Primăria perfectă, deschisă spre E-Guvernare

Referat
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 2606
Mărime: 15.44KB (arhivat)
Publicat de: Jean Boboc
Puncte necesare: 6

Extras din referat

E-guvernarea este un termen din ce în ce mai folosit în ziua de azi, mai ales de către cetăţenii care îşi doresc servicii de calitate din partea primăriei, servicii care pot fi la îndemâna lor, la un click distanţă. Cu toate că site-urile primăriilor din România conţin diverse e-servicii sau link-uri utile, foarte puţine dintre acestea au implementate efectiv, pentru utilizare în cele mai bune condiţii, serviciile electronice. Conform unui studiu ANIAP, la sfârşitul anului 2007, din 2.225 unităţi administrative teritoriale, doar 14 ofereau servicii electronice de nivel 3 si 4, altele decât plata online a impozitelor şi taxelor locale.

Pentru a crea Primăria perfectă, cea mai deschisă spre e-guvernare, este nevoie de implementarea unei diversităţi de e- servicii. Printre acestea, se pot regăsi: implementarea unui sistem de plată electronică a taxelor şi impozitelor locale împreună cu manualele de utilizare, a unui FAQ, care de cele mai multe ori lipsesc, Call Centere,pentru cetăţeni,, aplicatii de tip Live help care duc la o mai buna informare a cetateanului, aplicatiile de plata online cu variante demonstrative, care sa familiarizeze cetateanul cu sistemul alături de un ghid de utilizare sau un modul de ajutor, suport online sau telefonic.

Un prim exemplu al oferirii de catre parlamente, guverne si agentii publice de informatii destinate cetatenilor si institutiilor private si publice, este THOMAS, sistemul de informare al Congresului USA. ce cuprinde Textul complet al Legislatiei americane, Textul complet al tuturor versiunilor legilor adoptate de Camera si Senat accesibile la cautarea prin cuvinte cheie, Textul complet al Registrelor Congresului

Textul complet al înregistrarilor activitatii zilnice a compartimentelor Camerei si Senatului accesibile la cautarea prin cuvinte cheie, Înregistrarile şi Indexul înregistrarilor Congresului, Textul complet al Constitutiei si amendamentelor sale, accesibile la cautarea pe cuvinte cheie.

Alte aplicaţii care pot fi introduse pe site-ul primăriei perfecte pot fi aplicaţiile bazate pe solutia Tax.connect dezvoltată de firma QCT Connect, prin care se permite administrarea activitatii de evidenta a patrimoniului domeniului public si privat şi calculul taxelor si impozitelor aferente. Mijlocul ofera o siguranta deplina a operatiilor, un flux rapid al platii, usurinta si comoditate in exploatare, fiind permise operatiunile de plata atat de pe card, cat si din contul curent.

Prin Tax.connect back-office se asigura toate operatiile necesare pentru gestiunea datelor de patrimoniu, calculul taxelor si impozitelor locale, incasare si urmarire a acestora, pentru persoane fizice si juridice, respectand toate reglemetarile legislative în vigoare. Suplimentar platii electronice, modulul casierie asigura schimbul de date cu o aplicatie bancara pentru plata prin intermediu unor echipamente POS amplasate la casierii. Operarea se face în mod similar cu operarea pentru încasarea in numerar, cu deosebirea ca suma totala de plata se incaseaza de pe card, prin POS. Tax.connect are definite rapoartele uzuale pentru exploatarea curenta: chitante, borderouri, procese verbale, instiintari de plata, somatii, etc.

Tax.connect front-office oferă acces la datele private pe baza unei chei unice de identificare, generata de aplicatia. Contribuabilul poate consulta orice informatie referitoare la patrimoniu, la debitele pe care le are, la platile pe care le-a facut sau care sunt în curs de derulare, la date de tip istoric valabile ultimilor 5 ani.

O altă idee de aplicaţie ar fi Consultarea pe Infokiosk, modul dezvoltat cu o interfata specifica unor aplicatii accesate prin intermediul unor echipamente touchscreen (navigare grafica, tastatura virtuala). Identificarea contribuabilului este asigurata de acelasi mecanism ca si pentru consultarea si plata electronica pe Internet, asigurandu-se astfel confidentialitatea datelor.

Primăria Buzău a găsit o soluţie pentru creșterea calităţii serviciilor oferite pentru cetăţeni, prin utilizarea platformei tehnologice Microsoft, dezvoltând o soluție de tip Microsoft Citizen Service Platform.

Pe site-ul primăriei perfecte, poate fi implementat acest sistem integrat compus din platforma de gestiune economico-financiară și platforma dedicată proceselor specifice unei primării, în urma organizării unei licitații publice. Această platformă - GoPRIM - este dezvoltată de compania CG&GC Software Solutions, parte a grupului CG&GC. Alături de modulele pentru gestiunea activităților specifice ale Primăriei - autorizarea lucrărilor de construcție cu GoUrbanism, Registru Agricol cu GoAgricol, Stare civilă cu GoCivil etc - pachetul GoPRIM conține și o soluție web integrată de management al cererilor cetățenilor și vizualizare informații de interes public și personal. Funcționalități cheie pentru gestionarea relațiilor cu cetățenii:

- Managementul fluxurilor de lucru facilitează automatizarea colaborării între participanții implicați în derularea unui proces. Informațiile, documentele și înregistrările sunt categorisite într-o maniera logică, conform activităților reale desfășurate.

- Managementul documentelor permite înregistrarea tuturor documentelor în format electronic.

- Registratura Electronică face posibilă atât introducerea în sistem a documentelor aduse de cetățeni în interacțiunea cu Primăria cât și furnizarea de servicii online prin intermediul mijloacelor electronice - portal, e-mail, pe baza unor conturi personalizate,cetăţenii au acces la o serie de servicii precum: editare și transmitere cereri, vizualizare informații de interes public și privat, atașare documente, urmărire soluționare, comunicare directă cu responsabilii, primire răspuns etc.

Cetăţenii pot solicita prin e-mail la Registratură sau pe portal informaţii în legătură cu stadiului de rezolvare a unei solicitări sau pot cere lămuriri suplimentare. Pentru a creşte eficienţa primăriei perfecte, registrele pot fi completate electronic, fiind tipărite numai la cerere expresă a cetăţenilor. Implementarea acestui sistem duce la o creștere a calității serviciilor prestate către cetățeni, creșterea eficienței funcționarilor publici, creșterea controlului asupra activității desfășurate în instituție.

Preview document

Primăria perfectă, deschisă spre E-Guvernare - Pagina 1
Primăria perfectă, deschisă spre E-Guvernare - Pagina 2
Primăria perfectă, deschisă spre E-Guvernare - Pagina 3
Primăria perfectă, deschisă spre E-Guvernare - Pagina 4
Primăria perfectă, deschisă spre E-Guvernare - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Primaria Perfecta, Deschisa spre E-Guvernare.doc

Alții au mai descărcat și

Administrație Publică

Administratia publica 1. Sfera de cuprindere a notiunii de administratie publica. 2. Distinctia dintre administratia publica centrala si locala....

Uniunea Europeană - Olanda

Istoric Uniunea Europeana - Pe 16 aprilie 1948 este semnata conventia instituind Organizatia Europeana de Cooperare Economica. Saisprezece state...

Subiecte Sisteme Administrative Comparate

Subiecte Sisteme Administrative Comparate ASE Administratie Publica 2011-01-24 Nr.1 1. Elaborati o analiza comparativa in ceea ce priveste...

Ai nevoie de altceva?