Analiza ziarului The New York Times

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2780
Mărime: 2.05MB (arhivat)
Publicat de: Andreea H.
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mircea Botei
Facultatea de Sociologie si Comunicare
Universitatea Transilvania, Brasov
Specializare: Comunicare și Relații Publice

Extras din referat

1. Introducere

The New York Times Company, sau mai scurt, The Times, este o companie de mass-media. Creează, colectează și distribuie știri și informații. Compania transmite conținutul prin intermediul platformelor digitale și publicațiilor tipărite. The Times oferă, de asemenea, afișaj pentru diferite produse și servicii publicitare. Prin intermediul terților (comercianți și șoferi), livrează la nivel global ziare și alte publicații tipărite către standuri și alte puncte de vânzare. Compania își produce și distribuie conținutul în Statele Unite ale Americii, dar prin intermediul altor agenții reușește să ajungă și în alte țări. The Times își are sediul principal în New York, SUA (GlobalData plc., 2018).

The New York Times este un ziar american, cu baza în orașul New York, având o influență vastă și cititori la nivel mondial. Fondat în 1851, ziarul a câștigat 127 premii Pulitzer, mai multe decât orice alt ziar. The Times este clasat pe locul 18 în ceea ce privește circulația pe Glob, iar în Statele Unite pe locul 3 (Cision Media Research, 2019). Este poreclit și „The Gray Lady” datorită stilului său definitoriu, conservativ, formal și imparțial. Motto-ul ziarului, „All the News That's Fit to Print", apare în colțul de sus, stânga al primei pagini.

Ziarul este deținut de The New York Times Company, care este tranzacționată și controlată în momentul de față de către familia Sulzberger, încă din 1896. Arthur Gregg Sulzberger, editorul ziarului, și tatăl său, Arthur Ochs Sulzberger Jr., președintele companiei, reprezintă a patra, respectiv a cincea generație a familiei deținătoare.

Încă din 1970, The New York Times și-a extins major aspectul și organizația, adăugând secțiuni săptămânale speciale pe topice diverse, suplimentând ziarele obișnuite, editorialele, știrile sportive și alte articole. Din 2008, The Times a fost organizat pe următoarele categorii: știri și noutăți (Politică, Afaceri, Știință, Sport, Sănătate, Vreme, Educație, etc.), știri suplimentare (Automobile, Cărți, Filme, Călătorii, Integrame și Jocuri, Casă și Grădină, Modă și Stil, Mâncare, etc.) și opinii (Editoriale, Scrisori, Opinia zilnică etc.) ("The New York Times Site Index", 2017).

Duminică, The Times este suplimentat de Sunday Review (numit inițial Week in Review), The New York Times Book Review, The New York Times Magazine, și T: The New York Times Style Magazine.

The Times folosește formatul broadsheet (formatul mare, clasic), și a utilizat pentru mulți ani un format cu 8 coloane, trecând apoi la cel cu 6 coloane, așa cum sunt majoritatea ziarelor, fiind în plus printre ultimele ziare care a adoptat ilustrațiile color, în special pe prima pagină.

2. The New York Times, un ziar cu o istorie de 169 de ani

The New York Times a fost inițial fondat sub numele de New-York Daily Times, pe data de 18 septembrie 1851. A fost creat de jurnalistul și politicianul Henry Jarvis Raymond, și fostul bancher George Jones, The Times fiind inițial publicat de Raymond, Jones & Company. Printre primii investitori se regăsesc nume politice ale New York-ului din acea vreme: Edwin Barber Morgan, Christopher Morgan, Edward Wesley. Vândută pentru 1 penny (echivalentul a 31 cenți în zilele noastre), ediția inaugurală a încercat să abordeze diverse speculații cu privire la scopul și pozițiile ce i-au precedat apariția.

După un an, ziarul a creat și The Times of California, o versiune pentru partea de vest a țării, care ajungea atunci când o ambarcațiune ce transporta corespondență acosta în California. Cu toate acestea, efortul a eșuat în momentul în care presa locală din California a început să ia amploare.

Pe 14 Septembrie 1857, ziarul și-a scurtat numele, devenind The New-York Times, ajungând apoi la denumirea pe care o cunoaștem și azi, The New York Times, pe 1 Decembrie 1896, când s-a renunțat la cratimă. De la 21 Aprilie 1861, ziarul a început să publice o ediție de duminică, pentru a oferi acoperire mediatică zilnică asupra Războiului Civil din Statele Unite. Una dintre primele controverse publice în care The New York Times s-a implicat a fost „Cazul Mortara”, ce a constat în răpirea de către clerul papal a unui băiat de 6 ani, Edgardo Mortara, sub falsa implicație a unui botez de urgență. Acest subiect a ocupat nu mai puțin de 20 de editoriale ale ziarului.

Bibliografie

Awards and Recognition | The New York Times Company. (2020). Accesat la 9 ianuarie 2020. Disponibil la: https://www.nytco.com/company/prizes-awards/

Cision Media Research (2019). Top 10 U.S. Daily Newspapers. Accesat la 8 ianuarie 2020. Disponibil la: https://web.archive.org/web/20190722203322/https://www.cision.com/us/2019/01/top-ten-us-daily-newspapers/

Davis, E. (1921). History of the New York Times, 1851-1921. New York: New York Times.

Diamond, E. (2013). Behind the Times. SUA: Random House Publishing Group.

GlobalData plc. (2018). The New York Times Company (NYT) - Financial and Strategic SWOT Analysis Review. Londra: GlobalData plc.

Mission and Values | The New York Times Company. (2020). Accesat la 9 ianuarie 2020. Disponibil la: https://www.nytco.com/company/mission-and-values/

New York Times Co. v. Sullivan | law case. (2019). Accesat la 9 ianuarie 2020. Disponibil la: https://www.britannica.com/event/New-York-Times-Co-v-Sullivan

Our People | The New York Times Company. (2020). Accesat la 9 ianuarie 2020. Disponibil la: https://www.nytco.com/company/people/

Pentagon Papers. (2018). Accesat la 9 ianuarie 2020. Disponibil la: https://www.history.com/topics/vietnam-war/pentagon-papers

Talese, G. (2013). The Kingdom and the Power: behind the scenes at The New York times: the institution that influences the world. New York: Random House Publishing Group.

The New York Times Site Index. (2017). Accesat la 8 ianuarie 2020. Disponibil la: https://web.archive.org/web/20171023221621/http://www.nytimes.com/info/contents/

Preview document

Analiza ziarului The New York Times - Pagina 1
Analiza ziarului The New York Times - Pagina 2
Analiza ziarului The New York Times - Pagina 3
Analiza ziarului The New York Times - Pagina 4
Analiza ziarului The New York Times - Pagina 5
Analiza ziarului The New York Times - Pagina 6
Analiza ziarului The New York Times - Pagina 7
Analiza ziarului The New York Times - Pagina 8
Analiza ziarului The New York Times - Pagina 9
Analiza ziarului The New York Times - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Analiza ziarului The New York Times.docx

Te-ar putea interesa și

Informația la putere - Actualitatea în regim non-stop la DIGI24

INTRODUCERE Actualitatea temei. Pe lângă ierarhia nevoilor pe care A. Maslow le-a aranjat într-o piramidă, omul mai are nevoie și de a fi...

Imaginea Războiului din Irak în Opinia Publică din România

INTRODUCERE Războiul a fost - şi va rămâne probabil – unul din fenomenele sociale cele mai complexe. În pofida adevărului atestat în atâtea...

Faptul Divers

Argument Faptul divers înainte şi după 1989 este un gen de informaţie care a schimbat faţa mass-mediei româneşti, motiv datorită căruia m-am...

Eutanasie și Sinucidere Asistată

CAPITOLUL I I.1 Introducere Eutanasia ca noţiune şi metodă, a suscitat din antichitate şi până în zilele noastre numeroase discuţii cu...

Teoria relațiilor internaționale și comunicare - războiul din Irak

RĂZBOIUL DIN IRAK Introducere (date generale despre mass-media) Mijloacele de comunicare în masă au o uriaşă forţă de influenţare a...

Analiza a Efectelor Mass Media în Comunitate

Notele de curs pentru Laborator de analiza a efectelor mass media se referă de fapt la analiza de conţinut a suporturilor mass-media dintr-o...

Ai nevoie de altceva?