Combaterea si Preintampinarea Terorismului International in Conditiile Globalizarii

Cuprins referat Cum descarc?

1. Rolul colaborarii internationale in lupta contra terorismului international
2. Organisme internationale in lupta contra terorismului
3. Problema combaterii separatismului ca izvor al terorismului
4. Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

1. Rolul colaborarii internationale in lupta contra terorismului international
Terorismul international este un fenomen social negativ, prin urmare, pentru asigurarea securitatii vietii cetatenilor proprii, statele trebuie sa intreprinda toate masurile posibile pentru a contracara acest fenomen. In conditiile de intensificare a proceselor de globalizare, cand terorismul s-a transformat intr-o amenintare serioasa la adresa securitatii statelor sau a unor regiuni intregi ale lumii, comunitatea mondiala a devenit mai insistenta in cautarea masurilor de drept care ar asigura eficienta luptei contra terorismului international. Reusita tratatelor incheiate impotriva acestui flagel depinde de careva dificultati care se reduc la faptul ca, in primul rand, terorismul este un fenomen multinivelar, manifestat divers nu numai in cadrul diferitor regiuni, dar si in aceeasi tara, in randul doi, guvernele fiecarei tari, solutionand problema securitatii, formand politica interna si externa, isi urmeaza interesele nationale ce difera de la o tara la alta. Camuflarea acestor interese determina abordarea problemei standardelor duble fata de fenomenul terorismului, de pericolul acestuia pentru fiecare stat. 
Acest fapt a si determinat necesitatea cercetarii procesului colaborarii internationale si formarii coalitiei antiteroriste internationale in conditiile globalizarii.
Problemele fundamentale ale comunitatii mondiale sunt motivele, scopurile actelor teroriste, precum si esenta inserata in notiunea de ,,terorism". Or, atunci cand problema se refera la miscari extremiste concrete, la formatiuni teroriste si actiuni teroriste deseori lipseste unanimitatea statelor. La acest capitol nu rareori se ivesc contradictii antagoniste intre diferite state sau grupuri de state.
In conditiile unirii comunitatii mondiale, una din principalele conditii in realizarea de actiuni antiteroriste coordonate si rezultative, care sa se conforme proceselor mondiale, este crearea bazei juridice internationale cu privire la lupta impotriva terorismului. In acest scop, au fost adoptate o serie de conventii si tratate menite sa puna bazele,si ulterior sa dezvolte colaborarea internationala pentru lupta impotriva terorismului, precum: Conventia cu privire la preintampinarea actelor teroriste si pedepsirea teroristilor (Geneva, 1937), Conventia europeana pentru reprimarea terorismului (Strasburg, 1977), Protocolul cu privire lalupta cu actele ilegale indreptate impotriva securitatii platformelor stationare, amplasate pe selful continental (Roma, 1988), Declaratia ONU cu privire la masurile de lichidare a terorismului international(1994), Conventia cu privire la lupta impotriva terorismului (Paris, 1996) etc. Statele occidentale de frunte (Marea Britanie, Germania, Spania, Italia, Franta) au realizat modificari structurale in legislatia in vigoare, si au adoptat o serie de legi antiteroriste speciale. 
In pofida unanimitatii tarilor-membre ONU in evaluarea pericolului terorismului, si a dorintei lor de a construi un sistem adecvat de contracarare a terorismului, pana cand ele nu reusesc sa atinga un acord. Unii specialisti dintr-un sir de tari examineaza terorismul ca actiuni criminale, lupta impotriva acestor actiuni, respectiv, trebuie sa fie dusa de organele de drept, inclusiv militarii (politia militara, tribunalul). Alti specialisti leaga terorismul numai cu activitatea politica externa a statelor aparte, a reprezentantilor lor ascunsi sau cunoscuti sustinuti de aceste state sau de altele (spre exemplu, sponsorii terorismului). In acest caz, responsabilitatea cu privire la contracararea terorismului ramane drept domeniu al departamentului extrapolitic in interactiunea lui cu organele corespunzatoare internationale sau de drept. Inca o abordare este evaluarea terorismului ca o forma specifica a actiunilor militare. De aceea, responsabilitatea pentru contracararea terorismului ramane in seama organelor speciale si fortelor militare.
Respectiv, lupta impotriva terorismului trebuie sa fie realizata in cateva directii: 
- influenta asupra fenomenelor si proceselor de baza, chiar globale din societate, cu efect terorist; 
- depistarea si preintampinarea actelor teroriste, curmarea terorismului executat si actelor teroriste; 
- preintampinarea, prevenirea si suprimarea infractiunilor asemnatoare terorismului
Ea consta in dificultatea definirii sensului real ce-l oferim notiunilor de ,,terorism", ,,terorism international" ,,crima politica", ,,terorism ca crima politica".Dificultatea de baza in elaborarea normelor dreptului international antiterorist consta si consta in definirea notiunii de ,,crima politica", in depistarea aspectelor ce permit sa calificam o crima sau alta drept una politica. Divizarea crimelor teroriste in politice si penale provoaca faptul ca decizia judecatii cu privire la crima poate fi considerata politica si, respectiv, exista posibilitatea sa nu fie soldata cu pedepsirea criminalului. Mai mult, in unele tari detinutii politici au dreptul la un statut special al delicventului si in special dreptul la acordarea azilului politic.
Mai exista inca o problema in lupta contra terorismului care potrivit opiniei lui Cindy Combs, este provocata de insuficienta imputernicirilor legislative de lupta impotriva terorismului. Este vorba de lipsa unui organ la nivel international care ar fi investit cu aceste imputerniciri.
Expertii internationali pe problemele juridice, pe parcursul a zeci de ani, au incercat sa elaboreze codul penal international si sa creeze Judecatoria internationala. In aceste conditii terorismul ar fi putut fi definit ca infractiune internationala pedepsita de judecatoria internationala ONU. Potrivit opiniei unor experti, pentru preintampinarea actelor de terorism este necesar de a perfectiona procedura de extradare. 
Actualmente, este pusa in discutie o problema: ce pozitie trebuie sa ocupe puterea fata de teroristi, sa le execute cerintele sau sa le respinga. In practica mondiala sunt doua abordari a acestei probleme. Prima abordare (Israelul), presupune distrugerea teroristilor in orice conditii, chiar daca aceasta va provoca moartea ostaticilor. A doua abordare, mai cumpatata, tine de indeplinirea unor cerinte principiale inaintate de teroristi pentru a minimaliza pierderile posibile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Combaterea si Preintampinarea Terorismului International in Conditiile Globalizarii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!