Managementul Stresului la Locul de Munca din Administratia Publica

Extras din referat Cum descarc?

Ce este stresul?
Cea mai potrivita definitie ar suna cam asa: reactiile adverse, in plan psihic si fiziologic, pe care le are o persoana atunci cand nu este capabila sa faca fata solicitarilor la care este supusa.
Stres-ul este declansat mai putin de problemele externe cu care ne confruntam, cat de modul in care facem fata (sau nu reusim sa facem fata) acestor probleme. Astfel, majoritatea oamenilor se confrunta cu o mare diversitate de factori de presiune in cursul intregii lor existente, iar despre unii s-ar putea spune ca sunt stimulati si dau maximum de randament doar cand se afla "sub tensiune", mai ales la serviciu. Dar, din momentul in care incetam sa facem fata in mod adecvat tensiunii, simptomele de stres vor incepe sa-si faca aparitia.
Indicatorii de stres in cadrul Administratiei publice
Stresul poate conduce la :
o niveluri ridicate de imbolnavire si absenteism;
o scaderea productivitatii si incapacitatea de atingere a obiectivelor impuse;
o cresterea ratei accidentelor si a celei de eroare;
o numar crescut de conf1icte interne intre angajati;
o rata exagerata a luctuatie de personal.
A ) Prevenirea stresului 
Cu toate ca prevenirea stresului trebuie sa se realizeze la nivel de organizatie, este important ca fiecare om sa invete sa gestioneze stresul, pentru a-si asigura succesul preofesional pe termen lung si pentru a-si mentine sanatatea fizica si psihica.
1. Schimbati perspectiva. Daca angajatorul cere prea mult de la Dvs., incercati sa intelegeti unde este problema: in modul in care dvs. va organizati, sau in modul in care departamentul respectiv activeaza. Un consilier in cariera va poate ajuta sa priviti situatia actuala din alta perspectiva si sa realizati un plan de actiune. 
2. Invatati sa puneti punct situatiei. Daca simtiti ca incordarea sau stresul cresc, faceti o pauza. Cinci minute in afara spatiului in care lucrati, departe de rutina muncii desfasurate, contribuie la scaderea semnificativa a stresului.
3. Apreciati viata dvs. personala. Datorita telefoanelor mobile si internetului suntem disponibili pentru toti si toate in orice moment. Nu permiteti sa dispara granitele intre timpul de munca si timpul personal. Respectati timpul pe care ati stabilit sa il dedicati familiei sau chiar dvs. Este important sa lasati munca la birou, chiar si atunci cind biroul dvs. este o camera in propria casa.
4. Luptati cu haosul. Gasiti timp sa va organizati locul in care lucrati, faceti ordine in sarcini, faceti o lista si bifati ceea ce ati rezovat. Sentimentul ca aveti de rezolvat prea multe lucruri si ca pierdeti controlul asupra situatiei provoaca stres.
5. Impartasiti si altora. Cel mai la indemana instrument de reducere a stresului este de a impartasi sentimentele dvs. unei persoane apropiate. Existenta unui sprijin, a unei persoane care sa va asculte, ajuta la relaxare si la reducerea stresului. 
6. Asigurati-va ca aveti un ajutor. Numai gandul ca exista un coleg care sa va ajute in situatii de supra-aglomerare va micsora incordarea. Nu uitati ca si dvs. sa fiti la dispozitia persoanei respective intr-o situatie similara.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Stresului la Locul de Munca din Administratia Publica.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!