Managementul stresului la locul de muncă din administrația publică

Referat
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1700
Mărime: 15.71KB (arhivat)
Publicat de: Jean Boboc
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Ce este stresul?

Cea mai potrivită definiţie ar suna cam aşa: reacţiile adverse, în plan psihic şi fiziologic, pe care le are o persoană atunci când nu este capabilă să facă faţă solicitărilor la care este supusă.

Stres-ul este declanşat mai puţin de problemele externe cu care ne confruntăm, cât de modul în care facem faţă (sau nu reuşim să facem faţă) acestor probleme. Astfel, majoritatea oamenilor se confruntă cu o mare diversitate de factori de presiune în cursul întregii lor existenţe, iar despre unii s-ar putea spune că sunt stimulaţi şi dau maximum de randament doar când se află “sub tensiune”, mai ales la serviciu. Dar, din momentul în care încetăm să facem faţă în mod adecvat tensiunii, simptomele de stres vor începe să-şi facă apariţia.

Indicatorii de stres in cadrul Administratiei publice

Stresul poate conduce la :

• niveluri ridicate de îmbolnăvire şi absenteism;

• scăderea productivităţii şi incapacitatea de atingere a obiectivelor impuse;

• creşterea ratei accidentelor şi a celei de eroare;

• număr crescut de conf1icte interne între angajaţi;

• rata exagerata a luctuatie de personal.

A ) Prevenirea stresului

Cu toate ca prevenirea stresului trebuie sa se realizeze la nivel de organizatie, este important ca fiecare om sa invete sa gestioneze stresul, pentru a-si asigura succesul preofesional pe termen lung si pentru a-si mentine sanatatea fizica si psihica.

1. Schimbati perspectiva. Daca angajatorul cere prea mult de la Dvs., incercati sa intelegeti unde este problema: in modul in care dvs. va organizati, sau in modul in care departamentul respectiv activeaza. Un consilier in cariera va poate ajuta sa priviti situatia actuala din alta perspectiva si sa realizati un plan de actiune.

2. Invatati sa puneti punct situatiei. Daca simtiti ca incordarea sau stresul cresc, faceti o pauza. Cinci minute in afara spatiului in care lucrati, departe de rutina muncii desfasurate, contribuie la scaderea semnificativa a stresului.

3. Apreciati viata dvs. personala. Datorita telefoanelor mobile si internetului suntem disponibili pentru toti si toate in orice moment. Nu permiteti sa dispara granitele intre timpul de munca si timpul personal. Respectati timpul pe care ati stabilit sa il dedicati familiei sau chiar dvs. Este important sa lasati munca la birou, chiar si atunci cind biroul dvs. este o camera in propria casa.

4. Luptati cu haosul. Gasiti timp sa va organizati locul in care lucrati, faceti ordine in sarcini, faceti o lista si bifati ceea ce ati rezovat. Sentimentul ca aveti de rezolvat prea multe lucruri si ca pierdeti controlul asupra situatiei provoaca stres.

5. Impartasiti si altora. Cel mai la indemana instrument de reducere a stresului este de a impartasi sentimentele dvs. unei persoane apropiate. Existenta unui sprijin, a unei persoane care sa va asculte, ajuta la relaxare si la reducerea stresului.

6. Asigurati-va ca aveti un ajutor. Numai gandul ca exista un coleg care sa va ajute in situatii de supra-aglomerare va micsora incordarea. Nu uitati ca si dvs. sa fiti la dispozitia persoanei respective intr-o situatie similara.

Preview document

Managementul stresului la locul de muncă din administrația publică - Pagina 1
Managementul stresului la locul de muncă din administrația publică - Pagina 2
Managementul stresului la locul de muncă din administrația publică - Pagina 3
Managementul stresului la locul de muncă din administrația publică - Pagina 4
Managementul stresului la locul de muncă din administrația publică - Pagina 5
Managementul stresului la locul de muncă din administrația publică - Pagina 6
Managementul stresului la locul de muncă din administrația publică - Pagina 7
Managementul stresului la locul de muncă din administrația publică - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Managementul Stresului la Locul de Munca din Administratia Publica.doc

Te-ar putea interesa și

Dotarea cu Echipament IT și Formarea Personalului în Vederea Procesului de Modernizare a Administratiei la Nivel Local în Comuna Podari, Județul Dolj

1. TITLU „Dotarea cu echipament IT şi formarea personalului în vederea procesului de modernizare a administraţiei la nivel local în comuna Podari,...

Managementul proiectelor

JUSTIFICAREA PROIECTULUI 1.1 MOTIVAREA IDEII PROIECTULUI Oraşul Tîrgu Neamţ este o comunitate relativ mică cu o populaţie de aproximativ 18.695...

Hărțuirea Sexuală a Angajaților la Locul de Muncă

Cap.1. Aspecte definitorii ale hărţuirii sexuale a angajaţilor la locul de muncă Hărţuirea reprezintă comportamentul degradant, intimidant sau...

Avantaje și Dezavantaje ale Carierei în Administrația Publică

1. Conceptul de carieră Dicţionarul explicativ ilustrat al limbii române defineşte cariera ca profesiune, ocupaţie, domeniu de activitate, timpul...

Condiții de muncă și stres în administrația publică

Sanatatea reprezinta acea stare a unui organism viu, in care functionarea tuturor tesuturilor, organelor, aparatelor, sistemelor are loc in mod...

Managementul Stresului

Ce este stresul? Stresul poate fi definit atat din perspectiva cauzei cat si din cea a efectului. In fizica, stresul este acea forta capabila sa...

Stresul Profesional

Resursele umane reprezintă motorul unei organizaţii cu nevoi, comportamente şi viziuni individuale. Un motor nu funcţionează însă dacă nu este...

Conceptul de Etică în Primăria Municipiului Galați

INTRODUCERE Timpul, resursele financiare şi resursele umane reprezintă cele trei elemente importante pe care se fundamentează eficienţa şi...

Ai nevoie de altceva?