Relatii Publice

Cuprins referat Cum descarc?

DEFINIREA RELATIILOR PUBLICE 2
CLASIFICAREA RELATIILOR 3
DESFASURAREA PROCESULUI DE RELATII PUBLICE 4
ETAPELE PROCESULUI DE RELATII PUBLICE 5
TEHNICI SI METODE DE RELATII PUBLICE 7
FUNCTIILE RELATIILOR PUBLICE 11
ROLUL SPECIALISTULUI IN RELATII PUBLICE 12
VALORILE RELATIILOR PUBLICE 15
BIBLIOGRAFIE 17


Extras din referat Cum descarc?

1. Definirea relatiilor publice 
Folosit la jumatatea secolului al XIX-lea in SUA, cind, din nevoi practice, s-a conturat o noua optica privind stabilirea si mentinerea relatiilor intreprinderilor producatoare cu publicul consumator, conceptul de ,,relatii publice" sau "public relations" este din ce in ce mai utilizat si in managementul romanesc.
Aplicarea conceptului de "PR" in abordarea relatiei dintre producator si consumator in SUA, si-a dovedit eficienta si s-a consolidat in sec. al XX-lea. De exemplu, in 1957, in aceasta tara exista 1100 de firme de "consilieri" in relatiile publice, iar peste 5000 de intreprinderi aveau servicii serioase de ,,relatii publice".
In Europa, conceptual de "PR" a patruns prin mijlocire franceza, extinzindu-se foarte mult in a doua jumatate a secolului XX. In prezent, nu exista institutie, intreprindere ori firma care se respecta fara sa aiba propriul serviciu de PR.
Definirea conceptului de ,,PR" a fost influentata de pozitia pe care s-au situat diferiti teoreticieni. Astfel, conceptul de PR a fost primit de catre unii din punct de vedere psihologic, de catre altii din punct de vedere sociologic, filosofic, teoretic sau aplicativ, ceea ce explica existenta numai in literatura americana a peste 1000 de definitii.
In ciuda marii lor varietati, aceste definitii exprima, evident in maniere diferite, o conceptie noua despre modul in care o institutie trebuie sa-si creeze relatii cu oamenii, sa le mentina si sa le dezvolte. Citeva exemple de definitii elaborate de autoritati in materie ne dau o imagine a ceea ce sunt relatiile publice:
Public Relations News (1994): 
"Relatiile Publice sunt functia de conducere care evalueaza atitudinile publicului, apropie politicile si procedurile unui individ sau ale unei organizatii de interesele publicului, planifica si executa un program de actiune pentru a cistiga intelegerea si acceptarea publicului". 
Cezar Caluschi (2001):
"Relatiile Publice sunt acele procedee de comunicare ce ajuta la atingerea mai multor categorii de obiective, cum ar fi: preintimpinarea si rezolvarea unor crize, rafinarea metodelor de obtinere si maximizare a profitului, crearea, schimbarea sau cosmetizarea imaginii unei organizatii".
O definitie mai simpla, pe intelesul tuturor si esentiala pentru lumea noastra este:
,,Ansamblul mijloacelor folosite de catre institutie pentru a crea un climat de incredere si simpatie in rindul propriului personal precum si in rindul publicului".
Aceasta ultima definitie a relatiilor publice ne fereste de confuzia cu fenomenul publicitar, de publicitate pe de o parte cit si de reducerea conceptului de relatii publice la cel de relatii cu publicul.
2.Clasificarea relatiilor publice
Majoritatea specialistilor considera ca o companie, organizatie, institutie desfasoara actiuni de relatii publice interne si actiuni de relatii publice externe.
Relatii publice interne
In perioada 1924 - 1927 scoala de la Harvard, condusa de Elton Mayo a pus in evidenta faptul ca relatiile umane constituie un factor al muncii productive.
De aici s-a ajuns la concluzia ca armonizarea relatiilor dintre actorii unei colectivitati institutionalizate favorizeaza desfasurarea si dezvoltarea activitatii respective. Ca urmare, specialistii in relatii publice considera ca, prin intermediul acestor relatii, are loc o ,,indoctrinare" a personalului cu o filozofie si o cultura organizationala a companiei respective in care elemental predominant sa fie intelegerea rostului economic si social al acesteia.
Activitatile de relatii publice cu caracter intern pot fi realizate in diverse modalitati:
o reuniuni informative cu propriul personal;
o difuzare de filme pe teme ale companiei;
o organizarea unor emisiuni radio sau TV;
o editarea de brosuri, pliante, fotografii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Relatii Publice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!