Procesul de Formare Continua a Personalului din Administratia Publica

Extras din referat Cum descarc?

Dezvoltarea resurselor umane reprezinta un proces complex ce este abordat atat la nivel national, cat si international. La nivel national acest proces este influentat de initiativele guvernamentale in domeniul trainingului. Abordarea dezvoltarii personalului in cadrul organizatiei variaza proportional cu gradul de tehnologizare, politicile traditionale si cu valorile managementului.Importanta realizarii avantajului competitiv prin perfectionarea aptitudinilor de baza este recunoscuta de unele organizatii, dar multe ignora aceasta posibilitate, considerand trainingul si perfectionarea mai degraba ca niste costuri, nu ca investitii.
Formarea si perfectionarea personalului din administratia publica
Doctrina administratiei publice delimiteaza doua acceptiuni ce se pot da notiunii de
politica a resurselor umane in acest sector:
- in sens restrans, se refera la principiile si regulile dupa care se realizeaza incheierea, modificarea sau desfacerea contractului de munca, precum si obligatiile personalului din administratia publica;
- in sens larg, cuprinde in plus principiile si regulile care se refera la realizarea conditiilor necesare a fi create in cadrul autoritatilor administratiei publice pentru desfasurarea in bune conditii a activitatii personalului salariat. Din acest punct de vedere politica de resurse umane are in vedere pregatirea, recrutarea, promovarea si perfectionarea functionarilor publici si a celorlalti salariati, relatiile in cadrul autoritatilor administratiei publice si cu beneficiarii administratiei, calitatile, stilul si metodele utilizate de conducatori specializati in administratia publica.
In intreaga lume, sectorul public este supus procesului de reforma, accentul fiind pus pe cresterea performantei organizatiilor publice. Din aceasta perspectiva, infiintarea in 2002 a Institutului National de Administratie (INA), care functioneaza sub patronajul Primului Ministru al Romaniei si in subordinea Ministerului Administratiei Publice, vine in intampinarea acestei nevoi de reformare a sistemului administratiei publice, ca centru de excelenta pentru formarea continua a personalului din administratia publica romaneasca.
Functionarea acestui institut este reglementata prin Hotararea de Guvern nr. 710/2002 (M.O. nr. 519/17 iulie 2002).
Strategia nationala de formare continua a servit ca fundament in luarea unor decizii vitale pentru asigurarea unui rol important al INA in spatiul administrativ. Aceasta defineste directiile strategice ce sunt de urmat, tinand cont de faptul ca in ultimii ani, in mediul administratiei publice au fost introduse elemente de management specifice sectorului privat. 
Pentru a raspunde cerintelor impuse de Uniunea Europeana, orice functionar public trebuie sa detina anumite cunostinte, care se reflecta in tematica programelor care acopera o arie larga de subiecte, de la etica profesionala si transparenta in administratia publica, managementul proiectelor, politici si institutii europene, pana la managementul conflictelor, managementul timpului si negociere.
Institutul National de Administratie(I.N.A.) organizeaza: 
- cursuri de formare profesionala specializata in administratia publica centrala si locala, cu durata de 2 ani;
- pentru absolventii invatamantului superior de lunga durata, in varsta de regula de pana la 30 ani; accesul la aceste cursuri se face pe baza de examen national;
- cursuri de formare continua in administratia publica centrala si locala cu durata de 1 an, pentru persoanele numite sau alese in functii de demnitate publica ori asimilate acestora, pentru functionarii publici si alte persoane in varsta, de regula, de pana la 45 ani; la aceste cursuri, inscrierile se fac pe baza recomandarii autoritatii sau institutiei publice de unde provine persoana respectiva;
- cursuri de formare continua de scurta durata de pana la 3 luni pentru prefecti, subprefecti, presedinti si vicepresedinti ai consiliilor judetene, secretari ai prefecturilor, ai consiliilor judetene, ai ministerelor, primari si secretari ai municipiilor, sefi de departamente, directori din aparatul propriu al ministerelor, consiliilor judetene si locale, conducatori ai serviciilor publice descentralizate si pentru functionari publici.
O contributie importanta la procesul de instruire este adusa de echipa de instruire, compusa din cadre didactice si specialisti romani, practicieni din cadrul administratiei romanesti si experti europeni, provenind de la institutii europene de prestigiu in formarea continua pentru administratia publica. I.N.A. a dezvoltat deja parteneriate cu scoli, institute si centre de formare pentru administratia publica, aspect care permite sustinerea performantei prin schimbul de experienta, diseminarea bunelor practici nationale si internationale, a conceptelor si a materialelor de formare puse la dispozitie de institutii partenere din intreaga lume. Astfel, I.N.A. face parte din retelele nationale si internationale ale furnizorilor de formare, precum: N.I.S.P.A.C.E.E. , E.I.P.A. .
Delegatia I.N.A. a negociat si incheiat cu succes un Acord de cooperare cu E.N.A.P. Quebec , devenind primul partener al acesteia in Sud-Estul Europei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Procesul de Formare Continua a Personalului din Administratia Publica.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!