Procesul de formare continuă a personalului din administrația publică

Referat
8/10 (2 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 4121
Mărime: 26.84KB (arhivat)
Publicat de: Alin Savin
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Dezvoltarea resurselor umane reprezintă un proces complex ce este abordat atât la nivel naţional, cât şi internaţional. La nivel naţional acest proces este influenţat de iniţiativele guvernamentale în domeniul trainingului. Abordarea dezvoltării personalului în cadrul organizaţiei variază proporţional cu gradul de tehnologizare, politicile tradiţionale şi cu valorile managementului.Importanţa realizării avantajului competitiv prin perfecţionarea aptitudinilor de bază este recunoscută de unele organizaţii, dar multe ignoră această posibilitate, considerând trainingul şi perfecţionarea mai degrabă ca nişte costuri, nu ca investiţii.

Formarea şi perfecţionarea personalului din administraţia publică

Doctrina administraţiei publice delimitează două accepţiuni ce se pot da noţiunii de

politică a resurselor umane în acest sector:

- în sens restrâns, se referă la principiile şi regulile după care se realizează încheierea, modificarea sau desfacerea contractului de muncă, precum şi obligaţiile personalului din administraţia publică;

- în sens larg, cuprinde în plus principiile şi regulile care se referă la realizarea condiţiilor necesare a fi create în cadrul autorităţilor administraţiei publice pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii personalului salariat. Din acest punct de vedere politica de resurse umane are în vedere pregătirea, recrutarea, promovarea şi perfecţionarea funcţionarilor publici şi a celorlalţi salariaţi, relaţiile în cadrul autorităţilor administraţiei publice şi cu beneficiarii administraţiei, calităţile, stilul şi metodele utilizate de conducători specializaţi în administraţia publică.

În întreaga lume, sectorul public este supus procesului de reformă, accentul fiind pus pe creşterea performanţei organizaţiilor publice. Din această perspectivă, înfiinţarea în 2002 a Institutului Naţional de Administraţie (INA), care funcţionează sub patronajul Primului Ministru al României şi în subordinea Ministerului Administraţiei Publice, vine în întâmpinarea acestei nevoi de reformare a sistemului administraţiei publice, ca centru de excelenţă pentru formarea continuă a personalului din administraţia publică românească.

Funcţionarea acestui institut este reglementată prin Hotărârea de Guvern nr. 710/2002 (M.O. nr. 519/17 iulie 2002).

Strategia naţională de formare continuă a servit ca fundament în luarea unor decizii vitale pentru asigurarea unui rol important al INA în spaţiul administrativ. Aceasta defineşte direcţiile strategice ce sunt de urmat, ţinând cont de faptul că în ultimii ani, în mediul administraţiei publice au fost introduse elemente de management specifice sectorului privat.

Pentru a răspunde cerinţelor impuse de Uniunea Europeană, orice funcţionar public trebuie să deţină anumite cunoştinţe, care se reflectă în tematica programelor care acoperă o arie largă de subiecte, de la etică profesională şi transparenţă în administraţia publică, managementul proiectelor, politici şi instituţii europene, până la managementul conflictelor, managementul timpului şi negociere.

Institutul Naţional de Administraţie(I.N.A.) organizează:

- cursuri de formare profesională specializată în administraţia publică centrală şi locală, cu durată de 2 ani;

- pentru absolvenţii învăţământului superior de lungă durată, în vârstă de regulă de până la 30 ani; accesul la aceste cursuri se face pe bază de examen naţional;

- cursuri de formare continuă în administraţia publică centrală şi locală cu durată de 1 an, pentru persoanele numite sau alese în funcţii de demnitate publică ori asimilate acestora, pentru funcţionarii publici şi alte persoane în vârstă, de regulă, de până la 45 ani; la aceste cursuri, înscrierile se fac pe baza recomandării autorităţii sau instituţiei publice de unde provine persoana respectivă;

- cursuri de formare continuă de scurtă durată de până la 3 luni pentru prefecţi, subprefecţi, preşedinţi şi vicepreşedinţi ai consiliilor judeţene, secretari ai prefecturilor, ai consiliilor judeţene, ai ministerelor, primari şi secretari ai municipiilor, şefi de departamente, directori din aparatul propriu al ministerelor, consiliilor judeţene şi locale, conducători ai serviciilor publice descentralizate şi pentru funcţionari publici.

O contribuţie importantă la procesul de instruire este adusă de echipa de instruire, compusă din cadre didactice şi specialişti români, practicieni din cadrul administraţiei româneşti şi experţi europeni, provenind de la instituţii europene de prestigiu în formarea continuă pentru administraţia publică. I.N.A. a dezvoltat deja parteneriate cu şcoli, institute şi centre de formare pentru administraţia publică, aspect care permite susţinerea performanţei prin schimbul de experienţă, diseminarea bunelor practici naţionale şi internaţionale, a conceptelor şi a materialelor de formare puse la dispoziţie de instituţii partenere din întreaga lume. Astfel, I.N.A. face parte din reţelele naţionale şi internaţionale ale furnizorilor de formare, precum: N.I.S.P.A.C.E.E. , E.I.P.A. .

Delegaţia I.N.A. a negociat şi încheiat cu succes un Acord de cooperare cu E.N.A.P. Quebec , devenind primul partener al acesteia în Sud-Estul Europei.

Preview document

Procesul de formare continuă a personalului din administrația publică - Pagina 1
Procesul de formare continuă a personalului din administrația publică - Pagina 2
Procesul de formare continuă a personalului din administrația publică - Pagina 3
Procesul de formare continuă a personalului din administrația publică - Pagina 4
Procesul de formare continuă a personalului din administrația publică - Pagina 5
Procesul de formare continuă a personalului din administrația publică - Pagina 6
Procesul de formare continuă a personalului din administrația publică - Pagina 7
Procesul de formare continuă a personalului din administrația publică - Pagina 8
Procesul de formare continuă a personalului din administrația publică - Pagina 9
Procesul de formare continuă a personalului din administrația publică - Pagina 10
Procesul de formare continuă a personalului din administrația publică - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Procesul de Formare Continua a Personalului din Administratia Publica.doc

Alții au mai descărcat și

Lucrare de practică - în cadrul serviciului finanțelor publice al Primăriei Municipiului Iași

1. Scurt istoric al orasului Iasi Orasul Iasi se numara printre cele mai vechi si mai importante asezari ale tarii, în care a pulsat mereu,...

Studiul privind formarea profesională a specialiștilor în administrația publică

INTRODUCERE Integrarea României în Uniunea Europeana înseamna pe lânga armonizarea legislativa si o preluare a valorilor si mentalitatilor...

Studiu Comparativ privind Cariera Funcționarilor Publici în State Membre ale Uniunii Europene

1. Functia publica si functionarii publici în reglementarea româneasca Notiunea de functie publica, traditional, s-a impus ca o notiune...

Fundamentarea strategiilor de personal în cadrul entității publice - Instituția Prefectului Județul Botoșani

1. PREZENTAREA GENERALĂ A ENTITĂŢII PUBLICE “INSTITUŢIA PREFECTULUI JUDEŢUL BOTOŞANI” 1.1 Organigrama Instituţiei Prefectului Judeţul Botoşani...

Etica în codul de conduită a funcționarului public

Serviciul public este definit prin totalitatea autoritatilor publice si activitatea persoanelor ce ocupa posturi in aparatul acestor organe,...

Dezvoltarea Leadership-ului în Administrația Publică din România în Viitor

Ce este leadership-ul? Subiectul leadership-ului a fost de interes pentru sute de ani, de la filozofii greci cum ar fi Platon si Socrates, pana la...

Subiecte Sisteme Administrative Comparate

Subiecte Sisteme Administrative Comparate ASE Administratie Publica 2011-01-24 Nr.1 1. Elaborati o analiza comparativa in ceea ce priveste...

Etica în administrația publică

1. Enumeraţi câteva principii din Codul Bunei Administrări adoptat de Parlamentul european la 6 septembrie 2001. Comunitatea Europeana prin...

Te-ar putea interesa și

Principiul subsidiarității în administrația publică românească

INTRODUCERE Principiul subsidiarităţii reprezintă o modalitate de organizare politică de proximitate, care îmbină necesitatea suveranităţii cu...

Formarea și evaluarea funcționarilor publici

CAPITOLUL I - FORMAREA PROFESIONALA - ELEMENT ESENTIAL IN DEZVOLTAREA CARIEREI FUNCTIONARILOR PUBLICI I.1. Aspecte generale Ţinând seama de...

Asigurarea cu Personal în Cadrul INA

umane si implicit în organizarea ergonomica a muncii aduce o contributie foarte importanta în analiza proceselor de munca. Acest aspect este strâns...

Pregătirea profesională și dezvoltarea carierei funcționarilor publicii

INTRODUCERE Actualitatea şi importanţa problemei abordate. Implementarea şi perfecţionarea activităţii funcţionarilor publici în administraţia...

Management administrație publică

Capitolul 1. Date teoretice privind problemele de calitate. 1.1 Scurt istoric. Notiunea de calitate. Parerea tehnicienilor cu privire la...

Dezvoltarea angajaților în administrația publică

Consideraţii generale Activitatile de pregatire si perfectionare a pregatirii constau in “desfasurarea unui process coerent si continuu de...

Pregătirea și perfecționarea pregătirii funcționarilor publici

1.Pregatirea si perfectionarea pregatirii functionarilor publici “Cultura este importantă. Contextul contează. Mediul influenţează.(…)este...

Garantarea Constituțională a Autonomiei Locale

INTRODUCERE Integrarea europeană a României presupune un proces complex de compatibilizare a normelor, structurii şi practicilor administrative cu...

Ai nevoie de altceva?