Extras din referat
CAPITOLUL I. ASPECTE SPECIFICE ALE ETICII
Noţiunea de etică provine de la cuvântul grecesc ethos (morav, obicei, caracter).
Etica este o stiință filosofică ce studiază morala ca una din cele mai importante laturi ale existenţei umane şi sociale, esenţa, natura şi structura moralei, este o sferă a cunoaşterii, o tradiţie intelectuală, iar morala sau moralitatea este ceea ce studiază etica, obiectul ei.
În opinia lui Dimitrios Buhalis şi Eric Laws etica reprezintă un set de reguli care definesc ce este drept şi gresit în conduita noastră. Din această definiţie reiese întrebarea despre ceea ce ar putea reprezenta regulile. Acest termen poate inlude: legislaţia, codurile de conduită nescrise, dar general acceptate drept ghiduri de comportament. Prin urmare fiecare individ are propriile sale idei despre ceea ce îmseamnă un comportament etic pe propriile sale valori
J. Alexieva în Ethics. Restaurant, Hotel & Institutionam Management, spunea că etica reprezintă:
un set de principii morale şi valori pe care le utilizăm pentru a răspunde la întrebările privind ceea ce este corect şi ceea ce este rău
studiul natural al morale
alegerile morale făcute de indivizi în relaţiile lor cu ceilalţi
cea mai mare parte a comportamentului nostru se bazează pe perceptele morale pe baza cărora noi suntem de obicei reluaţi în a descrie comportamentul nostru în termenii moralei.
Pentru L.K. Trevino, K.A.Nelson etica este fundaţia pe care sunt clădite toate relaţiile noastre. Ea înseamnă un ansamblu de relaţii faţă de patroni, faţă de angajaţi, de colegi, de clienţi, de subordonaţi, de furnizori, faţă de comunitatea în care ne aflăm şi unii faţă de alţii. Etica nu se referă la legăturile pe care le avem cu alte persoane, toţi avem legături unii faţă de alţii, ci la calitatea acestor legături.
A vorbi despre Etica în Administraţia Publică înseamnă de fapt de a vorbi despre Etică şi om, care este cel care în final dă justificare şi fundament organizaţiilor politice, economice şi administrative.
Conținut arhivă zip
- Etica si Calitatea Serviciilor Publice.pptx