E-Government - Avantaje și Dezavantaje

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2063
Mărime: 152.94KB (arhivat)
Publicat de: Iustinian Mihai
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof. Univ. Dr. Mircea Georgescu
UNIVERSITATEA ALEXANDRU IOAN CUZA - IAŞI FACULTATEA DE ECONOMIE ŞI ADMINISTRAREA AFACERILOR SPECIALIZAREA ADMINISTRAŢIE PUBLICĂ

Cuprins

  1. 1. INTRODUCERE 2
  2. 2. AVANTAJELE E-GUVERNĂRII 3
  3. 3. DEZAVANTAJELE E-GUVERNĂRII 4
  4. 4. CONCLUZII 6
  5. BIBLIOGRAFIE 8

Extras din referat

1. Introducere

Chiar dacă cele mai multe studii relative la e-guvemare se orientează pe acumularea de servicii on line, ţările OCDE(Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică) au demonstrat că reformarea activităţii birourilor interne este la fel de importantă şi fundamentală pentru a realiza o guvernare eficientă ca şi canalele de oferire a serviciilor la front office-uri. Prin concentrarea asupra canalelor şi a obstacolelor care trebuie depăşite pentru reuşita e-guvernării şi asupra colaborării între agenţii pentru oferirea de servicii integrate, "Imperativele e-guvemării" oferă o perspectivă unică asupra problemelor cu care se confruntă astăzi administraţiile la implementarea e-guvernării.

E-guvernarea se referă mal mult la guvernare decât la "e"' De la apariţia calculatoarelor, şi mai recent a Internetului, presiunea asupra administraţiilor de a-şi îndeplini mai bine sarciniie a crescut, iar tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) le-a furnizat capacitatea de a realiza acest lucru prin intermediul guvernării electronice. Impactul e-guvernării (a nivelul cel mai cuprinzător este pur şi simplu mai buna guvernare prin crearea posibilităţii de a obţine rezultate mai bune prin politicile aplicate, asigurarea unor servicii de mai bună calitate, o mai mare implicare în relaţia cu cetăţenii şi prin îmbunătăţirea altor rezultate importante identificate. Guvernele şi administraţia publică vor fi şi trebuie să fie apreciate în continuare prin prisma acestor criterii de succes recunoscute

Iniţiativele e-guvernării «orientează atenţia asupra unui număr de probleme: modul de colaborare mai eficient între agenţii pentru a rezolva probleme complexe, care privesc mai multe domenii de activitate, modul de îmbunătăţire a orientării către client, şi modul de dezvoltare a relaţiilor cu partenerii din sectorul privat. Administraţiile publice trebuie să rezolve aceste probleme dacă vor să rămână receptive.

2. Avantajele E-Guvernării

E-guvernarea duce la îmbunătăţirea eficienţei

TIC face posibilă îmbunătăţirea eficienţei în cazul sarcinilor legate de procesarea unui volum mare de date şi în funcţionarea administraţiei publice. Aplicaţiile bazate pe Internet pot genera economii în ceea ce priveşte colectarea şi transmiterea datelor, oferirea de informaţii şi comunicarea cu clienţii. Exista posibilitatea unei îmbunătăţiri semnificative a eficienţei în viitor printr-o mai bună partajare a datelor in cadrul administraţiilor şi între acestea.

E-guvernarea permite creşterea calităţii serviciilor

Adoptarea orientării spre client este un element esenţial pe agenda reformei din ţările membre. Serviciile de calitate se bazează pe o înţelegere a cerinţelor clienţilor, şi acest lucru este valabil şi pentru serviciile on line. Orientarea spre client înseamnă că nu se pretinde utilizatorului să înţeleagă structurile şi relaţiile complexe din interiorul administraţiilor. Internetul poate ajuta la realizarea acestui deziderat oferind posibilitatea administraţiilor să apară ca o unică organizaţie şi să ofere servicii on line consistente. Ca şi In cazul tuturor celorlalte servicii, serviciile din cadrul e-guvernării trebuie dezvoltate pe baza cererii şi valorii lor pentru utilizator, ca parte a unei strategii generale referitoare la reţeaua de servicii.

E-guvernarea permite obţinerea unor rezultate determinate

Internetul îi poate sprijini pe cei interesaţi să partajeze informaţii şi idei şi să contribuie la obţinerea unor rezultate determinate ale politicilor. De exemplu, informarea on line poate intensifica utilizarea unui program de învăţare sau instruire; partajarea informaţiei în sectorul sănătăţii poate îmbunătăţi modul de utilizare a resurselor şi modul de îngrijire a pacienţilor; partajarea informaţiilor între administraţile centrale, regionale şi locale poate facilita aplicarea politicilor referitoare la mediu. Totuşi, partajarea informaţiilor referitoare la persoane fizice va ridica probleme legate de protecţia confidenţialităţii, şi potenţialele implicaţii trebuie evaluate cu atenţie.

şi poate contribui la realizarea obiectivelor generale ale politicilor

E-guvernarea contribuie la realizarea altor obiective ale politicilor din domeniul economic prin reducerea cheltuielilor administraţiei prin intermediul unor programe mai performante şi mai eficiente, prin creşterea productivităţii proceselor economice prin intermediul simplificării procedurilor administrative şi prin promovarea societăţii informaţionale şi a industriei TIC.

Preview document

E-Government - Avantaje și Dezavantaje - Pagina 1
E-Government - Avantaje și Dezavantaje - Pagina 2
E-Government - Avantaje și Dezavantaje - Pagina 3
E-Government - Avantaje și Dezavantaje - Pagina 4
E-Government - Avantaje și Dezavantaje - Pagina 5
E-Government - Avantaje și Dezavantaje - Pagina 6
E-Government - Avantaje și Dezavantaje - Pagina 7
E-Government - Avantaje și Dezavantaje - Pagina 8
E-Government - Avantaje și Dezavantaje - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • E-Government - Avantaje si Dezavantaje.doc

Alții au mai descărcat și

Administrație Publică

Administratia publica 1. Sfera de cuprindere a notiunii de administratie publica. 2. Distinctia dintre administratia publica centrala si locala....

Uniunea Europeană - Olanda

Istoric Uniunea Europeana - Pe 16 aprilie 1948 este semnata conventia instituind Organizatia Europeana de Cooperare Economica. Saisprezece state...

Subiecte Sisteme Administrative Comparate

Subiecte Sisteme Administrative Comparate ASE Administratie Publica 2011-01-24 Nr.1 1. Elaborati o analiza comparativa in ceea ce priveste...

Te-ar putea interesa și

Comerț Electronic

CAPITOLUL1. CONSIDERAŢII PRIVIND COMERŢUL ELECTRONIC 1.1. INTERNETUL - BAZĂ A COMERŢULUI ELECTRONIC Odată cu începuturile Internetului un nou tip...

Administrația Publică Locală și Cooperarea Transfrontalieră

Omenirea este într-un punct în care, reprezentând împlinirea a doua milenii de la începutul erei noastre, îsi face un bilant al drumului parcurs de...

Incinerarea Deșeurilor

1. Deșeuri Conform Dicționarului Explicativ Român, substantivul ”deșeu” are următorul înțeles : Rest dintr-un material rezultat dintr-un proces...

Tehnologii Comerciale. Magazinul Virtual - Studiu de Caz - www.Miniprix.ro

INTRODUCERE De-a lungul istoriei omenirii,schimbul de produse şi servicii a cunoscut mai multe forme.Dacă la început ,în condiţiile economiei...

Abordări comparative privind impozitarea veniturilor persoanelor fizice în țari din Europa Occidentală (si analiza de impact)

Impozitarea veniturilor persoanelor fizice Aspecte generale Impozitarea a fost întotdeauna un subiect de dezbatere aprinsă. Deși opiniile...

Prezentarea țării Honduras

Ţara- Honduras denumirea oficială în spaniolă,este o țară independentă și suverană, o republică din America Centrală. Țara a fost cunoscută...

Birocrația plusuri și minusuri

1.Evoluția birocrației La începutul secolului al XVI-lea Machiaveli a identificat termenul de stat cu birocraţia care asigură funcţionarea şi...

Comerțul electronic

1.Introducere Schimbul Electronic de Date (EDI – Electronic Data Interchange) a apărut prin anii 1960 si poate fi considerat strămosul...

Ai nevoie de altceva?