Rolul factorului social in evolutia omului dreptate si prejudecati

Extras din referat Cum descarc?

Daca privim din perspectiva teoriei lui Darwin in ce priveste evolutia speciilor am fi inclinati sa afirmam ca Omul este o suma de mutatii genetice care in final au avut ca rezultat pe Homo Sapiens. Teoria nu este lipsita de suport stiintific si de dovezi materiale, dar sufera unele neajunsuri in aceea ca nu explica cauzele care au dus la tranzitiile intre diverse specii de hominizi. In lucrarea studiata se face referire doar la Omul de Neanderthal si Omul Modern (Homo Sapiens) fara a mai aminti de celelalte verigi intermediare ale lantului dintre maimutele primate si om.
Se afirma ca leaganul lui Homo Sapiens este Marele Rift African. In fapt aici este leganul aparitiei hominizilor conform descoperirilor arheologice. Este simplu de emis ipoteza ca in aceeasi arie geografica apar toate speciile de hominizi. Intrebarea logica care se naste este urmatoarea: daca toate speciile de hominizi au ca loc de nastere aceeasi zona geografica dupa care au migrat, cum de apar modificari esentiale intre speciile de hominizi daca toate au aparut in acelasi loc?
Se stie ca aparitia unor situatii limita cer un raspuns imediat. Pentru aceasta este nevoie de o logica bazata pe experienta si gasirea solutiilor printr-o analiza efectuata intr-un timp scurt.
Pentru populatiile hominide sedentare care au ramas in aria geografica a Marelui Rift African situatiile limita apareau destul de rar, viata lor se poate spune ca-si urma cursul oarecum monoton. Asadar, lipsa provocarilor a limitat evolutia spectaculoasa a acestor hominizi.
Mai plauzibila ar fi ideea aparitiei modificarilor genetice asociate cu dezvoltarea gandirii la populatiile migratoare, care se confruntau zilnic cu situatii limita, cu provocari, fiind puse in situatia de a lua hotarari majore intr-un timp foarte scurt (schimbarea locului de campare, deplasarea in necunoscut etc.) De fapt aceste calitati de curiozitate, dorinta de miscare, de schimbare au impins civilizatia umana inainte. Populatiile sedentare fizic si mental au fost condamnate usor, usor la disparitie.
In lucrarea Sapiens autorul considera ca factorul primordial care a dus la evolutia umana si diferentierea lui Homo Sapiens fata de Omul de Neanderthal a fost limbajul imaginativ si complex. Ideea are un sambure de adevar dar nu numai limbajul complex a dus la aparitia Omului Modern. Barfa cum o denumeste autorul a avut rolul ei in dezvoltarea comunitatilor locale, dar de aici pana la salturile spectaculoase facute de omenire este un drum lung. Daca asociem barfa cu dorinta de comunicare atunci se poate spune ca barfa a avut un rol dominant in dezvoltarea umana.
Probabil ca dorinta de comunicare, de a impartasi necazurile si bucuriile a fost un factor puternic in definirea omului ca animal social. Din punct de vedere fiziologic dezvoltarea gandirii este strans legata de modificarea alimentatiei. Modificarea alimentatiei a fost un proces indelungat care s-a produs datorita modificarilor climatice. La inceput omul a fost mai mult culegator, prin modificarea climei (racire) a trebuit sa-si schimbe obiceiurile alimentare, usor dintr-un animal vegetarian a devenit carnivor. Alimentatia de origine animala, bogata in proteine a dus treptat la dezvoltarea cortexului cerebral. Daca acest aspect este specific si Omului de Neanderthal, la Homo Sapiens apare ceva in plus -  prepararea carnii si conservarea ei. In acest moment maxilarele devin mai mici, fac loc dezvoltarii creierului, apar pe cortex centri noi care trebuie sa proceseze noile informatii (intrebari) pe care si le pune Omul Modern.

Fisiere in arhiva (1):

• Rolul factorului social in evolutia omului dreptate si prejudecati.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.