Managementul Carierei - Scenariu de Planificare a Propriei Cariere

Extras din referat Cum descarc?

Introducere:
In contextul Managementului General locul Mangementului Resurselor Umane e bine precizat 
In literatura de specialitate, aparuta pana in prezent, se pune accentul pe aspectele ce privesc relatiile, raportul, incepand cu recrutarea, selectia, incadrarea, perfectionarea si stimularea pe tot parcursul angajarii si terminand cu incetarea activitatii.
Cu alte cuvinte, Mangementul Resurselor Umane ar putea fi definit ca un complex de masuri concepute interdisciplinar, cu privire la recrutarea personalului, selectia, incadrarea, utilizarea prin organizarea ergonomica a muncii, stimularea materiala si morala pana in momentul incetarii contractului de munca.
Resursele umane sunt singurele apte sa produca si sa reproduca toate celelalte resurse din organizatie.
Doar oamenii sunt prezente active, au experienta, pasiune, initiativa; fara ei este imposibil sa se miste ceva in firma. De aceea trebuie sa-si asigure oamenii respectivi, sa le castige serviciile, sa le dezvolte aptitudinile, sa-i motiveze, sa le mentine atasamentul.
Resursele umane sunt singurele resurse inepuizabile de creativitate, de solutii si idei noi, originale valoroase.
Oameni detin potentialul de a crea bunuri materiale si spirituale pentru a satisface cerinte noi si mai bune pentru cerintele vechi, ei proiecteaza si controleaza calitatea produselor , aloca resurse, iau decizii, elaboreaza strategii.
Tot oamenii au fost cei care au distrus civilizatii, a creat dezastre in ecosistem.
Concepte cheie: tratate
Mangement general;managementul resurselor umane; departament resurse umane, organizatii, manager, angajati, cariera, 
Tratarea subiectului: 
Conceptul de cariera are multe intelesuri, cu multiple definitii si opinii, popular termenul de cariera se asociaza cu ideea de miscare ascendenta sau 
avansare a unei persoane, pentru a obtine mai multi bani, mai multa responsabilitate, prestigiu, putere.
Oamenii concep diferit cariera: unii ca o succesiune de posturi diferite in firme diferite, altii o asemuiesc cu o ocupatie. Cariera este asociata doar cu cei care detin posturi manageriale sau foarte bine platite;
Conceptul de cariera vizeaza atat intregul personal, cat si dezvoltarea in cadrul postului detinut sau in cadrul altor ocupatii; apoi include experienta muncii, dar si modul de viata, conditiile de trai extra profesionale care influenteaza cariera.
Cariera reprezinta o parte importanta din viata, o permanenta lupta pentru atingerea scopurilor iar dezvoltarea carierei profesionale trebuie privita in contextul vietii si dezvoltarii de ansamblu a unei persoane;
Specialistii compara conceptul de cariera,cu avansarea, cu profesia, cu o succesiune de posturi cu o serie de roluri; cu perceperea individuala; cu un cadru dinamic.
Intre cariera obiectiva si cariera subiectiva ,specialistii incearca o distinctie, care vizeza dezvoltarea personalului si promovarea lui, care vizeaza perceptia subiectiva si rolul muncii in viata individului.
Managmentul carierei este procesul de proiectare si implementare a scopurilor, strategiilor si planurilor care sa permita organizatiilor sa-si rezolve problemele de resurse umane, iar indivizilor sa-si indeplineaca scopurile carierei lor.
Managmentul carierei planifica si modeleaza progresul indivizilor in concordanta cu nevoile organizatiei, dar si cu performantele, potentialul si preferintele personalului.
Principalele obiective ale managmentului carierei sunt promovarea unei politici de dezvoltare a carierei in concordanta cu nevoile si posibilitatii organizatiei;integrarea nevoilor si aspiratiilor individuale in cele ale organizatiei;
satisfacerea nevoilor de imagine ale organizatiei prin recunoasterea nevoilor de pregatire si dezvoltare angajatilor;identificarea si mentinerea celor mai buni angajati prin satisfacerea aspiratilor lor; elaborarea unor planuri de cariera pentru angajatii competenti pentru care nu sunt disponibile posturi corespunzatoare; sprijinirea anagajatilor in identificarea calificarilor necesare pentru posturile curente si viitoare; dezvoltarea unor noi cai ale carierei pe cat mai multe directii; revitalizarea angajatilor care manifesta o stagnare sau plafonare a carierei; obtinerea de avantaje reciproce atat pentru organizatie cat si pentru angajati.
Planificarea carierei reprezinta procesul de identificare a nevoilor si aspiratilor privind cariera intr-o organizatie, precum si cel de realizare a unor programe de dezvoltare de resurse umane; procesul de alegere a ocupatiilor, organizatiilor si cailor de urmat intr-o cariera; procesul continuu de definire a unui concept propriu ocupational in functie de propriul sistem de valori;


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Carierei - Scenariu de Planificare a Propriei Cariere.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!