Succesul nipon este cu atat mai relevant cu cat este o tara aproape fara resurse naturale. Un alt reper defavorabil la prima vedere este suprafata mica a Japoniei - de numai 377.000 km? (apoximativ data si jumatate mai mare decat Romania).
In noul context tehnologic si economic postbelic Japonia a inaugurat un nou model de dezvoltare, pornind de la conditiile economico-sociale specifice societatii japoneze. Acest nou model de dezvoltare s-a derulat pe baza unor strategii gandite pe termen lung, strategii care au sesizat particularitatile noii etape istorice, care au identificat marile tendinte ale evolutiei contemporane.
Una dintre strategiile cele mai eficiente a fost concentrarea pe un anumit sector, pentru a-i creste performantele economice si a-l impune pe piata mondiala. Modalitatea efectiva de implemetarea a strategiei a constat in blocarea accesului produselor straine de un anumit profil pe piata japoneza pana in momentul atingerii unei cote semnificative de competitivitate a produselor japoneze similare. In felul acesta, firmele nipone isi consolidau pozitia si ulterior puteau ataca piata externa cu succes.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.