Mecanismul motor

Extras din referat Cum descarc?

Mecanismul motor (numit si mecanismul biela-manivela sau manivela-piston), transforma miscarea de translatie a pistonului, obtinuta prin arderea amestecului carburant, in miscare de rotatie continua a arborelui cotit.
Partile componenete ale mecanismului motor sunt:
? organele fixe: blocul motor1, chiulasa 2, cilindrii 7, colectorul de admisie si colectorul de evacuare, semicuzinetii lagarului palier 10 (vezi fig 1)
? organele mobile: pistonul 1 segmentii 2, boltul pistonului 3, biela 4, semicuzinetii lagarului de biela 5, arborele cotit 6, volantul 8 si amortizorul oscilatiilor 9 (fig2).
II.2 Organele fixe ale mecanismului motor 
Blocul motor (fig3), constituie scheletul motorului, fiind prevazut cu brate sau locasuri pentru suportul de fixare pe cadrul automobilului. 
Constructiv este format din blocul cilindrilor (in partea superioara) si carterul (in partea inferioara); poate fi sub forma unei piese compacte (autocamioane Roman, Iveco, Mercedes, Volvo sau autoturismele Dacia, Fiat Skoda, Peugeot, Volkswagen) chiar daca la unele din ele este amplasat transversal fata dde axa longitudinala a automobilului sau demontabil, cum ar fi motorul M 036 Oltcit Club sau Trabant.
Se obtine prin turnare din fonta cenusie cind cilindrii sunt demontabili (amovibili) sub forma de camasi de cilindru (motoarele D-79705 autocamion Roman, Dacia 1300), sau din fonta aliata pentru motoarele cu cilindrii turnati cu blocul (Fiat, Lada). La unele autoturisme blocul motor poate fi turnat din aliaje de aluminiu (Skoda si cum vom vedea mai tirziu in lucrare si la alte automobile).
La autoturismul Oltcit, cilindrii sunt turnati din fonta cu aripioare de racire, iar carterul, este turnat din aliaj de aluminiu, sub presiune.
Dupa turnare, blocul motor se prelucreaza in interior si exterior pentru asanblarea diverselor componente ale motorului.
Blocul motor este prevazut cu locasuri interioare ale cilindrilor 1, cu pereti verticali despartitori ale lagarelor paliere pentru arborele cotit2 (formate din doua parti - jumatate solidara cu blocul si cealalta sub forma de capac asamblat cu suruburi); lagarele pot fi cu cuzineti sau rulmenti (Trabant, Wartburg, la care capacele nu mai sunt separate, ci solidare cu carterul inferior). Numarul lagarelor paliere este determinat in general de numarul de cilindrii dupa formula n+1 (7 pentru motorul D-797-05, 5 pentru motorul 102.00), plasate in partea inferioara a peretilor despartitori ai cilindrilor, pentru rigidizarea blocului; sunt insa si exceptii (si aceste exceptii fac in prezent "regula jocului" J ), unde numarul acestora poate fi = n-1, - 3 lagare paliere la Oltcit, 3 lagare cu rulmenti la Wartburg sau chiar diferit (la motorarele moderne in W). Locasurile 3 sunt destinate pentru algarele arborelui cu came (sub forma de bucse presate). De remarcat este faptul ca locasurile paliere ale arborelui cotit si cele ale arborelui cu came se realizeaza simultan in carter pentru a asigura coaxialitatea lor.
Canalele 4 sunt destinate circulatiei uleiului, iar canalele 5 pentru circulatia lichidului de racire; de asemenea sunt prevazute locasurile 11 pentru tacheti


Fisiere in arhiva (1):

  • Mecanismul motor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!