Serviciul diplomatic al Statelor Unite ale Americii

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2660
Mărime: 16.55KB (arhivat)
Publicat de: Iustinian Peter
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ilasciuc Dinu

Cuprins

  1. 1) Reprezentanţele de stat ale SUA peste hotare. American Foreign Service.
  2. 2) Legea cu privire la Serviciul diplomatic al SUA. Misiunile diplomatice.
  3. 3) Rangurile diplomatice. Agenţiile independente şi agenţiile specializate care colaborează cu instituţiile de stat.
  4. 4) Pregătirea cadrelor diplomatice.

Extras din referat

Reprezentanţele de stat ale SUA peste hotare. American Foreign Service.

Chiar pe parcursul Războiului de Independenţă (1775-1783), fondatorii SUA au încercat să recupereze distanţa enormă care exista între diplomaţia europeană, (inclusiv britanică) şi cea americană, fiind creat Comitetul pentru Corespendenţă Secretă. Intenţia aceasta a fost realizată totuşi, încercînd a ignora experienţa europeană şi prin caracteristicul nonconformism american, care de altfel a dat iniţial rezultate surprinzător de bune. Astfel B. Franklin, personalitate remarcantă a revoluţiei americane, dar care nu avea pregătire diplomatică a condus prima misiune diplomatic americană peste hotare, la Paris (format din Franklin, Deen şi Lee), reuşind să obţină importante loturi de arme şi ajutoare băneşti de la partea franceză. Deşi la 15 septembrie 1789 Congresul ratifică un act prin care era creat Departamentul de Stat – Ministerul Afacerilor Externe american, în ceea ce priveşte serviciul diplomatic şi consular oficialii americani nu s-au grăbit să pună ordine în lucruri, motivele principale fiind: lipsa cadrelor diplomatice calificate; o asociere diformată a diplomaţiei cu intrigile, problemele şi războaiele europene; depărtarea şi izolarea SUA faţă de bătrînul continent; şi nu în ultimul rînd reuşitele iniţiale ale revoluţiei americane inclusiv pe plan diplomatic. Se formează astfel tradiţia ca în înaltele posture diplomatice şi consulare să fie numite personalităţi remarcante, oameni foarte bogaţi sau politicieni influienţi care doreau să-şi mărească prestigiul, sau aveau interese comerciale directe în statele în care îşi desfăşurau activitatea. Ambasadorii (sau după cum au fost numiţi pînă în 1890 – miniştrii) şi consulii erau numiţi de preşedinte, iar pînă în 1856 nu primeau salariu.

În consecinţă SUA s-au manifestat pe arena regională şi internaţională o îndelungată perioadă fără a dispune de un Serviciu Diplomatic (SD) clasic, adică fără a avea în funcţii diplomaţi profesionişti, ranguri diplomatice bine stabilite, chiar reguli precise de conduită pentru diplomaţi, cu excepţia celor din Constituţie. De exemplu art.I secţia 9 a acestui act stabileşte că “ nici o persoană deţinînd o însărcinare remunerată sau de încredere nu va putea fără consimţămîntul Congresului să accepte orice cadou, venit, oficiu sau titlu de orice fel ar fi, de la orice rege, prinţ sau stat străin”, iar pentru cazul în care aceştia ar încălca legile prevăzînd că : “în cazurile privind ambasadori, miniştri sau consuli […], Curtea Supremă judecă în primă şi ultimă instanţă”.

Constituţia americană stabilea doar cadrul general pentru desfăşurarea politicii externe stabilind principalele atribuţii în domeniu ale preşedintelui şi Congresului. Referitor la subiectul cercetat întîlnim aici că preşedintele: “ va propune , cu avizul şi acordul Senatului, va numi ambasadori, miniştri şi consuli, judecători, etc.”(art.II, secţia 2), şi “primeşte ambasadori sau alţi miniştri” (art.II, secţia 3).

În sec. XIX s-a dezvoltat activ reţeaua consulatelor americane peste hotare, în 1830 fiind înregistrate 141, iar la sf. sec.XIX – deja 323. În anii 1865-1877 (perioada reconstrucţiei), în Congres sînt înainatate tot mai des propuneri de a crea în SUA un Serviciu Diplomatic stabil avînd în componenţa sa profesionişti, după modelul european, de a stabili anumite examene care ar determina calificarea diplomatului, de a stabili rangurile diplomatice şi regulile de înaintare pe scara ierarhică. Dar abia în 1905 preşedintele Roosevelt a semnat un act special despre alegerea personalului SD în bază de examen (totuşi aceasta nu se referea la înaltele posturi diplomatice). Primul Război Mondial a scos în evidenţă neajunsurile SD american care era orientat spre relaţiile bilaterale ce nu corespundea caracterului multilateral al RI din acea perioadă. Toate aceste necesitau finalizarea reformei SD.

Ca rezultat în 1924, preşedintele american Coolidge ratifică legea Rogers care înfiinţează Serviciul unificat american de peste hotare – The united States foreign Service. Principalele prevederi ale legii stabileau unificarea serviciului consular şi diplomatic într-un serviciu unic, cu un sistem unic de probe pentru recrutare, de promovare bazat pe meritele obţinute şi de pensionare. După acest act, aproximativ două treimi din ambasadori au fost numiţi din cadrul rangurilor Foreign Service, iar restul direct de preşedinte.

Actul major care a desăvîrşit reforma Serviciului american din străinătate a fost Legea din 1980 cu privire la Serviciul american din străinătate – The Foreign Service Act of 1980, despre care voi vorbi puţin mai jos.

În consecinţă la ora actuală US Foreign Service constituie principalul arsenal diplomatic al SUA în subordonarea Departamentului de Stat. Pe lîngă preşedinte şi Senat, Secretarul de Stat are de asemenea autoritatea de a numi diplomaţi de diferite ranguri în străinătate. Membrii FS sînt recrutaţi în urma unor minuţioase examene orale, scrise şi fizice, şi îşi fac serviciul în una din cele 256 ambasade, consulate şi misiuni diplomatice americane, cît şi la sediul Departamentului de Stat aflat în clădirea Harry Truman din cartierul Foggy Bottom, din Washington DC.

Preview document

Serviciul diplomatic al Statelor Unite ale Americii - Pagina 1
Serviciul diplomatic al Statelor Unite ale Americii - Pagina 2
Serviciul diplomatic al Statelor Unite ale Americii - Pagina 3
Serviciul diplomatic al Statelor Unite ale Americii - Pagina 4
Serviciul diplomatic al Statelor Unite ale Americii - Pagina 5
Serviciul diplomatic al Statelor Unite ale Americii - Pagina 6
Serviciul diplomatic al Statelor Unite ale Americii - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Serviciul Diplomatic al Statelor Unite ale Americii.doc

Alții au mai descărcat și

Politici Publice

În sensul comun, termenul politica se considera de obicei ca se aplica la ceva “mai mare” decât deciziile particulare, dar la ceva “mai mic” decât...

Blocada Berlinului

Sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial aduce cu sine era Razboiului Rece,o confruntare deschisa, nonmilitara si limitata intre doua grupuri de...

Organizații Regionale latino-americane

Organizaţie Data creãrii Ţãri membre (Nr). Ţãri membre AEC Asociaţia Statelor din Caraibe 1994 26 Antigua şi Barbuda, Bahamas, Barbados,...

Triunghiul violenței în Columbia

Triunghiul violentei in Columbia Format din: 1. Miscarile de gherila 2. Cartelurile de droguri 3. Organizatiile paramilitare Miscarile de...

Rusia după Încheierea Războiului Rece

Rusia si strainatatea apropiata Dupa încheierea razboiului rece, fiecare tara europeana a blocului socialist a fost confruntata cu problemele...

Planul de dezvoltare rurală și ocuparea forței de muncă în Comuna Feleacu, județul Cluj

Prezentarea generalǎ a comunei Feleacu Transilvania este consideratǎ de cǎtre mulţi specialişti ca fiind ţara tuturor formelor de relief, de la...

Te-ar putea interesa și

Rolul Diplomației în Relațiile Economice Internaționale

CAPITOLUL I – DIPLOMAŢIA 1. Conceptul de diplomaţie Semnificaţia semantică a conceptului de diplomaţie s-a modificat de-a lungul timpului....

Planul Marshall și Rolul Său în Construcția Europeană

INTRODUCERE Cel de-al Doilea Război Mondial a lăsat în urma sa o Europă sărăcita aproape complet,distrusă din punct de vedere economic şi într-o...

Infracțiuni Specifice Criminalității Organizate

Globalizarea este o sursa de noi provocari pentru umanitate. Numai o organizare mondiala este capabila sa faca fata provocarilor la nivel...

Relațiile SUA-China în contextul noilor evoluții ale economiei mondiale

Introducere Astăzi Statele Unite ale Americii și China constituie două cele mai mari economii a lumii. Relațiile bilaterale dintre acestea au un...

Regimul juridic vamal la exportul în UE

INTRODUCERE Importanța și actualitatea temei cercetate. La etapa actuală care este marcată de schimbări profunde la capitolul lege, o mare...

Crizele nucleare - Studiu de caz Coreea de Nord

INTRODUCERE Relațiile dintre Coreea de Nord și Statele Unite sunt ostile și s-au dezvoltat în primul rând în timpul războiului coreean. În ultimii...

Management internațional între două țări

INTRODUCERE Internationalizarea este un proces obiectiv. Realitatea istorică arată faptul că, pe măsura dezvoltăriisale, firma tinde să depăsească...

Importanța geopolitică a cubei la începutul secolului XXI

1. Prezentare generală Capitala Havana Jurnalul nume de ţară: Republica Cuba Regiunea (Harta nume): Nord şi America Centrală Populatia:...

Ai nevoie de altceva?