.U.A, si de atunci au fost folosit tot mai des. 
Ascendenta blogului a fost una rapida. De la primul raport oficial din 7 iulie 2004, cand existau aproximativ 3 milione de bloguri conform Tehnorati, pana in 17 octombie 2005 numarul blogurilor s-a dublat la fiecare cinci luni ajungand astefel la aproximativ 9,6 milioane bloguri, Tehnorati atragand atentia ca nu toate aceste bloguri sunt si folosite cu adevarat, multe fiind doar create insa nefolosite de luni de zile.
Blogul a fost folosit adesea si ca modalitate de exprimare libera, a oamenilor din tarile ca interziceau exprimarea opiniei liber, aici intrand tarile din Asia, exemplul China fiind cel mai elocvent, care este a doua tara ca numar de bloguri dupa S.U.A sau tarile arabe, aici autoritatile vazand ca acest fenomen ia amploare incearca sa controleze si sa restrictioneze accesul cetatenilor tarilor respective pe motiv ca pot fi o modalitate de influenta negativa asupra cetatenilor, iar in tarile musulmane o modalitate de a europenilor de schimbare a credintei. Cu toate acestea blogurile reprezinta o buna modalitate de exprimare simultana si rapida utilizat cu succes din ce in ce mai mult de relatiile publice.
In Europa, in general, fenomenul blogurilor nu are aceesi amploare ca in alte continente, Franta este tara ca detine cele mai multe bloguri. Despre Romania, se poate spune ca este inca in dezvloltare la acest capitol, Traian Basescu poate fi numit primul politician care s-a folosit de blog pentru a-si exprima opiniile si totodata cel care a creat o campanie online, au mai fost si alti politicieni cu blog inaintea presedintelui Basescu, dar din anumite motive blogurile nu au rezista in timp, fie din cauza problemelor de administrare, redactare sau lipsei veridicitatii. 
O alta parte a Web 2.0 este prodcastul, oarecum necunoscut pentru publicul larg, "termenul desemneaza o inregistrare audio digita, pusa la dispozitie pe internet pentru a fi descarcata in computer sau alt mijloc de redare audio(MP3 Playere, iPod etc)" 
Un element care diferentiaza prodcastul de alte medii digitale, este ca acesta poate fi transmis si prin feed-uri RSS (legaturi catre continutul complet al unei surse de informatii). Prodcastul mai putand fi folosit si pentru editarea fisierelor audio-video folosind niste aplicatii software.
Inventatorul, si totodata parintele podcastului poate fi considerat Adam Curry, care fiind prezentator MTV a promovat acest instrument de comunicare insistent pe blogul sau, acesta a creat chiar si un podcast propriu.Ascensiune podcastului nu a fost una rapida, iar de la 526 de rezulate pe care le gasea motorul de cautare ,,Google" , in 2004 s-a ajuns la 100.000.000 de rezulatate in august 2007. Am spus ca podcastul s-a dezvoltat incet deoarece comparativ cu blogurile cifra este mult mai mica, la cautarea termenului "blog" pe acelasi motor de cautare rezulatatele sunt impresionante 1.250.000.000. Podcastul este un instrument care poate fi facut de oricine care este conectat la internet si care are la dispozitie un microfon. Acesta poate fi atat ascultat pe siteul creat, cat poat fi si descarcat in calculator. Podcastul are multe avantaje pe langa faptul ca ar putea fi folosit pentru a asculta muzica, acesta este folosit si de televiziuni, si chiar si de anumite univesitati cum a fost cazul "University of Western Australia" a carei exament final a constat in evaluarea prodacasturilor create de studenti. In Romania fenomenul s-a dezvoltat mai tarziu la fel ca si blogurile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Noile Media si Specialistul in Relatii Publice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!