Raport cu privire la desfășurarea practicii de licență în cadrul Primăriei satului Parjolteni

Referat
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2770
Mărime: 28.52KB (arhivat)
Publicat de: Ionelia Istrate
Puncte necesare: 6
MINISTERUL EDUCAŢIEI AL REPUBLICII MOLDOVA UNIVERSITATEA DE STAT DIN MOLDOVA FACULTATEA RELAŢII INTERNAŢIONALE, ŞTIINŢE POLITICE ŞI ADMINISTRATIVE

Extras din referat

În baza Regulamentului cu privire la organanizarea stagiilor de practică şi în conformitate cu Ordinul USM nr. 159st din 15.05.2012 am fost repartizată, pentru a desfăşura stagiul de licență, în cadrul Primăriei satului Pîrjolteni, raionul Călărași în perioada 18 martie – 27 aprilie 2013.

Primăria satului Pîrjolteni (în continuare Primăria Pîrjolteni) este autoritatea administrativă a localității Pîrjolteni, rainul Călărași. Împreună cu consiliul local Pîrjolteni aceasta asigură administrarea colectivității locale și prestarea serviciilor publice locale populației localității, în vederea asigurării condițiilor de trai și a calității vieții în unitatea colectiv teritorială. În cadrul Primăriei organul deliberativ îl constituie Consiliul Local Pîrjolteni (în continuare consiliul local/sătesc), alcătuit din 11 membri care activează în baza Regulamentului privind constituirea și funcționarea consiliului local aprobat prin deciazia consiliului sătesc Pîrjolteni nr. 02/03 din 09.03.2011, iar autoritatea executivă este reprezentată de către primarul satului, d-nul Stăvilă Vasile care își exercită funcția în baza Legii cu privire la administrația publică locală Nr.436 din 28.12.2006 // Monitorul Oficial al Republicii Moldova Nr. 32-35 din 09.03.2007 și a altor acte normative care reglementează activitatea autorității executive locale. Pornind de la domeniile de activitate ale autorităţilor administraţiei publice locale de nivelul întîi, stabilite la art.4 alin.(1) din Legea privind descentralizarea administrativă, primarul exercită în teritoriul administrat următoarele atribuţii de bază:

asigură executarea deciziilor consiliului local;

propune, în condiţiile legii, organigrama şi statele primăriei, schema de salarizare a personalului acesteia şi le supune aprobării consiliului local;

numeşte, stabileşte atribuţiile şi încetează raporturile de serviciu sau de muncă cu şefii de subdiviziuni, de servicii, de întreprinderi municipale din subordinea autorităţii administraţiei publice locale respective, personalul primăriei, conduce şi controlează activitatea acestora, contribuie la formarea şi reciclarea profesională.

Activitatea principală a consiliului local este de a adopta decizii în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepţia celor care ţin de competenţa altor autorităţi publice. În cadrul consiliului sătesc își desfășoară activitatea în temeiul aceleiași legi, secretarul consiliului local. Acesta exercită atribuții distincte, specifice competenței atribuite. Din activitățile de bază a secretarului consiliului local distingem:

- asigură înştiinţarea convocării consiliului local;

- participă la şedinţele consiliului local;

- avizează proiectele de decizii ale consiliului local şi contrasemnează deciziile;

- asigură buna funcţionare a primăriei;

- asigură efectuarea lucrărilor de secretariat;

- pregăteşte materialele pe marginea problemelor supuse dezbaterii în consiliul local;

- comunică şi remite, în termen de 5 zile, dacă legea nu prevede altfel, autorităţilor şi persoanelor interesate actele emise de consiliul local sau de primar;

- asigură consultarea publică a proiectelor de decizii ale consiliului local şi de dispoziţii normative ale primarului, informarea publicului referitor la deciziile adoptate şi la dispoziţiile emise.

În cadrul Consiliului sătesc Pîrjolteni, din anul 2005 funcția de secretar este ocupată de d-na Danu Svetlana, investită în funcție în urma promovorii concursului, conform prevederilor Legii cu privire la APL.

Scopul practicii de licență a fost formarea abilităților de activitate în cadrul sistemului organelor de admiistrației publice.

Obiectivele practicii de licență au fost axate pe activităţi ce ţin de organizarea şi funcţionarea organelor administrașiei locale din cadrul Primăriei Pîrjolteni, statutul jridic şi deasemenea pe structura şi atribuţiile acesteia. Un alt obiectiv este iniţierea în mecanismul de elaborare a deciziilor în cadrul autorității în care se desfăşoară activitatea. Deasemenea un obiectiv primordial propus spre realizare în decursul stagierii a fost acumularea și prelucrarea informației teoretice și practice în vederea realizării tezei de licență, în speță, a părții practice a capitolului trei din teza de licență. Compartiment care conţine specificarea, documentarea şi întemeierea soluţiilor de proiect, evaluarea competențelor secretarului consiliului local în domeniul notarial. În vederea realizării obiectivelor propuse, iniţial am facut cunoştinţă cu personalul instituţiei şi în particular cu coordonatorul îndrumător, d-na Svetlana Danu, proiectînd împreună sarcinile practicii şi determinînd esenţa activităţilor şi termenii de realizare a acestora.

Preview document

Raport cu privire la desfășurarea practicii de licență în cadrul Primăriei satului Parjolteni - Pagina 1
Raport cu privire la desfășurarea practicii de licență în cadrul Primăriei satului Parjolteni - Pagina 2
Raport cu privire la desfășurarea practicii de licență în cadrul Primăriei satului Parjolteni - Pagina 3
Raport cu privire la desfășurarea practicii de licență în cadrul Primăriei satului Parjolteni - Pagina 4
Raport cu privire la desfășurarea practicii de licență în cadrul Primăriei satului Parjolteni - Pagina 5
Raport cu privire la desfășurarea practicii de licență în cadrul Primăriei satului Parjolteni - Pagina 6
Raport cu privire la desfășurarea practicii de licență în cadrul Primăriei satului Parjolteni - Pagina 7
Raport cu privire la desfășurarea practicii de licență în cadrul Primăriei satului Parjolteni - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Raport cu Privire la Desfasurarea Practicii de Licenta in Cadrul Primariei Satului Parjolteni.docx

Alții au mai descărcat și

Raport practică - Primăria Sectorului 2

1.Prezentarea generala a stagiului de practica Identificarea institutiei gazda si al departamentului unde a fost efectuat stagiul de practica...

Raport de practică - Primăria Sectorului 6, București

Identificarea instituţiei Instituţia unde mi-am efectuat stagiul de practică este Primăria Sectorului 6 situată pe calea Plevnei...

Administrație Publică

Administratia publica 1. Sfera de cuprindere a notiunii de administratie publica. 2. Distinctia dintre administratia publica centrala si locala....

Subiecte Sisteme Administrative Comparate

Subiecte Sisteme Administrative Comparate ASE Administratie Publica 2011-01-24 Nr.1 1. Elaborati o analiza comparativa in ceea ce priveste...

Raport de activitate privind realizarea stagiului de practică în cadrul Primăriei Comunei Grătiești

Introducere Obiectivul principal al stagiului de practică este după părerea mea introducerea in sistemul administrativ de stat, pentru o mai bună...

Ai nevoie de altceva?