Prezentare Serviciul Impozite și Taxe Locale

Referat
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2298
Mărime: 11.05KB (arhivat)
Publicat de: Isidor Ispas
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Studiul adminstraţiei publice înseamnă cercetarea ansamblului de organisme care alcătuiesc acest sistem, raporturile dintre acestea, particularităţile fiecărei componente, precum şi principiile aplicabile acestui ansamblu.

Administraţia publică se realizează printr-o multitudine de forme organizatorice, care alcătuiesc ceea ce se poate numi „sistemul administraţiei publice”.

În realizarea scopului urmărit, acela de satisfacere a intereselor generale ale societăţii, administraţia publică este strâns legată de puterea de stat.

Alături de stat, administraţia publică se realizează prin unităţi administrative cărora li se atribuie personalitate juridică, precum şi o serie de atribuţii, atât de drept public cât şi atribuţii de drept privat.

Realizarea administraţiei publice în teritoriu aduce în prim-plan problema organizării sistemului administraţiei publice, alcătuit din unităţile administrativ teritoriale.

Astfel principala problemă pe care o pune organizarea administraţiei publice este aceea de a determina care dintre activităţile specific administrative urmează a fi încredinţate unora sau altora din unităţile componente ale sistemului adminstraţiei publice.

În ceea ce priveşte organizarea sistemului administraţiei publice, doctrina recunoaşte următoarele principii generale:

- principiul centralizării şi al deconcentrării;

- principiul descentralizării.

Administraţia publică din unităţile administrativ-teritoriale se întemeiază pe principiile descentralizării, autonomiei locale şi deconcentrări serviciilor publice conform art. 120 alin. (1) din Constituţia României.

În ceea ce priveşte organizarea administraţiei publice, pe baza prevederilor Legii fundamentale şi în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, sunt nominalizate ca autorităţi ale administraţiei publice:

- Preşedintele României şi Guvernul (organe supreme);

- Ministerele, alte organe subordonate Guvernului;

- Instituţii centrale subordonate ministerelor sau autorităţilor autonome;

- Prefectul ca reprezentant al Guvernului în teritoriu;

- Comisia judeţeană consultativă;

- Servicii desconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale în teritoriu;

- Consiliul judeţean;

- Consiliul local, ca autoritate deliberativă;

- Primarul, ca autoritate executivă.

Referitor la prezentarea instituţiei publice în care s-a desfăşurat practica se poate preciza că potrivit articolului 19 din Legea 215/2001 modificată şi completată, privind administraţia publică locală, municipiul Brăila este persoană juridică, având patrimoniu propriu şi ca obiect de activitate conform codului Caen este administraţia publică.

Baza legală de înfiinţare a Primăriei Municipiului Brăila o reprezintă Legea 215/2001 modificată şi completată privind administraţia publică locală. De asemenea îşi desfăşoară activitatea în baza aceleiaşi legi (Legea 215/2001 modificată şi completată, privind administraţia publică locală) la care se adaugă şi Hotărârea Guvernului numărul 656/1997, privind clasificarea activităţilor din economia naţională, conform codului Caen şi a Codului 7511, privind serviciile de administraţie publică generală.

Instituţia analizată are ca obiective fundamentale urmărite pentru următorii 2 ani realizarea programelor de dezvoltare economico-socială, de organizare şi amenajare a teritoriului, documentaţiei de amenajare a teritoriului şi de urbanism precum şi punera în aplicare a politicilor de dezvoltare locală şi regională.

Relaţiile care se uzitează în cadrul administraţiei publice locale sunt relaţii de colaborare, dar şi relaţii de subordonare în funcţie de structura organizatorică.

Finanţarea activităţilor instituţiei se realizează din bugetul local, componentă a bugetului public, totodată potrivit clasificaţiei bugetare instituţia a recurs şi recurge la completarea resurselor bugetare cu surse din sponsorizări şi donaţii.

Principalii indicatori economico-financiari, generali şi specifici pe ultimii doi ani indică o stagnare a acestora fapt rezultat (scos în evidenţă) de execuţia bugetului local.

Nivelul şi structurarea veniturilor şi cheltuielilor în instituţia analizată, analizate în ultimii doi ani determină un plafon stabilit prin lege şi actualizate în funcţie de rata inflaţiei.

Procesul managerial cuprinde managementul administraţiei publice locale, al finanţelor publice locale precum şi al exploatării domeniului public şi privat al autorităţii. Structura managerială centrală, respectiv a primarului, include aceste structuri funcţionale, în funcţie de punctele forte şi slabe realizate prin analiza „shot”, primarul în calitatea sa de reprezentant al comunităţii locale concluzionează asupra aspectelor generate.

Activitatea de relaţii cu publicul ca una din activităţile de bază ale autorităţii funcţionează la nivelul tuturor direcţiilor funcţionale ale instituţiei. În cadrul procesului administrativ structurile funcţionale au o comunicare, care nu întotdeauna este dirijată potrivit obiectului de activitate şi al structurilor asociative ale acestora.

Administraţia publică locală funcţionează în temeiul principiilor autonomiei locale, descentralizării serviciilor publice, eligibilităţii autorităţilor administraţiei publice locale, legalităţii şi al consultării cetăţenilor în soluţionarea problemelor locale de interes deosebit.

Referitor la Primăria Municipiului Brăila, aceasta este o structură funcţională, cu activitate permanetă, constituită din primar, 2 viceprimari, 1 secretar al municipiului şi aparatul propriu de specialitate al Consiliului Local. Această formă de organizare duce la îndeplinire Hotărârile Consililui Local şi Dispoziţiile Primarului, soluţionând problemele curente ale comunităţii locale.

Preview document

Prezentare Serviciul Impozite și Taxe Locale - Pagina 1
Prezentare Serviciul Impozite și Taxe Locale - Pagina 2
Prezentare Serviciul Impozite și Taxe Locale - Pagina 3
Prezentare Serviciul Impozite și Taxe Locale - Pagina 4
Prezentare Serviciul Impozite și Taxe Locale - Pagina 5
Prezentare Serviciul Impozite și Taxe Locale - Pagina 6
Prezentare Serviciul Impozite și Taxe Locale - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Prezentare Serviciul Impozite si Taxe Locale.doc

Alții au mai descărcat și

Serviciile Publice

Capitolul I Noţiune şi definiţie Graţie organizării sale, statul este instrumentul de protecţie a vieţii şi muncii cetăţenilor său, dar el este...

Principiile de Organizare și Funcționare a Serviciilor Publice

Definiţiile serviciului public În limbajul current, noţiunea de “serviciu public” este utilizată pentru a desemna un organism, adica o persoană...

Administrație Publică

Administratia publica 1. Sfera de cuprindere a notiunii de administratie publica. 2. Distinctia dintre administratia publica centrala si locala....

Subiecte Sisteme Administrative Comparate

Subiecte Sisteme Administrative Comparate ASE Administratie Publica 2011-01-24 Nr.1 1. Elaborati o analiza comparativa in ceea ce priveste...

Servicii și Utilități Publice

1.1. Introducere. Vocabular specific domeniului serviciilor publice 1.1.1. Noţiunea de serviciu În ultimele decenii, serviciile au devenit...

Marketingul Serviciilor în Administrația Publică

CAPITOLUL I CONCEPTUL DE MARKETING ÎN ADMINISTRAŢIA PUBLICĂ Încă de la 20 august 1789, când a fost promulgată Declaraţia Drepturilor Omului şi...

Stadiul procesului de descentralizare în România

În România, procesul de descentralizare a început în anul 1991, odată cu adoptarea noii Constituţii. Aceasta consfinţea noile structuri...

Te-ar putea interesa și

Cardul

INTRODUCERE Lucrarea de fata, ce urmeaza a fi prezentata, se intituleaza Cardul si reprezinta o încercare de a prezenta instrumentul care sta la...

Taxe și Impozite Locale

ABSTRACT This work intituled „Taxes and local duties at Bistrita’s town hall ” has the target to find and deliberate upon the essential aspects...

Impozite și Taxe Locale la Primăria Municipiului Galați

CAPITOLUL I. NOTIUNI GENERALE PRIVIND IMPOZITELE SI TAXELE LOCALE I.1. Continutul si structura veniturilor bugetelor locale Bugetele locale...

Sistemul Informațional în Cadrul Primăriei Aninoasa

INTRODUCERE Administraţia publica parcurge un proces de reforma prin care îşi propune ca aceasta să se afle permanent în slujba fiecarui cetăţean....

Particularități privind contabilitatea activității de service și prezentarea situațiilor financiare la SC Dimos Impex SRL

INTRODUCERE Ştiinţa contabilităţii reprezintă un sistem coerent de obiective şi principii fundamentale, legate între ele, susceptibil să conducă...

Practică Primăria Cluj-Napoca

a) Prezentare entitate Primaria este o institutie publica cu activitate permanenta. Consacrarea si aplicarea principiilor fundamentale ale...

Organizarea Controlului Fiscal asupra Veniturilor Bugetului Local Iași

CAP.1 CONTROLUL FISCAL ASUPRA VENITURILOR BUGETELOR LOCALE Controlul fiscal este o formă a controlului financiar exercitat de organele statului...

Așezarea și perceperea impozitelor și taxelor locale la Primăria Municipiului Resița, Județul Caraș-Severin

Cap.1.Prezentare Consiliul Local Reşiţa-Serviciul public “Direcţia Impozite şi taxe” şi aplicabilitatea impozitelor şi taxelor locale în...

Ai nevoie de altceva?