Interesul publicului în știri

Referat
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 3 în total
Cuvinte : 1347
Mărime: 8.72KB (arhivat)
Publicat de: Ladislau Florea
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Eugen Frunza

Extras din referat

Nu orice informaţie are puterea de a stârni curiozitatea publicului şi de a capta interesul jurnaliştilor. Din noianul informaţiilor cu care intrăm în contact, fiecare jurnalist, fiecare redacţie le aleg numai pe acelea pe care le consideră demne de interes, demne de a fi făcute publice, demne de a justifica efortul necesar verificării şi prelucrării lor pentru a deveni material de presă. Altfel spus, goana jurnalistului este spre a cuprinde cât mai multe evenimente. Dar, nu întotdeauna acestea se dovedesc a fi subiect pentru o ştire. Şi nu toţi urmăresc să satisfacă interesul publicul, cum ar fi corect de altfel, găsind de ajuns să de-a pe post un oarecare eveniment care s-a petrecut, fără nicio importanţă deosebită. Asta, depinde de profesionalismul fiecăruia, de postul TV pentru care lucrează jurnalistul şi de competenţa sa.

De la bun început trag aluzie la interesul publicului care trebuie să-l preocupe în mod direct pe ştirist. Şi asta, consider, s-ar referi la toate canalele tv, indiferent de statutul lor.

Interesul public, după Habermas, reprezintă produsul vectorial rezultat în urma „negocierilor” dintre actorii sferei publice - agenţi ai societăţii politice şi ai societăţii civile care participă la „discuţiile critice asupra chestiunilor de interes general”. Pentru o perioadă, acest produs reprezintă „binele general”; el este cuantificabil şi măsurabil. Dintr-un alt punct de vedere, interesul public s-ar rezuma la indivizii societăţii care recepţionează programele de ştiri, i-au cunoştinţă cu ele, încearcă să le reproducă altor semeni şi devin subiect de discuţie în diferite contexte de comunicare. Când spunem interes public nu ne referim la toţi ascultătorii, căci important este să reţii ceva. În caz contrar, ori corespondentul nu a transmis o ştire calitativă, ori ea nu a fost receptată cum se cuvine. Există o multitudine de factori care pot determina dezinteresul de a privi jurnalul de ştiri. Cu toate acestea, marea majoritatea a publicului asistă, involuntar, la urmărirea programelor informative, ele fiind incluse în majoritatea grilelor tv. Succesul unui asemenea buletin, după mulţi, constă în faptul când de bine s-a regăsit în ştire interesul uman, ceea ce vrea să audă, să privească, să-i producă o oarecare satisfacţie în momentul când urmăreşte ştirile, să-l provoace la polemici, să conştientizeze momentele, să se pună în locul protagonistului.

Preview document

Interesul publicului în știri - Pagina 1
Interesul publicului în știri - Pagina 2
Interesul publicului în știri - Pagina 3

Conținut arhivă zip

  • Interesul Publicului in Stiri.doc

Te-ar putea interesa și

Radioul public regional în România - grilă de programe la Radio Cluj

Introducere Fie că îl considerăm una dintre cele mai puternice instituţii, fie pasiunea de o viaţă a unora, radioul este şi va rămâne, indiferent...

Conflictul româno-italian

Introducere Tema asupra căreia m-am oprit în cercetarea mea este Conflictul româno-italian. M-am decis să aleg această temă pentru că este una de...

Formate de Radioprograme

Modalităţile de a transmite informaţii au crescut foarte mult în ultimul timp. Mijloacele de comunicare în masă moderne permit nu doar influenţarea...

Raportul Firmei de Relații Publice cu mass-media

1.CONCEPTUL DE RELATII PUBLICE SI COORDONATELE DOMENIULUI 1.1. COMUNICAREA SI SPATIUL RELATIILOR PUBLICE Comunicare reprezinta înstiintare,...

Faptul Divers

Argument Faptul divers înainte şi după 1989 este un gen de informaţie care a schimbat faţa mass-mediei româneşti, motiv datorită căruia m-am...

Comercializarea Produselor Electrocasnice

Prezentarea domeniului de activitate Firma S.C CAAS-N S.A doreste sa apara pe piata din Romania in anul 2009 si va avea ca obiect de activitate...

Istoria radioului - antena Sibiului

Este prezent peste tot acasă, la birou, în autobuz sau maşină. Suntem tentaţi de multe ori să ne justificăm unele afirmaţii cu "am auzit la radio"....

Analiza și Monitorizare Media

Cuvântul comunicare a fost folosit pentru prima data în secolul al XIV-lea în Franţa, cu semnificaţia de „comuniune, împărtăşire, participare”....

Ai nevoie de altceva?