Managementul calității totale în companiile hoteliere

Referat
8.7/10 (3 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3807
Mărime: 36.33KB (arhivat)
Publicat de: Remus Timofte
Puncte necesare: 7
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE FACULTATEA DE ADMINISTRATIE SI MANAGEMENT PUBLIC

Cuprins

  1. 1. Bazele managmentului calitații 2
  2. 2. Calitatea totală 2
  3. 2.1 Principiile calitatii totale: 2
  4. 2.2 Etapele implementarii calitatii totale: 3
  5. 3.Managementul calitatii totale (TQM) 3
  6. 3.1 Definitii, concepte: 3
  7. 3.2 Conceptul TQM in viziunea lui Crosby 4
  8. 3.3 Principiile de bază ale TQM 5
  9. 3.4 Etapele implementarii TQM 5
  10. 4. TQM in servicii 6
  11. 4.1. TQM in servicile de turism 6
  12. 4.2 Insemne ale calitatii in turism 6
  13. 5. Implementarea managementului calitatii totale în companiile hoteliere. 7
  14. Bibliografie: 12

Extras din referat

1. Bazele managmentului calitații (Dobrin, 2005)

Problema calitatii a devenit o tema majora in teoria si practica manageriala actuala. Conceptul este adesea utilizat pentru a explica ce se intampla in organizatie, de la succese majore la esecurile cele mai rasunatoare.

Calitatea s-a constituit ca o strategie competitiva, aplicata in mod original produselor industriale si mai recent, serviciilor.

Originea fenomenului de calitate dateaza de la inceputul anilor ’30, insa abia dupa cel de-al doilea Razboi Mondial acest concept incepe sa se dezvolte cand J.U.S.E (Uniunea Japoneza a Oamenilor de Stiinta si Ingineri) formeaza un Comitet de investigatii al calitatii care initiaza organizarea primelor actiuni de formare si instruire in domeniul calitatii.

Totusi , initierea unei noi orientari coincide cu sosirea in Japonia a doi consultanti: W.E. Deming (1954) si J.M.Juran (1954),primul specializat in metode statistice aplicate asupra calitatii,al doilea specializat in implementarea sistemelor de calitate.

Calitatea este considerată o sumă de însuşiri cu caracter dinamic, întrucât cerinţele progresului tehnic impun producţiei crearea şi realizarea permanentă a unor noi produse moderne cu caracteristici şi performanţe superioare. (ISO 9000/2000).

“Calitatea consta in crearea de produse sau servicii satisfacatoare pentru client.Aceasta presupune obtinerea :

- Calitatii produselor/serviciilor;

- Calitatii resurselor;

- Calitatii proceselor;

- Calitatii resurselor tehnice si umane;

- Calitatii activitatilor de gestiune.

2. Calitatea totală este un ansamblu de principii si metode care urmaresc scopul de a-l satisface pe client la cel mai mic cost.

Calitatea totala implica:

- Orientarea organizatiei catre necesitatile clientului;

- Largirea conceptului de client;

- Detinerea pozitiei de lider in privinta preturilor;

- Managementul bazat pe prevenire;

- Imbunatatirea factorului uman;

- Imbunatatirea permanenta” (Moldoveanu & Dobrin, 2003)

2.1 Principiile calitatii totale:

- atitudinea preventiva este de preferat fata de cea corectiva;

- considerarea simultana a componentelor calitatii serviciilor/produselor performante,termene, cantitati in conditiile unui pret rezonabil;

- armonizarea influentelor tuturor factorilor:furnizori, distribuitori, client;

- asocierea armonioasa a managementului directiv cu cel participativ;

- dezvoltarea unui sistem informational adecvat.

2.2 Etapele implementarii calitatii totale:

1. Convingerea echipei de conducere;

2. Formarea unei structuri “CALITATE”

3. Obtinerea adeziunii conducerii;

4. Formarea echipei de conducere;

5. Lansarea programului “Actiunea pentru calitatea totala”;

6. Formarea personalului;

7. Implicarea personalului;

8. Implementarea cercurilor calitatii;

9. Elaborarea planului de imbunatatire a calitatii intreprinderii.

3.Managementul calitatii totale (TQM)

Conceptul TQM deriva din cel definit de Feigenbaum prin anii ’80: “Total Quality Control” care reprezenta o noua filozofie, un nou model de cultura a intreprinderii, care orienteaza spre client toate activitatile pentru a le optimiza in vederea obtinerii de beneficii pe termen lung.

3.1 Definitii, concepte:

TQM reprezinta o strategie puternica a intreprinderii pe termen lung care determina o imbunatatire continua a calitatii produselor/serviciilor, precum si a abilitatii conducerii de a satisfice nevoile clientilor si in acelasi timp, sa creeze conditii de crestere a productivitatii muncii si implicit, a profitului.

“Standardul Britanic BS 4778 precizeaza ca in acest concept cuvantul “total” din TQM se refera la management si nu la definitia calitatii ca “totalitatea trasaturilor si caracteristicilor unui produs sau serviciu care contribuie la satisfacerea nevoilor explicite sau implicite.

Conceptul de TQM este controversat in literatura de specialitate, diferiti autori propunand definitii proprii care exprima puncte personale de vedere.

Astfel Grant (1994) este de parere ca “TQM reprezinta un concept diferit de modelul traditional al firmei bazat pe maximizarea profitului actionarilor”.

În opinia lui Jones (1992) TQM este “o strategie de imbunatatire a performantelor afacerii prin dedicarea intregului personal in vederea satisfacerii totale a cerintelor prestabilite ale clientilor, cu cel mai mic cost total , prin imbunatatirea continua a produselor si serviciilor, proceselor afacerii si a oamenilor implicati”.

Cautarea unor definitii unanim acceptate ale conceptului a dus la analiza a doua standarde britanice care trateaza conceptul de TQM. In standardul BS 4778,TQM este definit drept “o filozofie de management ce cuprinde toate activitatile prin care nevoile si asteptarile clientilor, ale comunitatii si obiectivele organizatiei sunt satisfacute in modul cel mai eficient si cu costurile cele mai scazute prin maximizarea potentialului tuturor angajatilor intr-un efort continuu pentru imbunatatire”. (Rusu, 2001)

Standardul BS7850 defineste TQM ca fiind “o filozofie de management si practicile asociate din cadrul companiei, îndreptate spre dezvoltarea optimă a resurselor umane si materiale ale unei organizatii in vederea atingerii obiectivelor acelei organizatii”.

Preview document

Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 1
Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 2
Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 3
Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 4
Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 5
Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 6
Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 7
Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 8
Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 9
Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 10
Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 11
Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 12
Managementul calității totale în companiile hoteliere - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Managementul Calitatii Totale in Companiile Hoteliere.doc

Alții au mai descărcat și

Administrație Publică

Administratia publica 1. Sfera de cuprindere a notiunii de administratie publica. 2. Distinctia dintre administratia publica centrala si locala....

Uniunea Europeană - Olanda

Istoric Uniunea Europeana - Pe 16 aprilie 1948 este semnata conventia instituind Organizatia Europeana de Cooperare Economica. Saisprezece state...

Subiecte Sisteme Administrative Comparate

Subiecte Sisteme Administrative Comparate ASE Administratie Publica 2011-01-24 Nr.1 1. Elaborati o analiza comparativa in ceea ce priveste...

Te-ar putea interesa și

Asigurarea calității serviciilor în cadrul hotelului Crowne Plaza

În prezent, se face referire în mod frecvent la termeni cum ar fi calitate, calitate totală, managementul calității etc. Calitatea s-a constituit...

Perfecționarea Managementului Resurselor Umane - Atribut de Bază în Eficientizarea Activității Firmelor de Turism

INTRODUCERE Problematica şi complexitatea activităţii turistice din România şi de pretutindeni impune o abordare amănunţită în scopul cunoaşterii...

Standardizarea Serviciilor Hoteliere Hotelului Leogrand

INTRODUCERE Standardizarea face parte din viaţa de zi cu zi a fiecărui cetăţean, lucru de care cei mai mulţi nu sunt conştienţi. Standardele sunt...

Particularități ale managementului calității în managementul hotelier

Introducere Turismul reprezintă un fenomen economico – social specific civilizatiei moderne, puterenic ancorat în viaţa societăţii şi influenţat...

Managementul calității în industria hotelieră

INTRODUCERE ÎN INDUSTRIA HOTELIERĂ Industria hotelieră este activitatea de servicii care conduce o altă ramură semnificativă în dezvoltarea...

Implementarea Standardelor Specifice de Calitate în Cadrul Serviciilor Turistice de Tratament și Recuperare

INTRODUCERE Calitatea poate fi definită ca un ansamblu de proprietăţi şi caracteristici ale unui produs sau serviciu, care îi conferă acestuia...

Strategii de marketing în turism - studiu de caz Grand Hotel Italia Cluj-Napoca

INTRODUCERE Cluj-Napoca nu este recunoscut pentru atracții turistice naturale importante, din simplul motiv că nu a fost înzestrat, cum este spre...

Analiza Pietii Hoteliere din România

Starea actuala a pietei hoteliere din Romania Piata hoteliera din Bucuresti totalizeaza acum 6.000 camere, un nivel inferior celui din tarile...

Ai nevoie de altceva?