Impozite și Taxe Romania-Franta

Extras din referat Cum descarc?

Impozitul 
Perceput ca rezultat concret al unei activitati lucrative, profitul este definit ca diferenta intre veniturile incasate de o entitate economica intr-o anumita perioada, si cheltuielile care au contribuit la realizarea veniturilor.
In categoria platitorilor de impozit pe profit sunt cuprinse persoanele juridice romane si straine care desfasoara activitati permanente in Romania, cat si persoanelor fizice straine asociate cu parteneri romani, pentru toate veniturile realizate de acestea pe teritoriul Romaniei.
Reglementarile in vigoare prevad ca sunt exceptate de la plata impozitului pe profit, trezoreria statului, institutiile publice, organizatiile de nevazatori, asociatiile si fundatiile daca utilizeaza cel putin 80% din venituri pentru activitatea autorizata, cooperativele protejate. 
Profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile obtinute din vanzarea bunurilor mobile, a serviciilor prestate si lucrarilor executate, din vanzarea bunurilor imobile, inclusiv din castiguri din orice sursa si cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile deductibile.
Din aceasta formulare rezulta ca impozitarea profitului este de fapt un calcul extracontabil, in care atat veniturile, cat si cheltuielile evidentiate in contabilitate primesc anumite corectii legale obtinandu-se in final profitul impozabil.
La calculul profitului impozabil cheltuielile sunt deductibile numai daca sunt aferente realizarii veniturilor. 
Declaratia de impunere privind calculul impozitului pe profit datorat, se depune de contribuabili la organul fiscal pana la termenul de plata a acestei contributii.
Controlul modului de stabilire a obligatiilor rezultate din orice operatiuni privind impozitele datorate, revine organului fiscal din subordinea directiei generale a finantelor publice.
Autoritatile franceze percep impozit de la oricine are orice tip de venit in Franta, indiferent daca ai in mod oficial rezidenta in Franta si/sau ai obtinut un ,, titre de sejour ,, .
Impozitul pe venitul din salarii
Prin salarii sau remuneratie, se intelege un venit direct, realizat din munca de persoanele care se afla din punct de vedere juridic in subordinea unui patron. Salariul - ca pret al muncii - este un element de cost care intra in componenta preturilor tuturor bunurilor economice sau, cu alte cuvinte, in valoarea totala a oricarui rezultat.
Veniturile sub forma de salarii si alte drepturi primite in cursul unei luni - supuse impozitarii sunt:
o salariile, sporurile, indemnizatiile, recompensele si premiile de orice fel;
o sumele reprezentand concediile medicale si concediile de odihna;
o orice castiguri in bani si in natura, primite ca plata a muncii de la unitatile la care sunt angajati;
o sumele platite din cota de participare la profitul net.
Acest impozit se calculeaza lunar pe fiecare loc de munca, asupra totalitatii veniturilor realizate in luna expirata, de catre fiecare salariat, prin utilizarea unei cote unice de 16%.
Impozitul pe venitul din salarii se calculeaza asupra diferentei dintre venitul brut din salarii realizat intr-o luna la functia de baza si urmatoarele sume reprezentand:
1.Contributii obligatorii retinute formate din:
a) contributiile la asigurarile sociale;
b) contributii la asigurarile de somaj;
c) contributia la asigurarile sociale de sanatate.
2. Deduceri personale si suplimentare calculate in funttie de persoanele aflate in intretinere. 
Pentru persoanele angajate cu contracte de munca cu timp partial impozitul se calculeaza asupra diferentei dintre venitul brut si contributiile obligatorii la asiguarile sociale si alte fonduri speciale. 
Mai trebuie retinut ca impozitul pe salarii se calculeaza de angajatori si se retine si se varsa la bugetul de stat odata cu ridicarea sumelor pentru plata chenzinei a doua.
Taxa pe valoarea adaugata
Efortul de perfectionare a sistemului fiscal a fost materializat prin introducerea in tara noastra, incepand cu data de 1 iulie 1993 a taxei pe valoarea adaugata, care a inlocuit impozitul pe circulatia marfurilor.
In primul rand trebuie sa definim conceptul de valoare adaugata. In lucrarea "Nouveau lexique d'economie", editata la Paris in anul 1978 Jaques si Phelippe Vuitton definesc valoarea adaugata ca fiind "diferenta intre valoarea unui bun obtinuta in urma vanzarii si valoarea tuturor bunurilor si serviciilor care au fost achizitionate pentru a realiza acest bun."
Valoarea adaugata a tuturor agentilor economici la nivel macro-economic reprezinta produsul intern brut PIB. Intr-o formulare apropiata, valoarea adaugata este definita prin Legea 571/2003 ca fiind echivalenta cu "diferenta dintre vanzarile si cumpararile aceluiasi stadiu al circuitului economic."
Taxa pe valoarea adaugata consta dintr-o cota procentuala la aceasta valoare adaugata, care se stabileste asupra operatiunilor privind transferul proprietatilor bunurilor precum si asupra celor privind prestarile de servicii. Cota procentuala ce se aplica asupra valorii adaugate pentru a determina obligatia de plata poate diferi de la o tara la alta, precum si de la o perioada la alta, uneori diferentiata si pe ramuri ale economiei. In Romania taxa stabilita pentru inceput a fost de 18% din valoarea adaugata, 0 pentru bunurile si serviciile exportate sau de 9%. Prin O.G. nr. 17/2000 TVA s-a stabilit 19%. Inainte de a ilustra printr-un exemplu mecanismul de determinare a taxei pe valoarea adaugata (pe care o vom denumi in continuare prin forma prescurtata TVA) vom anticipa urmatoarele precizari: faptul generator privind TVA se realizeaza la data livrarii de bunuri mobile, transferarii proprietatii bunurilor imobiliare sau a prestarii serviciilor. In cazul vanzarilor sau serviciilor cu plata in rate, faptul generator intervine la expirarea perioadei pentru care se face decontarea sau, dupa caz, la data prevazuta pentru plata ratelor.
In urmatoarele situatii, obligatia platii TVA ia nastere la:
o data inregistrarii declaratiei vamale la importuri sau la data receptiei de beneficiari a serviciilor de import;
o data vanzarii bunurilor pentru marfurile in consignatie;
o data emiterii documentelor prin care se preiau bunuri achizitionate sau fabricate de agentul economic pentru uzul propriu sau pentru a fi predate gratuit unor persoane fizice sau juridice;
o data documentelor care confirma prestarea unui serviciu cu titlu gratuit pentru alte persoane fizice sau juridice;
o data documentelor care confirma prestarea unor servicii sau titlu gratuit pentru alte persoane fizice sau juridice;
o data colectarii monedelor din masinile automate, in cazurile in care se folosesc asemenea sisteme de vanzare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impozite si Taxe Romania-Franta.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!