Titlul lucrarii si justificarea acestuia Din 2007 Romania este membra in Uniune Europeana de aceea este mai mult decat evident ca sistemul administrativ romanesc trebuie adaptat celui din interiorul comunitatii europene. Existenta unei administratii eficiente si democratice este absolut necesara pentru ca acest lucru sa se poata produce. De aceea este necesara realizarea unei reforme reale prina care tara noastra sa se situeze la nivelul standardelor europene si sa se caracterizeze prin transparenta, predictibilitate, responsabilitate, adaptabilitate si eficacitate. Este adevarat ca in ultimii ani progrese au fost facute prin adoptarea unui pachet complex de legi privind functia publica, descentralizarea serviciilor publice, finantele publice locale, lupta impotriva coruptiei si prin infiintarea unor noi institutii, care sa pregateasca si sa puna in aplicare reformele. Practica a aratat, insa, ca multe din aceste legi nu au fost bine aplicate, iar noile institutii nu si-au indeplinit in totalitate misiunea. Aderarea la Uniunea Europeana a depins si va mai depinde, in continuare, in mare masura de imbunatatirea standardelor administratiei publice si de implementarea reformelor in toate domeniile acesteia, ceea ce inseamna ca sectorul public trebuie sa se adapteze schimbarilor continue ale mediului economic si social, intrucat atat deciziile investitorilor straini, cat si ale celor interni, sunt influentate din ce in ce mai mult de calitatea, eficienta si credibilitatea administratiei publice. Mai mult, in toate statele Uniunii Europene, administratia publica a devenit un factor esential care determina avantajul competitiv al unei natiuni. In cele ce urmeaza voi face o analiza comparativa a modului de structurare si functionare a ministerelor din Franta si Marea Britanie. Am ales aceasta tema deoarece ambele tari sunt tari dezvoltate, de multi ani membre in Uniunea Europeana facand analiza aceasta cu convingerea ca aspectele identificate in cele doua sisteme administrative ar avea relevant pentru sistemul administrative din Romania. Studiu comparativ intre Franta si Marea Britanie |Modul de structurare si functionare al ministerelor Particularitati ale modului de structurare si functionare a ministerelor din sistemul administrativ Francez Ministerele franceze s-au dezvoltat plecand de la o structura pusa in practica dupa Revolutia franceza. O lege din 1791 aproba constituirea a 6 ministere: de justitie, al marinei, de razboi, contributii si venituri publice, afaceri externe, ordine interna. Numarul ministerelor a crescut ulterior, atingand 12 (1914) si 17, incepand cu 1976. Structura guvernamentala actuala cuprinde mai multe categorii de ministri; in afara de ministrii simpli exista si ministri de stat, secretari de stat si ministri delegati. Categoria de ministru de stat a cunoscut o evolutie care se traduce printr-o diminuare a semnificatiei titlului si particularitatilor acestui tip de functie ministeriala. La originea regimului parlamentar francez, ministrii de stat sunt ministri fara portofoliu, ale caror prezenta este indispensabila guvernului, pentru ca ei reprezinta, de fapt, niste garantii politice. Acesti ministri servesc ca intermediari intre relatiile executivului cu Parlamentul si au fost numiti "ministri purtatori de cuvant". Pe de alta parte, termenul de "ministru de stat" prezinta o anumita originalitate; titlul poate fi atribuit unei persoane, pe care guvernul doreste sa o onoreze in mod particular, chiar daca ministrul respectiv este plasat pe o pozitie secundara. In plus, ministrii de stat trec, din punct de vedere al ordinii protocolare, inaintea celorlalti ministri. La cealalta extremitate a ierarhiei ministeriale se afla categoria de "secretary de stat". Expresia a avut semnificatii diverse de la o epoca la alta, desemnand ministrii intr-o maniera generala si ulterior a fost divizata in sub-secretari de stat. Secretarii de stat au rang inferior fata de ministri, dar sunt dependenti de acestia si de Primul-Ministru. Ei nu detin puteri proprii; acestea le sunt delegate, fie de Primul- Ministru, fie printr-un decret.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.