Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică

Referat
9/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 7088
Mărime: 49.65KB (arhivat)
Publicat de: Mirela Mirea
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ana Maria Bercu
Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iaşi Specializare Administraţie Publicã

Cuprins

  1. 1. Evaluarea performanţelor – Introducere
  2. 2. Evaluarea performanţelor profesionale în scopuri administrative şi de cercetare
  3. 3. Repere organizaţionale în aprecierea profesionalã
  4. a) Promovarea
  5. b) Identificarea cerinţelor de perfecţonare a pregãtirii profesionale
  6. c) Deciziile cu caracter economic
  7. d) Transferul şi repartiţia personalului muncitor
  8. 4. Evaluarea şi dezvoltarea oraganizaţionalã
  9. 5. Evaluarea performanţelor angajaţilor
  10. a) Evaluarea convenţionalã
  11. b) Evaluarea neconveţionala
  12. 5.1 Scale de notare
  13. 5.2 Evaluarea activitãtii funcţionarilor publici
  14. 6. Metode de evaluare a performanţei
  15. a) Evaluarea sarcinilor
  16. b) Aprecierea aptitudinilor
  17. c) Managementul prin obiective
  18. 7. Alegerea formei adecvate de evaluare
  19. 8. Importanţa evaluãrii personalului

Extras din referat

1. Evaluarea performanţelor. Introducere

In organizarea modernã, sistemele de evaluare a performanţelor au cunoscut modificari majore, sub impactul efectelor revoluţiei manageriale. Vorbind despre componenta factori de performanţã, literatura de specialitate pune in evidenţã aprecieri, conform cãrora orice performanţã este o funcţie a motivaţiei, capacitãţilor/abilitãţilor şi percepţiei rolului sau, mai simplu, este o funcţie de capacitate şi motivare

Evaluarea rezultatelor activitaţii umane desfãşurate în întreprinderi poate fi realizatã verbal prin aprecieri de tipul “este bun, nu este bun”, alteori in scris, prin diferite notari sau calificative. Practica a validat un sistem diversificat de metode şi tehnici de apreciere, care iniţial a fost pentru personalul din domeniul productiv, iar ulterior a fost extins şi la alte domenii. In aceste sens, considerãm cã sistemul de apreciere diferã de la activitate la activitate, de la etapã la etapã în evolutia individului.

Evaluarea rezultatelor este un proces care implicã şi evaluarea şi comunicarea concluziilor evaluãrii activitãţii angajatului, concomitent cu elaborarea teoreticã a planului de perfecţionare a activitãţii. Conducerea evaluãrii rezultatelor nu permite angajaţilor cunoaşterea exacta a lor, dar ei pot influenţa nivelul efortului viitor şi direcţionarea obiectivelor-ţintã. Efortul angajatului poate fi mãrit dacã acesta este motivat.

Un individ poate fi profund motivat pentru a realiza o sarcinã, însã motivaţia profundã nu este întotdeauna suficientã pentru a asigura o performanţã înaltã, deoarece alţi factori, cum sunt capacitãţile/abilitãţile şi percepţia rolului influenţeazã dimensiunea performanţei.

Capacitãţile şi abilitãţile reale fixeazã o limitã superioarã naturalã pentru individ. In timp ce capacitãţile individuale sunt relativ fixate de naturã, în realitate putem antrena anumite capacitãţi prin practicã şi experienţã.

Percepţia de rol, dupã opiniile lui Porter şi Lawler, se referã la modul în care se face un efort de muncã - tipul de activitate şi comportamentul pe care un individ şi-l asumã pentru a efectua sarcina în mod satisfãcãtor. In acest sens, percepţia rolului este diferitã de descrierea postului, ce apare ca o ţintã de îndatoriri şi responsabilitãţi scrise, în timp ce percepţia de rol trebuie vãzutã în relaţie cu contractul psihologic şi este o percepţie pur personalã a relaţiilor, cum ar fi metoda, calitatea, comportamentul, cantitatea şi efortul. O combinaţie a acestor trei variante: motivaţia, capacitãţile/abilitãţile şi percepţia de rol stabilesc nivelul de performanţã.

Evaluarea rezultatelor permite:

- stabilirea nevoilor individuale şi organizaţionale de pregãtire;

- determinarea nivelurilor de perfecţionare a rezultatelor.

Ţinând seama cã motivaţia depinde de valoarea atribuitã consecinţelor comportamentului şi de probabilitatea subiectivã atribuitã apariţiei consecinţelor, managerul poate influenţa percepţia probabilitãţii, pe de o parte, prin fixarea obiectivelor ambiţioase, dar realiste, iar pe de altã parte, prin creşterea încrederii angajaţilor în propriile capacitãţi/abilitãţi.

Dupã ce s-a atins un anumit nivel de performanţã, angajatul este recompensat, acesta fiind cel care apreciazã gradul de satisfacţie. Satisfacţia-mare sau mica- este astfel o funcţie a efortului fãcut, recompensele rezultate şi corectitudinea care se regãsesc în relaţia dintre performanţã şi recompensã.

Pentru atingerea unui nivel acceptabil al performanţei, un minim al competenţei trebuie sã existe în fiecare componentã a performanţei. Similar, nivelul competenţei într-o singurã componentã a performanţei poate juca rolul de parte superioarã a graniţei performanţei.

Preview document

Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 1
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 2
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 3
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 4
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 5
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 6
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 7
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 8
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 9
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 10
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 11
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 12
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 13
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 14
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 15
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 16
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 17
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 18
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 19
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 20
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 21
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 22
Măsurarea Performanței în Activitatea de Administrație Publică - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Masurarea Performantei in Activitatea de Administratie Publica.doc

Alții au mai descărcat și

Administrație Publică

Administratia publica 1. Sfera de cuprindere a notiunii de administratie publica. 2. Distinctia dintre administratia publica centrala si locala....

Uniunea Europeană - Olanda

Istoric Uniunea Europeana - Pe 16 aprilie 1948 este semnata conventia instituind Organizatia Europeana de Cooperare Economica. Saisprezece state...

Subiecte Sisteme Administrative Comparate

Subiecte Sisteme Administrative Comparate ASE Administratie Publica 2011-01-24 Nr.1 1. Elaborati o analiza comparativa in ceea ce priveste...

Te-ar putea interesa și

Politici Publice și Schimbare Instituțională

Introducere Începând cu data de 1 ianuarie 2007 România este membră a Uniunii Europene. Agenda publică din ultimii ani a fost ocupată într-o...

Metode de Perfecționare a Activității Desfășurate în Instituțiile Publice

Instituţiile publice, în sensul birocratic pe care îl au în ziua de astăzi, reprezintă singurul mod de organizare social-economică a statului care...

Strategia - tipuri de strategii și politici publice locale

I. STRATEGIA 1.1 Definitii si concepte Strategia defineste incotro doreste organizatia sa se deplasese pentru a-si indeplini misiunea, respectiv...

Reforma Funcției Publice

CAPITOLUL 1 RELATIA DINTRE ADMINISTRATIA PUBLICA, FUNCTIA PUBLICA SI FUNCTIONARUL PUBLIC 1.1. Natura juridica a raportului dintre administratia...

Metode de îmbunătățire a relațiilor dintre cetățeni și administrația publică

1. INTRODUCERE Odată cu creşterea cererii din partea cetăţenilor, reprezentanţilor mass-media, sectorului privat, politicienilor şi organizaţiilor...

Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului

Scurta introducere In primul rand am dori sa va enumeram unele dintre motivele datorita carora ne-am ales ca subiect de studiu acesta institutie...

Performanța Bugetară în România Versus Țările din Uniunea Europeană între Anii 2008 - 2014

Introducere Performanţa bugetară reprezintă capacitatea/aptitudinea unei administraţii sau instituţii publice de a-şi procura resursele într-o...

Analiza de Explorare a Necesităților de Instruire în Instituțiile Publice din Regiunea Nord-vest din România

Abstract Acest document este conceput ca o analiză de explorare a nevoilor de formare a personalului instituţiilor publice din Regiunea Nord-Vest...

Ai nevoie de altceva?