Economia mondiala este un mediu dinamic plin de oportunitati si risc pentru afaceri internationale. Un astfel de dinamism creeaza un spatiu politic si economic nou pentru oportunitati de afaceri internationale in economii in curs de dezvoltare rapida, inclusiv Brazilia, China si India, dar cresc, de asemenea, riscurile economice pentru intreprinderile internationale cu investitii in scadere sau chiar economii dezvoltate de criza precum Grecia. Dinamismul este evident in cresterea de noi afaceri internationale din Est, cum ar fi Etihad (Emiratele Arabe Unite), precum si un nou val de investitii de afaceri internationale in tarile in curs de dezvoltare in economiile mai vechi ale Occidentului. Pentru a intelege modul in care diplomatia comerciala si afacerile internationale functioneaza impreuna, trebuie doar sa luam in considerare modul in care comertul si aspectele diplomatice au propulsat civilizatiile sa devina mari puteri economice. De la Mesopotamienii care foloseau comertul ca un aspect al diplomatiei si romanii care foloseau comertul pentru a-si raspandi cultura, chiar dincolo de granitele Imperiului Roman, pana in perioadele medievale, cand comertul englez cu Liga Hanseatica Germana a fost sustinut de negocieri diplomatice continue, comertul si diplomatia au fost strans legate. In vremuri ceva mai recente, olandezii au infiintat o ambasada in China in 1655, cu obiectivul specific de imbunatatire a comertului, iar noua tara numita SUA ar schimba semnificativ economia globala si relatiile comerciale. Diplomatia implica de obicei colectarea de informatii, lobby, sustinere si reprezentarea intereselor intr-o negociere. Diplomatia comerciala implica toate aceste activitati si se concentreaza pe negocieri in jurul tranzactiilor comerciale. Este o activitate cu mai multe parti interesate care implica actori publici si privati care negociaza o afacere care va implica, probabil, interese comerciale, precum si private comerciale. O afacere comerciala uriasa, cum ar fi cumpararea Tata de Jaguar Land Rover, afecteaza interesele economice si politice ale statului national (are implicatii pentru reputatia de guvernare, precum si indicatori economici cheie, precum ratele de angajare si PIB), precum si reputatia si dezvoltarea economica a afacerii. Pentru a surprinde astfel de oferte, intreprinderile se bazeaza adesea pe statul national pentru a oferi asistenta informatiilor comerciale si pentru a promova afacerea atat in negocieri formale, cat si informale, intr-o varietate de setari. In esenta, aceasta include adesea ambasadorii si personalul ministerului de externe care organizeaza si gazduieste targuri comerciale, dar include si lobby direct in numele sau insotit de directorii generali sau de personalul intreprinderilor. Din aceasta si din definitiile dezvoltate pana acum, definitia lui Lee a diplomatiei comerciale este un e pluribus unum care afirma ca diplomatia comerciala este ,,opera unei retele de actori publici si privati care gestioneaza relatiile comerciale folosind canale si procese diplomatice ". Exista o multime de motive pentru care actorii publici si privati se pot impreuna si ar trebui sa conduca diplomatia comerciala pe pietele noi si necunoscute si sa deschida retele diplomatice din motive comerciale. In primul rand, contactele de la ambasada genereaza inteligenta economica care altfel nu ar fi fost disponibila. In al doilea rand, diplomatii sunt de obicei mai vizibili in mass-media si pot atrage astfel atentia (marketing) la costuri relativ mici. In al treilea rand, diplomatii au, de obicei, acces mai usor si influent la contacte la nivel inalt decat majoritatea intreprinderilor. In al patrulea rand, diplomatii sunt, de obicei, vazuti ca fiind extrem de credibili, ceea ce faciliteaza atragerea investitiilor straine directe. Iar in ultimul rand, informatiile colectate de misiunile straine sunt centralizate si acest lucru creeaza eficienta pentru sector; Impiedica intreprinderile sa reinventeze roata.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).