Extras din referat
1. ARGUMENT:
Rezultatele obtinute in anul 2004, analiza potentialului uman si a resurselor materiale si financiare, precum si directiile de actiune prevazute in Programul de guvernare pentru perioada 2005-2008 au impus actualizarea Strategiei sectoriale a Ministerului Administratiei si Internelor privind reforma institutionala in perioada 2004-2006 si aplicarea la nivelul structurilor responsabile a unor noi masuri care sa asigure reforma institutionala proiectata pana la data integrarii României in Uniunea Europeana,
2. SCOP:
Crearea unei institutii functionale adecvate realitatilor romanesti si compatibili zarea ei cu institutiile similare din tarile membre ale Uniunii Europene.
3. OBIECTIV FUNDAMENTAL:
întarirea capacitatii institutionale a structurilor Ministerului Administratiei si Internelor
4. ANALIZA-DIAGNOSTIC:
Strategia actualizata de reforma a Ministerului Administratiei si Internelor este rezultatul unei analize aprofundate a realitatilor României anului 2004. Strategia actualizata raspunde dublului imperativ al consolidarii democratiei in România si al pregatirii integrarii tarii noastre in Uniunea Europeana.
Strategia, in forma actualizata, proiecteaza noi modalitati de accelerare a transformarii institutionale a Ministerului Administratiei si Internelor pentru a sustine eforturile generale de reforma a administratiei publice.
Potrivit analizei-diagnostic au rezultat urmatoarele:
Principalele aspecte pozitive semnalate sunt:
a) de ordin general:
- capacitatea de adaptare a structurilor functionale la schimbarile si la cerintele mediului socioeconomic, precum si la obiectivele nationale impuse de integrarea europeana si de statutul de membru al Aliantei Nord-Atlantice - NATO;
REFORMA INSTITUTIONALA A MINISTERULUI ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR IN
PERIOADA 2005-2006
- elaborarea si promovarea actelor normative, in conformitate cu standardele Uniunii Europene si cu acquisul comunitar;
- crearea cadrului institutional pentru desfasurarea procesului de descentralizare
administrativa si financiara;
- cresterea gradului de transparenta in relatiile publice;
- adoptarea si implementarea unor noi instrumente si metode modeme de
management in diferite domenii;
- acumularea de experienta in gestionarea programelor cu finantare externa;
- relatii active cu institutiile similare din alte tari si cu organismele internationale de
profil;
b) in domeniul administratiei publice:
- constituirea si operationalizarea unor structuri compatibile cu standardele Uniunii
Europene, in domeniul evidentei persoanelor, elaborarea legislatiei de profil si
pregatirea introducerii cârdului electronic de identitate;
- punerea in aplicare a unor programe prioritare in domeniul administratiei publice;
- crearea sistemului-cadru de formare continua a personalului;
- implementarea unor proiecte in domeniul "e-Administratie" destinate apropierii
administratiei de cetateni si reducerii birocratiei;
- demararea procesului de reforma a functiei publice;
c) in domeniul ordinii si sigurantei publice:
- mediu de lucru organizat si disciplinat;
- posibilitati multiple de pregatire si perfectionare profesionala.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Inovare si Antreprenoriat.doc