Globalizarea Informației

Extras din referat Cum descarc?

Internetul a condus la globalizarea proceselor de afaceri, el constituind si unul din elementele de baza ale societatii informationale. Prin mijloacele oferite de acest mediu de comunicare sunt simplificate modalitatile de transmitere a informatiilor si de colaborare. Extinderea utilizarii tehnologiilor IT&C si aparitia conceptului de societate informationala au determinat modificari de substanta la nivelul pietei muncii. Creativitatea si inovarea au devenit elemente tot mai solicitate in eligibilitatea fortei de munca. De asemenea, un bagaj minim de cunostinte legate de folosirea calculatorului este o cerinta obligatorie pentru cei mai multi dintre angajati.
Societatea bazata pe cunoastere determina cresterea importantei celor care lucreaza cu informatii si cunostinte in detrimentul modalitatilor traditionale de folosire a fortei munca. Discutiile ce se poarta astazi in forumurile Internet, dar si in presa, se focalizeaza in mod special pe noul cetatean al informatiei. Un prim efect important al acestuia consta in simplificarea si usurarea activitatilor zilnice privind administratia sau gestiunea. Cercetatorul, utilizatorul lucreaza direct pe calculatorul personal transmitand date si texte colegilor, clientilor sau factorilor decizionali. Documentele sunt astfel mai usor arhivate, reutilizate in orice moment si de catre oricine. Mesageria electronica permite o comunicare si un mod de lucru de mare eficacitate, scurtand pauzele datorate unor intermediari ineficienti. Lucru direct, imediat, care poate fi memorat, reutilizabil, transferabil; lucrul cu Internetul si retelele electronice ne modifica in profunzime obiceiurile. Astfel oamenii pot consulta arhive despre opere de arta si ,,sa imprumute" carti de la o biblioteca, oricat de indepartata ar fi aceasta, iata unele dintre efectele tehnologiei avansate. Datele si metadatele
Impactul societatii informationale a cunoasterii (SI-SC) asupra vietii personale si a dezvoltarii individuale a membrilor sai poate fi analizat sub multiple aspecte. O asemenea analiza trebuie sa ia in considerare in primul rand modelul acestui nou tip de societate cu toate caracteristicile sale politice, economice si sociale, asa cum este conceput si implementat atat la nivelul fiecarei tari, cat si la nivel regional si international. Efectele benefice ale utilizarii pe scara larga a tehnologiei informatiei si a comunicatiilor la locul de munca in relatia cu autoritatile si institutiile publice, in viata de zi cu zi sunt de necontestat. Aceste fapte insa nu trebuie idealizate, atat timp cat practica actuala a dovedit si existenta a numeroase obstacole care pot diminua sau anula aceste efecte: imposibilitatea unor categorii sociale de a avea acces la noile servicii specifice societatii informationale (din lipsa infrastucturii de comunicatii adecvate sau a terminalelor de acces, din lipsa culturii necesare pentru a le utiliza sau datorita tarifelor prea ridicate in raport cu veniturile individuale, etc.), distorsiunile produse in piata muncii, inadecvarea serviciilor/informatiilor in raport cu interesele individuale sau de grup, lipsa de securitate si confidentialitate a informatiei cu efecte nedorite asupra intimitatii vietii informationale periculoase la adresa moralei publice, eticii sociale sau a securitatii individuale. In consecinta, se pune cu tot mai multa acuitate problema incluziunii sociale cat si a protectiei cetateanului si consumatorului in societatea informationala.
Viziunea optimista asupra economiei globale bazate pe cunoastere trebuie temperata de realitatile actuale: jumatate populatia globului nu a vorbit niciodata la telefon si mai multi sunt cei care nu au accesat vreodata Internetul.
Avand in vedere faptul ca informatia joaca un rol din ce in ce mai important in viata fiecaruia, o caracteristica esentiala a societatii informationale este garantarea posibilitatii ca indivizii sa poata controla informatia si nu invers.
Foarte adesea se subliniaza ca datele, informatia si cunoasterea nu reprezinta acelasi lucru, nu sunt la fel, insa, in pofida eforturilor de a le defini, multi cercetatori folosesc acesti termeni in aceeaasi maniera. In special, termenii de ,,cunoastere" si ,,informatie" sunt folositi la fel, chiar daca cele doua entitati sunt departe de a fi identice. 
Datele reprezinta un set de fapte diferite, obiective in legatura cu evenimente. Intr-un context organizational, datele sunt descrise ca inregistrari structurate ale tranzactiilor.
De obicei, organizatiile moderne stocheaza date intr-un anumit tip de sistem tehnologic. Tendinta curenta este ca datele sa fie mai putin centralizate si sa fie disponibile la cerere prin intermediul posturilor de lucru ale angajatilor. Toate organizatiile au nevoie de date si unele sunt chiar foarte dependente: bancile, companiile de asigurari, serviciile publice. Insa, pentru multe companii, mai multe date nu inseamna intotdeauna o activitate mai buna. Prea multe date pot face dificila identificarea si intelegerea acelor care conteaza. Metodele prin care datele devin informatii: 
- contextualizarea - stim in ce scop au fost adunate datele;
- categorizarea - stim unitatile de analiza sau componentele-cheie ale datelor;
- calcularea - datele ar putea fi analizate matematic sau statistic;
- corectarea - erorile au fost indeplinite din date.


Fisiere in arhiva (1):

  • Globalizarea Informatiei.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!