Etica in Practica Individuala

Extras din referat Cum descarc?

Etica este o disciplina filosofica ce are ca obiect actiunea umana, dar si valorile si normele fata de care aceasta se conformeaza sau ar trebui sa se conformeze. Termenul etica provine din grecescul ethos, care semnifica obicei sau obisnuinta si este considerat, adesea, echivalentul cuvantului moral. Spre deosebire de intelepciune si de prudenta, care constituie apicarea regulilor universale in imprejurarile particulare ale actiunii omenesti, etica reprezinta o teorie, o cercetare a principiilor actiunii umane deliberate.
Etica aplicata este un studiu al aspectelor etice ale politicilor ssi practicilor colective sau ale liniilor de conduita individuala. Acest tip de etica a cunoscut o mare expansiune in lumea anglo-saxona, incepand cu anii'70 si poate fi considerata, in mod legitim, o renastere a traditiei cazuistice a Evului Mediu si a inceputului epocii moderne. Afirmarea acestui domeniu de studiu a fost si o urmare a fenomenului care a inceput in SUA si care consta in transformarea filosofului moral in consilier al institutiilor publice si intr-un profesionist care practica sedinte individuale de consiliere. In cadrul ,,eticii sociale", adica studiul judecatii morale, in domenii legate de drepturile civile, de caracterul licit al razboiului, de responsabilitatile colective asupra indivizilor etc. Se poate aprecia etica din mass-media ca o forma de etica aplicata.
Unul din scopurile eticii in comunicare este de a stabili, mentine si de a proteja credibilitatea comunicatorului. O data cu transmiterea mesajelor persuasive, el trebuie sa isi mentina respectabilitatea.
Categorii de analiza ale credibilitatii:
Credibilitatea subiectului. Multe subiecte sunt usor de comunicat, deoarece
continutul lor nu este surprinzator pentru audienta. Cata vreme nu sunt contrazise cunostintele sau convingerile anterioare ale audientei, credibilitatea nu este pusa in discutie. Din pacate, comunicatorul nu poate sa foloseasca, intotdeauna, subiecte atat de usor de acceptat de catre audienta.
Credibilitatea sursei creditate. Atat comunicatorii, cat si audienta sunt dependenti de credibilitatea surselor stirilor. Jurnalistul trebuie sa fie atent sa citeze sursa cea mai potrivita.
Comunicatorul este mai persuasiv daca citeaza surse credibile.
Credibilitatea generala in mass-media. O buna parte a deciziilor cotidiene ale cetatenilor se bazeaza pe informatiile din mass-media.
Credibilitatea canalului de comunicare. Unele institutii sunt grijulii cu reputatia lor; altele, in goana dupa senzational, sunt mai putin preocupate de acest aspect. Unele canale de informare sunt mai credibile decat altele. In functie de acest criteriu, publicul realizeaza selectia.
Credibilitatea personala a comunicatorului. Fiecare specialist din domeniul comunicarii poate sa munceasca in sensul cresterii credibilitatii sale, care, pana la urma, nu reprezinta o responsabilitate colectiva, ci una individuala.
Jurnalistii trebuie sa manifeste onestitate, corectitudine si curaj in adunarea informaTiilor, in relatarea si in interpretarea lor.
Ei trebuie:
- Sa verifice acuratetea informatiilor venite de la toate sursele si sa fie atenti pentru evitarea erorilor de genul inadvertentelor.
- Sa caute cu sarguinta subiectii articolelor de presa, pentru a le da posibilitatea de a raspunde la acuzatii.
- Sa identifice sursele de cate ori se poate. Publicul are dreptul la orice informTie posibila despre credibilitatea surselor.
- Sa intrebe intotdeauna sursele despre motivele pe care le au, inainte sa le promita anonimatul. Sa clarifice conditiile legate de fiecare promisiune facuta in schimbul informatiilor. Sa-si tina promisiunile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Etica in Practica Individuala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!