Managementul Strategic in Organizatia Publica

Extras din referat Cum descarc?

Capitolul I
Managementul strategic in institutiile publice
1.1 Management strategic-notiuni generale
Baza obiectiva a managementului o constituie activitatea umana, managementul fiind un proces de dirijare si orientare a activitatii resurselor umane in scopul realizarii unor obiective. "Managementul este ansamblul tehnicilor de organizare si administrare, de previzionare si modernizare a structurilor organizationale, acceptand noile provocari privind competitivitatea, reglementarile, exigentele sociale, nevoile multiple ale utilizatorilor, restrictiile cu privire la mijloace "
Prin management strategic, conducerea organizatiei determina evolutia pe termen lung si performantele acesteia, asigurand formularea riguroasa, aplicarea corespunzatoare si evaluarea continua a strategiei stabilite. 
Diferenta intre a avea o strategie si a practica cu adevarat managementul strategic este tot atat de mare ca cea dintre esec si succes.
Conform unor reputati specialisti in domeniu, managementul strategic poate fi definit:
-"Procesul prin care conducatorii determina directia pe termen lung si performantele organizatiei, asigurand realizarea unei formulari atente, a unei implementari corecte si a unei continue evaluari a strategiei" (Rue&Holland, 1986)
-"Arta si stiinta formularii, implementarii si evaluarii deciziilor functionale corelate care permit unei organizatii sa isi atinga obiectivele"(David, 1989)
1.2.Etapele managementului strategic
Procesul de management strategic prezinta trei mari etape:
1. Formularea strategiei:
- definirea activitatii oraganizatiei si a viziunii/misiunii acesteia
- identificarea oportunitatilor si a amenintarilor externe organizatiei
- determinarea punctelor forte si a celor slabe din interiorul organizatiei
- stabilirea obiectivelor pe termen lung ale organizatiei (obiectivele strategice)
- elaborarea unor strategii alternative si alegerea strategiei de urmat
In mod concret, formularea strategiei poate include: un nou tip de afacere pentru organizatie, modul de alocare a resurselor, noi posibilitati de extindere si diversificare a activitatilor organizatiei, patrunderea pe noi piete, fuziunile sau riposta in fata amenintarilor venite de la concurenta 
Deoarece nici o organizatie nu dispune de resurse nelimitate, managerii de strategie trebuie sa decida care dintre strategiile alternative vor aduce cele mai mari beneficii organizatiei. De regula, conducerea organizatiei poseda cea mai buna perspectiva in efortul de intelegere a complexitatii deciziilor, in vederea formularii unor strategii de succes. Acestia beneficiaza de autoritatea de a face posibila implementarea strategiei alese.
2. Implementarea strategiei 
Implementarea strategiei presupune:
- stabilirea obiectivelor anuale ale organizatiei
- motivarea personalului
- alocarea resurselor in vederea executarii strategiilor formulate si poate include: dezvoltarea unei culturi, politici a organizatiei in sprijinul realizarii strategiei alese; dezvoltarea unei structuri organizationale eficiente, redirectionarea unor eforturi ale departamantelor functionale, pregatirea bugetului; dezvoltarea si utilizarea sistemelor informatice ale organizatiei.
Etapa de implementare este deseori numita etapa de actiune in managementul strategic, fiind cea mai dificil de realizat, pentru ca implica disciplina membrilor organizatiei, a personalului, sacrificiu si loialitate din partea acestora. Succesul acestei etape depinde in mare masura de abilitatea managerilor in motivarea salariatilor.
Activitatile specifice de implementare a strategiilor afecteaza deopotriva managerii si personalul. Fiecare compartiment, divizie sau departament al organizatiei trebuie sa raspunda la intrebarea: "Ce trebuie sa facem ca sa implementam partea ce ne revine din strategia organizatiei?"
3. Evaluarea strategiei
Constituie etapa finala in managementul strategic. Managerii trebuie sa cunoasca modul in care strategiile sunt implementate. Acest lucru se realizeaza prin evaluari periodice ale strategiei si prin utilizarea feed-back-ului. Evaluarea strategiei constituie mijlocul prin care acestia obtin feed-back-ul.
Toate strategiile vor suferi modificari ulterioare pentru ca factorii externi si interni ai organizatiei sunt in permanenta schimbare. Exista 3 activitati fundamentale caracteristice etapei de evaluare, etapei de strategie:
- reevaluarea factorilor interni si externi ce au constituit fundamentul pentru alegerea strategiei curente
- masurarea performantelor 
- actiuni de corectare, ajustare
Intr-o organizatie de mari dimensiuni, cele 3 etape ale managementului strategic - formularea, implementarea si evaluarea - se regasesc la fiecare nivel ierarhic.
1.3. Evaluarea strategiei
Ultima etapa in planificarea strategica. Este axiomatic faptul ca o planificare eficienta implica o evaluare periodica prin care se asigura nu numai ca strategia este implementata asa cum a fost stabilit ci si ca rezultatele sunt cele asteptate - o afirmatie care nu intotdeauna este onorata de catre administratia publica. Aceasta inseamna in primul rand ca rezultatele implementarii strategiilor sa poata fi masurate. 
Feed-back-ul este un factor decisiv in modelul rational de planificare strategica.Feed-back-ul permite o informare a palierului politic si al celui administrativ de nivel superior asupra modului in care strategiile implementate au dus la rezultate asteptate. Cu ajutorul feed-back-ului se pot face ajustarile necesare urmare modificarilor din mediul extern sau intern administratiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Strategic in Organizatia Publica.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!