Importanta Fazelor Procesului Decizional in Administratia Publica

Cuprins referat Cum descarc?

1) Decizia administrativa - notiune, tipuri si caracteristici pag. 3 - 9
2) Procesul decizional in Administratia Publica din Romania pag. 9 - 22
3) Procesul decizional in Uniunea Europeana pag. 23 -24 
4) Concluzii si pareri personale pag. 24
5) Studiu de caz pag. 24 - 25
Bibliografie pag. 26


Extras din referat Cum descarc?

Decizia administrativa - notiune, tipuri si caracteristici
a. Notiunea de decizie administrativa
Activitatea Administratiei Publice se realizeaza ,, pe baza intentei si adeciziei umane" de a efectua aceasta activitate. Decizia apare nu numai ca un element caracteristic al activitatii umane din Administratia Publica, ci ea ,,este un element esential al oricarei activitati umane, in special al gandirii" si care are ca rezultat atingerea unui scop si selectionarea mijloacelor care urmeaza sa fie utilizate pentru atingerea acelui scop
Se cunoaste ca in aproape orice moment omul este pus in fata unui numar, mai mare sau mai mic, de alternative generate atat de mediul extern cat si de mediul intern, activitatea sa fiind determinata de capacitatea de a le compara, evalua, alege si a decide dintre toate solutiile, alternativele pe cea mai adecvata.
In managementul institutiilor si serviciilor publice decizia reprezinta un act social deliberat al unui conducator sau al unui grup, prin care se stabilesc scopul si obiectivele unei actiuni, directiile si modalitatile de realizare a acesteia, toate determinate in functie de o anumita necesitate pe baza unui proces de informare, reflectie, cunoastere si evaluare a mijloacelor necesare si a consecintelor desfasurarii actiunii respective.
Decizia constituie ,,forma sintetica a actului de conducere". Orice decizie presupune o selectie constienta dintre mai multe variante de actiune si in acelasi timp o orientare catre unul sau mai multe scopuri.
Decizia administrativa reprezinta procesul rational de alegere a unei variante decizionale, din mai multe posibile, in vederea realizarii unui obiectiv al Administratiei Publice. Prin conceptul de decizie se intelege terminarea normala a deliberarii intr-un act voluntar, iar obiectul sau este sa opereze alegeri de scopuri si mijloace.
Decizia administrativa poate fi definita si ca o manifestare de vointa a unui organ al Administratiei Publice prin care se opteaza pentru o solutie, care sa permita infaptuirea unui obiectiv.
Decizia reprezinta un element indispensabil al coeziunii si al duratei oricarei activitati umane si presupune evidentierea intelegerii si a vointei, deoarece decizia apare ca rezultat al rapotului dintre intelegere si vointa.
b. Caracteristicile deciziei administrative
Pentru ca decizia administrativa sa asigure realizarea unei eficiente maxime a scopului propus trebuie sa fie:
- fundamentata stiintific, juridic si social si presupune:
- inlaturarea practicismului, a rutinei;
- prelucrarea informatiilor in scopul furnizarii decidentului a elementelor necesare luarii hotararii
- pragmatica si simpla - trebuie sa aiba o utilitate practica
- rezultatul echipei manageriale si sa stimuleze initiativa cetatenilor si presupune:
- munca in echipa;
- atragerea cetatenilor sn fundamentarea si elaborarea deciziilor
- oportuna - decizia trebuie luata de organul potrivit la momentul potrivit
- sa aiba caracter sistemic - decizia trebuie integrata in sistemul deciziilor administrative adoptate anterior.
Principalele caracteristici ale decizia administrative sunt:
- colegialitatea - decizia administrativa este adoptata de un organ impersonal, are un caracter colegial adica este rezultatul unui proces complex in care intervin numerosi functionari. Impersonalitatea si anonimatul necesare actiunii administrative sunt asigurate de catre colegialitate In Administratia accentul este pus pe sarcini, ci nu pe functionarii
care le indeplinesc. Marile realizari administrative sunt impersonale deoarece Administratia este permanenta insa functionarii se pot schimba. Impersonalitatea apara pe functionari de eventualele presiuni pe care o actiune personalizata ar putea sa le provoace.
- coerenta - reprezinta o caracteristica principala a deciziei administrative ce
este intemeiata pe decizii luate anterior si pe cerintele sociale actuale. Decizia administrativa
se constituie din legatura dintre trecut, prezent si viitor a politiciilor administrative. Coerenta
activitatilor din Administratia se situeaza la un nivel calitativ relativ inalt, pentru a satisface nevoile tot mai mari ale cetatenilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Importanta Fazelor Procesului Decizional in Administratia Publica.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!