Analiza semiotica a unui print publicitar

Extras din referat Cum descarc?

In zilele noastre, exista o mare varietate de jucarii. Desi acestea sunt de cele mai multe ori asociate cu cei mici, utilizatorii de jucarii au si varste mai inaintate. Un adult care inca este interesat de jucarii, cum sunt figurinele de actiune, este un lucru obisnuit. Insa, in functie de varsta ,,consumatorilor" de jucarii, reies si moduri diferite de folosinta ale acestora. Copiii le utilizeaza ca pe niste obiecte, niste simple jucarii, pe cand adolescentii sau adultii tind spre a le vedea drept obiecte de colectie. Luand in considerare acest fapt, producatorii de jucarii incearca mereu sa isi imbunatateasca produsele pentru a fi cat mai interesante si pentru a satisface cat mai bine nevoile consumatorilor. 
Cea mai obisnuita metoda de promovare a jucariilor este prin reclame, fie ele printuri sau video. Reclamele sunt o modalitate prin care producatorii unui produs pot interactiona cu consumatorii. O reclama contine mesaje despre produs, date de catre producatori pentru consumatori, acestea avand rolul de a influenta consumatorul in a alege produsul respectivului producator, si nu al altuia.
LEGO reprezinta in momentul de fata unul dintre cele mai populare branduri de jucarii pentru copii, incepandu-si activitatea inca din 1932. Aceste jucarii constau in blocuri colorate de plastic, care se pot uni pentru a crea diferite obiecte in miniatura, precum masini, barci, avioane, cladiri si multe altele, iar care apoi pot fi dezasamblate. 
Roland Barthes, eseist, critic, filosof si teoretician al literaturii si semiotician francez, a fost unul dintre principalii animatori ai miscarii structuraliste si ai semioticii franceze. El este cel care a conturat pentru prima oara o metodologie de interpretare a imaginii in mediul publicitar. Teoriile sale apar inca din 1964, in ,,Retorica imaginii", articol de renume si in prezent, plecand de la ideea ca imaginea la care se apeleaza in publicitate ascunde, fara indoiala, o intentie.
In plus, potrivit lui Barthes, mitul semiotic modern este ,,vorbire, limbaj, discurs, mesaj", important in definirea mitului nefiind continutul, ci modul in care se vorbeste despre un obiect. De asemenea, Roland Barthes subliniaza importanta contextului istoric in raport cu natura lucrului in sine, pentru aparitia mitului: ,,Veche sau nu, mitologia nu poate avea decat o baza istorica, deoarece mitul este o vorbire aleasa de istorie: el nu apare din natura lucrurilor." Se poate deduce ca orice lucru detine potentialitate mitica si poate ajunge la statutul de mit atunci cand i se atribuie o semnificatie.
Prin crearea printului de mai sus, am incercat sa relev acest fapt. Astfel, am creat mitul modern conform caruia jucariile LEGO stimuleaza creierul copiilor, cu precadere partile legate de imaginatie si creativitate. Cei mici isi pot imagina orice, iar piesele de LEGO pot face ca acel ,,orice" sa devina realitate. Asta necesita, desigur, propria lor creativitate. Cu cat se joaca mai mult cu blocurile LEGO, cu atat mai multe lucruri pot construi, ceea ce rezulta intr-o crestere a creativitatii lor. Prin urmare, este bine ca cei mici sa se joace cu LEGO deoarece aceasta activitate are un impact pozitiv in dezvoltarea creativitatii si imaginatiei copiilor. De asemenea, consider ca se poate observa in cadrul printului creat si mitul central al publicitatii occidentale, conform caruia societatea este burgheza, iar tot ce nu este burghez este obligat sa imprumute de la burghezie. Desi jucariile sunt facute, dupa cum zice si numele, pentru joaca, cei de la LEGO arata ca produsele lor sunt superioare, deoarece copiii nu numai ca se distreaza, ci, si mai important, isi si dezvolta creativitatea si imaginatia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza semiotica a unui print publicitar.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!