Extras din referat
Consilui Local al orasului Avrig, ca autoriate deliberativa, aleasa in conditiile legii realizeaza autonimia locala in orasul Avrig si organizeaza servicii publice pe principalele domeni de activitate potrivit specificului si nevoilor cetatenilor orasului Avrig si in limita posibilitatiilor financiare.
Primarul, viceprimarul, secretarul orasului, impreuna cu aparatul propiu de specialitate al primarului constituie Primaria oarasului, institutie publica cu activitate permanenta, care aduce la indeplinire hotararile consiliului local si dispozitiile primarului, solutionand problemele curente ale colectivitatii locale in care functioneaza.
Primarul (managerul administratiei publice locale) trebuie sa tina cont atat de impulsurile care ii parvin prin sistemul informational de la cetateni dar si de cele care rezulta din propria organizatie.
Primarul este seful administratiei publice, a primariei orasului si al aparatului propriu de specialitate, pe care il conduce si controleaza.
Primarul orasului, propune spre aprobare consiliului local, in conditiile legii, organigrama, statutul de functii, numarul de personal si regulamentul de organizare si fuctionare a aparatului propiu de specialitate.
Aparatul propiu este organizat in compartimente de specialitate, pentru realizarea atribitiilor autoritatii publice locale stabilite prin lege sau prin propriile hotarari ale consiliului local.
Activitatea aparatului propriu de specialitate al primarului si serviciile publice se bazeaza pe urmatoarele principii manageriale:
- principiul comunicarii si transparentei;
- principiul paticiparii;
- principiul responsabilitatii;
- principiul eficientei;
- principiul corectiei.
Compartimentele de specialitate ale aparatului propriu al Consiliului Local au componenta proprie, dar nu au capaciate decizionala, nu au dreptul de a initia proiecte de hotarari, ci doar abilitatea legala de a fundamenta prin rapoarte de specialitate, studii, referate, sub aspect legal formal de eficienta si eficacitate.
Primarul, viceprimarul si secretarul primariei asigura conducerea, coordonarea si controlul activitatii desfasurate de compartimentele de specialitate.
Conducatorii compartimentelor de specialitate programeaza organizeaza, coordoneaza, controleaza activitatea personaluilui aflat in subordonarea lor, conform organigramei.
STRUCTURA ORGANIZATORICA a Primariei orasului Avrig cuprinde urmatoarele compartimente (anexa oraganigrama Primariei orasului Avrig):
- Cabinet primar;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Modul de Implementare a Functiilor Managementului in Primaria Orasului Avrig.doc