Noile Media și Specialistul în Relații Publice

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 3843
Mărime: 18.66KB (arhivat)
Publicat de: Nichifor Nica
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Adamescu Ioana

Extras din referat

Dacă în urma cu câtiva ani, nu se putea vorbi despre alte medii de comunicare ale specialistului în relaţii publice, în afara de cele traditionale: televiziune, radio şi presa scrisă.

În zilele noastre, lucrurile s-au schimbat drastic, iar imediat cu dezvoltarea internetului, s-au dezvoltat şi alte medii care desemnează o mulţime întreagă de aspecte interactive şi colaborative ale Internetului, şi care se pot fi numite generic WEB 2.0.

Deşi nu se stie clar ce este WEB 2.0 şi ce a fost WEB 1.0, acesta apărut la Conferinta “Web 2.0” din 2004, şi conform inventatorul şi promotorul termenului Tim O'Reilly acesta ar reprezenta o nouă etapă în evolutia internetului şi a Web-ului, exloatând şi mai mult posibilităţile organizatorice ale acestuia.

În categoria Web 2.0 intră toate facilităţile care s-au dezvoltat în ultimii ani: aşa-numitele wiki-uri, blogurile, YouTube, site-uri de FileSharing, şi reţele sociale virtuale, aici intrând Facebook sau Twitter.

Revenind la specialistul în relaţii publice, acesta trebuie sa înveţe sa folosească aceste oportunitaţi noi apărute, şi prin intermediul lor, mesajul trasmis de acestia să ajungă la publicul ţintă.

Încă neutilizate la nivel maxim cel puţin în România, aceste medii par să aibă în viitor un impact foarte mare asupra oamenilor, care pe zi ce trece devin tot mai interesaţi de oportunităţile oferite de internet şi Web 2.0, mai ales că toate aceste servicii par tot mai simple şi nu necesită pregătire specială pentru a le folosi. Specialistul în relaţii publice are datoria de a comunica cu publicul, şi de a urmării interesele organizaţiei de care a fost angajat, dacă publicul este mai receptiv la aceste medii de comunicare, consilierul în relaţii publice trebuie să se facă cât mai bine înteles şi prin aceste canale noi oferite de către internet.

În continuare voi încerca sa fac o scurta prezentare a principalelor medii noi apărute, în care voi avea în vede raspândire şi percepţia oamenilor.

Probabil cel mai răspândit, popular şi utilizat element al noilor media a fost blogul, fiind utilizat mai ales în rândul tinerilor, acesta dă posibiliatatea oamnilor să se exprime necenzuraţi, şi dacă doresc pot rămâne chiar în umbra anonimatului.

Iniţial termenul de blog exista, dar sub numele de weblog, fusese creat de Jorn Barger, prin îmbinarea termenilor web+blog. Mai târziu Peter Merholz desparte cele doua cuvinte în we blog şi astfel s-a ajuns la termenul actual întâlnit de blog.

Iniţial blogurile erau considerate jurnale online ale anumitor persoane, (în general persoane publice) astăzi acest lucru s-a schimbat acestea sunt excelente metode de comunicare. În România încă nefolosite la potenţialul său maxim, blogul a avut o răspândire rapidă, cel mai dezvoltat fiind în S.U.A, aici a şi fost folosit pentru prima dată, cu alte scopuri în afară celui de simplu jurnal online, aşa cum era iniţial. În campania electorală din 2004, din S.U.A, şi de atunci au fost folosit tot mai des.

Ascendenţa blogului a fost una rapidă. De la primul raport oficial din 7 iulie 2004, când existau aproximativ 3 milione de bloguri conform Tehnorati, pană în 17 octombie 2005 numarul blogurilor s-a dublat la fiecare cinci luni ajungând astefel la aproximativ 9,6 milioane bloguri, Tehnorati atrăgând atenţia că nu toate aceste bloguri sunt şi folosite cu adevarat, multe fiind doar create însă nefolosite de luni de zile.

Blogul a fost folosit adesea şi ca modalitate de exprimare liberă, a oamenilor din ţările ca interziceau exprimarea opiniei liber, aici intrând ţările din Asia, exemplul China fiind cel mai elocvent, care este a doua ţară ca numar de bloguri dupa S.U.A sau ţările arabe, aici autorităţile văzând că acest fenomen ia amploare încearcă să controleze si să restricţioneze accesul cetaţenilor ţărilor respective pe motiv că pot fi o modalitate de influentă negativă asupra cetaţenilor, iar în ţările musulmane o modalitate de a europenilor de schimbare a credinţei. Cu toate acestea blogurile reprezintă o buna modalitate de exprimare simultană şi rapidă utilizat cu succes din ce în ce mai mult de relaţiile publice.

În Europa, în general, fenomenul blogurilor nu are aceeşi amploare ca în alte continente, Franţa este ţara ca deţine cele mai multe bloguri. Despre România, se poate spune că este încă în dezvloltare la acest capitol, Traian Basescu poate fi numit primul politician care s-a folosit de blog pentru a-şi exprima opiniile şi totodată cel care a creat o campanie online, au mai fost si alţi politicieni cu blog înaintea preşedintelui Băsescu, dar din anumite motive blogurile nu au rezista în timp, fie din cauza problemelor de administrare, redactare sau lipsei veridicitaţii.

O altă parte a Web 2.0 este prodcastul, oarecum necunoscut pentru publicul larg, “termenul desemneaza o înregistrare audio digită, pusă la dispoziţie pe internet pentru a fi descarcată în computer sau alt mijloc de redare audio(MP3 Playere, iPod etc)”

Un element care diferenţiaza prodcastul de alte medii digitale, este că acesta poate fi transmis şi prin feed-uri RSS (legături către conţinutul complet al unei surse de informaţii). Prodcastul mai putând fi folosit şi pentru editarea fişierelor audio-video folosind nişte aplicaţii software.

Inventatorul, şi totodată parintele podcastului poate fi considerat Adam Curry, care fiind prezentator MTV a promovat acest instrument de comunicare insistent pe blogul său, acesta a creat chiar şi un podcast propriu.Ascensiune podcastului nu a fost una rapidă, iar de la 526 de rezulate pe care le găsea motorul de căutare „Google” , în 2004 s-a ajuns la 100.000.000 de rezulatate în august 2007. Am spus că podcastul s-a dezvoltat încet deoarece comparativ cu blogurile cifra este mult mai mică, la cautarea termenului “blog” pe acelaşi motor de cautare rezulatatele sunt impresionante 1.250.000.000. Podcastul este un instrument care poate fi făcut de oricine care este conectat la internet şi care are la dispoziţie un microfon. Acesta poate fi atat ascultat pe siteul creat, cât poat fi şi descărcat în calculator. Podcastul are multe avantaje pe lânga faptul că ar putea fi folosit pentru a asculta muzica, acesta este folosit şi de televiziuni, şi chiar şi de anumite univesităţi cum a fost cazul “University of Western Australia” a carei exament final a constat în evaluarea prodacasturilor create de studenţi. În România fenomenul s-a dezvoltat mai târziu la fel ca şi blogurile.

Preview document

Noile Media și Specialistul în Relații Publice - Pagina 1
Noile Media și Specialistul în Relații Publice - Pagina 2
Noile Media și Specialistul în Relații Publice - Pagina 3
Noile Media și Specialistul în Relații Publice - Pagina 4
Noile Media și Specialistul în Relații Publice - Pagina 5
Noile Media și Specialistul în Relații Publice - Pagina 6
Noile Media și Specialistul în Relații Publice - Pagina 7
Noile Media și Specialistul în Relații Publice - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Noile Media si Specialistul in Relatii Publice.doc

Alții au mai descărcat și

Tehnici de Redactare a Textelor Jurnalistice

The Elements of Style, avându-i ca autori pe William Strunk Jr. si E.B White este manualul care, de la prima ediţie şi până astăzi, a format...

Lobby-ul realizat de către europerlamentarii români la Parlamentul European

Master Relatii Publice An 1 Prin lobbying se întelege activitatea unui grup care incearca sa determine puterea legislativa sau executiva sa adopte...

Comunicare noțiuni generale și interpersonală

Definirea comunicării COMUNICAREA: reprezintă un proces de transmitere de informații (fapte, idei, impresii) necesita cel puțin doi poli...

Cursuri MIA 1-9

Curs 1 Când avem de-a face cu afacerile internaționale? - cumpărăm un produs realizat de către o companie din străinătate, importat pe piața...

Anti Fumat

1 . Introducere Tutunul este original din Mexic, unde în secolul al VI – lea era folosit pentru anumite ritualuri religioase. Indienii numeau...

Dimensiunea socială a publicității

In societatea de astazi se poate remarca prezenta tot mai pregnanta a publicitatii. Strans legata de comunicarea de masa, aceasta isi trage...

Te-ar putea interesa și

Analiza Managementului Resurselor Umane la SC Willis

CAP. I ASPECTE TEORETICE PRIVIND ACTIVITATEA DE MANAGEMENT I.1 Introducere în teoria managementului Dezvoltarea teoriei managementului este...

Relații cu Mass Media

Introducere Prin lucrarea de faţă “Relaţii în Mass Media” s-a urmărit aducerea în prim plan a modurilor de informare a tuturor oamenilor despre...

De la mass media tradițională la noile media

Introducere Până acum aproximativ 20 de ani, românii, în afară de televizor şi radio (deşi şi acestea erau “limitate”, dacă le pot spune aşa,...

Elemente Definitorii Privind Noțiunile de Strategie de Promovare și Strategie de Public Relation

CAPITOLUL 1 ELEMENTE DEFINITORII PRIVIND NOŢIUNILE DE STRATEGIE DE PROMOVARE ŞI STRATEGIE DE PUBLIC RELATION Cu o temă ca aceasta pe care o...

Specialistul în Relații Publice și New Media

Dacă secolul al XVII-lea a rămas cunoscut în Istoria Universală drept „secolul luminilor”, secolul al XXI-lea în mod cert va rămane în memoria...

Agrevisitatea în Media

Introducere Tot mai multi dintre noi am ajuns să fim legati de mediul online pentru a desfăsura activitătile perfesionale sau personale. Facem...

Publicitatea - educație socială sau profit

Prin lucrarea de faţă “Publicitate, educaţie socială sau profit organizaţional” s-a urmărit aducerea în prim plan a modurilor de informare a...

Specialistul în Relații Publice și New Media

1. Introducere În societatea modernă, organizațiile au identificat legături reciproce între organizația în sine (concepută ca un sistem deschis)...

Ai nevoie de altceva?