Referate pentru domeniul Stiinta Administratiei

doc

Teoria X, Teoria Y, Teoria Z - Comparatie

Douglas McGregor a avut o contributie insemnata in ce priveste abor- darea managementului . In functie de modul de abordare a factorului uman , Douglas McGregor imparte conceptiile existente in teoria si practica condu- cerii in doua categorii , pe care le incadreaza in " teoria X"- clasica - si " teo- ria Y"- moderna. Teoria X a stat mult timp la baza practicii conducerii si defineste structurile traditionale de tip autoritar . Conform acesteia fiinta umana are o aversiune inerenta fata de munca , cautand sa o evite pe cat posibil ; obti- nerea rezultatelor est... vezi detalii

doc

Regionalizare si Globalizare - Avantaje si Dezavantaje

Acceptand ideea ca orice comunitate (locala) se configureaza si spatial, ca printr-o structura spatio-temporala sa-si poata pastra caracteristicile definitorii, avem explicatia faptului de ce, incepand cu anii ?60 ai secolului trecut, regionalismul/regionalizarea a devenit o tema disputata si abordata de catre o serie de discipline(regionalismul ca tema prioritara a dezbaterilor politice, poate fi considerat un fel de barometru politic). Spatiul post-totalitar prezinta, cum se intampla in foarte multe imprejurari si cazuri legate de tranzitia pe care o parcurge, simptome acute privind... vezi detalii

doc

Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat - ORNISS

Introducere Tema abordata in acest referat este Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat (ORNISS). Referatul este structurat in trei capitole, iar fiecare capitol fiind structurat in subcapitole. In primul capitol al referatului sunt prezentate urmatoarele informatii cu privire la Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat (ORNISS): cadrul legal al acestui oficiu, atributiile sale si relatiile interinstitutionale. Capitolul doi se numeste Accesul la informatiile clasificate, iar in cadrul lui sunt expuse informatii in legatura cu: accesul la infor... vezi detalii

doc

Drepturile si Obligatiile Functionarilor Publici

Orice autoritate sau institutie publica, pentru a functiona, are nevoie de competenta, mijloace materiale si financiare si de personal. Personalul unei autoritati sau a unei institutii publice poarta denumirea de functionar public. Literatura de specialitate defineste functionarul public ca fiind o"persoana fizica investita in mod legal, prin actul de vointa unilaterala al unei autoritati sau al cetatenilor, cu sarcina indeplinirii pe un termen limitat sau nedeterminata a unei functii publice, in vederea realizarii competentei organului din structura careia face parte functia respecti... vezi detalii

doc

Forme de Economie Publica - Protectia Mediului Argumente si Limite

1. Mediul inconjurator. Resursele naturale Mediul inconjurator se refera la totalitatea conditiilor naturale de pe Pamant sau dintr-o regiune a sa, in care evolueaza fiintele sau lucrurile. Dintre aceste conditii fac parte atmosfera, temperatura, lumina, relieful etc., precum si celelalte fiinte vii. Totalitatea factorilor naturali, determina conditiile de viata pentru regnurile vegetale, animale si pentru exponentul sau rational - omul, reprezentand mediul natural. In mediul natural distingem componente fizice naturale - elemente abiotice: aer, apa, substrat geologic, relief, sol. Compone... vezi detalii

doc

Guvernare Moderna

Adiminstratia publica locala reprezinta o ,,mare afacere publica", in care suntem cu totii implicati in calitatea noastra de cetatenii, si ca urmare este necesar sa nu ramanem pasivi la lucrurile care ne privesc si pe care le putem schimba sau imbunatatii in mod direct sau indirect. Cu toate ca, in prezent schimbarile facute sunt de natura politica fara a se lua in seama si cerintele cetateanului; cu totii trebuie sa participam la tot ceea ce se intampla in administratia publica locala. Necesitatea reformei - este impusa de patru categorii principale de motive: ? Motive economice - c... vezi detalii

doc

Auditul Calitatii Serviciilor - Studiu de Caz

Introducere Auditul este un proces sistematic, independent si documentat in scopul obtinerii de dovezi de audit si evaluarea lor, pentru a determina masura in care sunt indeplinite criteriile de audit. Criteriile de audit reprezinta ansamblul de politici, proceduri sau cerinte utilizate ca referinta. Exista trei tipuri de audit: audit de prima parte (audit intern), audit de secunda parte si audit de terta parte. Auditurile de secunda parte si de terta parte sunt audituri externe. Auditul intern este organizat, de regula, cu personalul propriu al organizatiei si poate confirma echipei manag... vezi detalii

doc

Asemanari si Deosebiri intre Modelele de Fundamentare ale Deciziei Administrative

1. Modelul managerial traditional Modelul managerial traditional este un rezultat al incercarilor timpurii de a introduce profesionalismul in administratia publica. Ideea de profesionalism are la baza, pe de o parte, distinctia intre administratie si politica, introdusa de Woodrow Wilson in 1897, iar pe de alta parte, conceptia lui Max Weber despre democratie si nevoia de rationalitate in cadrul proceselor de luare a deciziei. Acest model incearca sa formeze administratorii in directia luarii deciziilor intr-o maniera cat mai eficienta, economicoasa si eficace. O posibila cale de indeplin... vezi detalii

doc

Continutul si Etapele Procesului Bugetar

Continutul si etapele procesului bugetar in Romania 1. Interpretari si semnificatii cu privire la bugetele publice Bugetele publice apar prezente in practica financiara pe fondul teoriei relatiilor specifice in sensul continutului economic si al instrumentelor de actiune de pe pozitia statului si a unitatilor administrativ teritoriale. Exprimarea si sensul dat de continutul economic definesc bugetele publice drept relatii economice banesti ce apar in procesul repartitiei valorii nou create (venitului national) cu prilejul constituirii si repartizarii de fonduri centralizate (la si de la ... vezi detalii

doc

Modelul Managerial Traditional Versus Modelul Politic

Cap. I: Aspecte generale privind notiunea de model de fundamentare a deciziilor 1.1 Decizia- act esential al conducerii Decizia constituie forma sintetica a actului de conducere. Orice decizie presupune o selectie constienta din mai multe variante de actiune si in acelasi timp o orientare catre unul sau mai multe scopuri . Principala modalitate prin care se manifesta managementul in sfera institutiilor si serviciilor publice este decizia admisnitrativa . Decizia adminsitrativa poate fi definita ca o manifestare de vointa a unui organ al administratiei publice prin care se opteaza pentru... vezi detalii

doc

Obiectul Detrminat al Actului Juridic Civil

1. Notiune si reglementare Potrivit art.962 C.civ."obiectul conventiilor este acela la care partile sau numai una din parti se obliga". Pornind de la aceasta prevedere legala in doctrina se arata ca prin obiect al actului juridic se intelege conduita partilor stabilita prin acel act juridic, respectiv actiunile sau inactiunile la care sunt indreptatite ori de care sunt tinute partile. O alta definitie prezinta obiectul dreptului civil ca relatii sociale patrimoniale si nepatrimoniale in care partile se gasesc pe pozitie de egalitate juridica. Obiectul constituie o conditie de... vezi detalii

doc

Atributiile si Actele Primarului

Un primar (din latina vulgara primarius, insemnand "primul, principalul") este un politician care are rolul de autoritate executiva oficiala a municipalitatii. In lume exista o varietate de legi locale si obiceiuri in ceea ce priveste puterile si responsabilitatile primarului, cat si in privinta metodelor de a ajunge primar. Varianta franceza a cuvantului este maire. In Germania si in Tarile de Jos magistratul sef al unui oras era numit "magistru al cetatenilor" (G. Burgermeister, Du. burgemeester; zonele din Belgia unde se vorbeste franceza folosesc bourgmestre). Pe fi... vezi detalii

doc

Principiul descentralizarii pe servicii

1.Continutul si rolul principiilor in drept. in teoria dreptului se face distinctie intre principiile fundamentale ale dreptului si principiile aplicabile unor ramuri: dreptul civil, dreptul administrativ, dreptul penal. Un rol important in definirea principiilor fundamentale ii revine disciplinei Teoria generala a dreptului, ea avand ca obiect principal de studiu principiile determinate prin generalizarea unor idei continute in normele particulare ale diferitelor ramuri ale dreptului. Prin principii se desemneaza acele " idei , abstractizari sintetice prin care se redau trasaturi... vezi detalii

docx

Surse de Energie

Problema energiei a fost, este si va fi problema centrala a omenirii. Una din cele mai mari provocari ai secolului XXI consta in asigurarea accesului fiecarui cetatean al planetei Pamant la energie curata (nonpoluanta), durabila si la un cost rezonabil. Producerea (conversia) energiei din surse fosile provoaca poluarea mediului si schimbarea climei. Pe parcurs de milenii omenirea a folosit pentru satisfacerea necesitatilor sale doar energie regenerabila. Incepand cu secolul XIX se creeaza noi sisteme energetice bazate pe avantajele incontestabile ale surselor fosile: concentrare ridicata, ... vezi detalii

doc

Protectia si Securitatea Informatiei

Societatea MAGIC FOREST, utilizeaza programul de contabilitate CIEL. Ciel - Soft financiar contabil pentru firme si institutii publice, gestioneaza date contabile si extra contabile, realizand implicit deconturi si declaratii pentru administratia financiara, casa de asigurari sociale, somaj, casa de sanatate, I.T.M., precum si cont de executie bugetara. Ciel are o noua interfata grafica fiind mai usor de utilizat, invatarea fiind rapida si eficace. Totodata aplicatia este insotita de un help in format electronic precum si de un manual de utilizare. Modulele continute comunica intre ele s... vezi detalii

Hopa sus!