Analiza Factorilor care Favorizeaza Migratia Fortei de Munca

Cuprins referat Cum descarc?

I. ACQUIS-UL COMUNITAR SI INSTITUTIILE COMPETENTE PRIVIND FENOMENUL MIGRATIONIST LA NIVELUL UE
1. Aspecte generale privind legislatia si reglementarile in domeniul fortei de munca si asupra fenomenului migratiei in UE
2. Politicile migrationiste si legislatiile nationale la nivelul unor state membre UE
II. REPERE ECONOMICE PRIVIND ASPECTE UNIVERSALE SI REGIONAL EUROPENE PRIVIND MIGRATIA FORTEI DE MUNCA
III. ASPECTE PRIVIND DOMENIUL MIGRATIEI IN ROMANIA - STAT MEMBRU UE
1. Explicatii generale cu referire la fenomenul migratiei si efectele aderarii Romaniei asupra fluxurilor de imigrare
2. Factori caracteristici privind migratia fortei de munca 
IV. PERSPECTIVE ALE MIGRATIEI FORTEI DE MUNCA DIN ROMANIA IN CONTEXTUL "UE 27"
Bibliografie
Anexe
1. Mecanismul migratiei permanente
2. Mecanismul migratiei temporare legale in europa
3. Mecanismul migratiei tranzitorii in europa
4. Mecanismul migratiei ilegale din romania in ue
5. Mecanismul migratiei circulatorii de retea
6. Actori institutionali implicati in migratia internationala
7. Migratia definitiva in perioada 1991 - 2003
8. Dinamica numarului de imigrranti migratia la nivel mondial.
9. Variante privind imigratia anuala in Romania, ca tara membra UE
10- Emigranti pe sexe si rata migratiei 1975 - 2002
11- Structura pe tari de emigratie
12 Structura pe grupe de varsta
13. Cetateni romani care au primit viza de lucru in strainatate
14. Contracte de munca in Germania, incheiate in baza instrumentelor juridice bilaterale in vigoare
15- Transferuri banesti din strainatate
16 - Impactul transferurilor banesti prin sistemul bancar, efectuate de persoane fizice aflate in strainatate, asupra unor indicatori macroeconomici, in perioada 1997-2002
17. Destinatia migratiei muncii in UE "15" si UE "25"
18. Destinatia migratiei muncii in UE - "15" si UE - "25" in functie de criteriul sexului


Extras din referat Cum descarc?

I. ACQUIS-UL COMUNITAR SI INSTITUTIILE COMPETENTE PRIVIND FENOMENUL MIGRATIONIST LA NIVELUL UE
1. Aspecte generale privind legislatia si reglementarile in domeniul fortei de munca si asupra fenomenului migratiei in UE
Temeiul juridic privind promovarea ocuparii fortei de munca, obiectiv esential al politicii sociale europene, isi are in dispozitiile Tratatului instituind Comunitatea Europeana referitoare la asigurarea liberei circulatii a persoanelor (articolele 39-42) si dreptul de stabilire (articolele 43-48) in contextul pietei unice. 
Prin adoptarea, in 1992, odata cu Tratatul de la Maastricht, a Protocolului privind politica sociala (anexat Tratatului instituind Comunitatea Europeana), statele membre si-au exprimat dorinta ca Uniunea sacontinue eforturile in domeniu. Mai mult, conform protocolului, Uniunea putea ,,recurge la institutiile, procedurile si mecanismele prevazute de Tratat in scopul adoptarii actelor si deciziilor necesare pentru a pune in practica acest acord". In urma intrarii in vigoare in 1999 a Tratatului de la Amsterdam, Protocolul privind politica sociala a fost incorporat in Tratatul institutind Comunitatea Europeana. 
In consecinta, in contextul subiectului migratiei vom analiza si legislatia si reglementarile in domeniul fortei de munca, in principal sub doua aspecte, respectiv, cel al recrutarii de forta de munca dinafara UE si cel al modului in care legislatia privind forta de munca in UE poate influenta fluxurile migratorii est-vest odata ce tarile candidate din Centrul si Estul Europei vor deveni membre ale UE.
Legislatia cu influenta asupra fenomenului migratiei in UE este cuprinsa in capitolul 2 Libera circulatie a persoanelor si Capitolul 24 Cooperarea in domeniul justitiei si afacerilor interne.
O schimbare importanta ce a avut loc in ultimii ani in politica privind migratia in UE este aceea ca se vorbeste tot mai mult de adoptarea unei noi abordari a migratiei fortei de munca in Europa. Dupa aproape 30 de ani de politici restrictive de imigratie si de azil, guvernele statelor din UE au inceput sa vorbeasca din nou (dupa incetarea recrutarii de forta de munca din strainatate la mijlocul anilor 1970) de beneficiile fortei de munca din migratie si sa ia noi masuri privind migratia fortei de munca. 
Din cauza declinului demografic pe de o parte si a deficitului de calificari pe de alta parte, lipsa de forta de munca a inceput sa fie evidenta la nivel de UE. Se preconizeaza ca efectele acestor fenomene vor deveni acute si vizibile undeva intre 2010-2030. Recrutarea de forta de munca din afara granitelor tarilor UE si din afara UE este modalitatea prin care se poate suplini deficitul de forta de munca european acolo unde exista. De aceea ne intereseaza reglemetarile care au in vedere recrutarea de forta de munca dinafara UE, care incurajeaza migratia de inlocuire.
Migratia de inlocuire in UE vizeaza doua mari categorii de lucratori: pe de o parte este vorba de lucratori inalt calificati in care tarile UE sunt deficitare si pe de alta parte este vorba de lucratori necalificati care sunt necesari pentru a inlocui forta de munca locala care nu doreste sa preteze astfel de munci (spre exemplu, in agricultura).
Acest aspect al migratiei de inlocuire prin recrutarea dinafara UE nu este reglementat la nivel de Uniune, fiecare tara membra avand posibilitatea sa practice propria politica.
Curentul imblanzirii conditiilor de emigrare si a recrutarii de forta de munca din afara UE, nu este impartasit in unanimitate de toate tarile UE. Dupa noiembrie 2000 in cateva tari (Danemarca, Olanda, Franta) partide cu politici anti-migratorii au inceput sa obtina sprijin public.
Libertatea miscarii si egalitatea de tratament prin interzicerea oricaror restrictii privind forta de munca pentru cetatenii Statelor Membre care s-ar aplica si statelor din Europa Centrala si de Est odata du aderarea, genereaza teama prezentelor State Membre ca se vor inregistra fluxuri migratorii masive de forta de munca dinspre est spre vest, in cautarea unor salarii mai bune si a unor conditii de munca mai bune. In consecinta, de teama unei migratii excesive a fortei de munca din est spre vest, se negociaza acorduri separate privind deplasarea fortei de munca dupa accesul in UE cu fiecare tara candidata, cerandu-se o anumita perioada de tranzitie pentru liberalizarea circulatiei fortei de munca. Perioada de tranzitie va fi cuprinsa intre 2-5 ani in mod obisnuit si nu poate depasi 7 ani sub nici o forma.
In ceea ce priveste legislatia privind migratia, in primul rand trebuie precizat ca o lunga perioada de timp dreptul de a intra si a locui pe teritoriul unui Stat Membru al UE era guvernat prin legi la nivel national elaborate de fiecare stat in parte. Se intra si se putea locui pe baza unei vize de intrare si a unei vize de sedere, vize ce se acordau de fiecare stat in parte. 
Numai dupa mai 1999, cand Tratatul de la Amsterdam a intrat in vigoare, UE a primit competentele necesare pentru a formula politici comune la nivelul Uniunii Europene privind migratia si azilul. In consecinta in octombrie 1999 la Consiliul European desfasurat la Tampere in Finlanda, statele membre UE au decis formularea unei politici comune privind migratia si azilul care trebuie sa intre in vigoare in cel mult 5 ani de la promulgarea Tratatului de la Amsterdam, deci cel tarziu in 2004. Domeniile avute in vedere pentru formularea acelei politici comunitare unice privind migratia care devin responsabilitatea UE, includ aspecte precum: libera circulatie a persoanelor, controlul la frontierele externe si acordarea vizelor, azilul, imigratia si apararea drepturilor persoanelor cu terte nationalitati si cooperarea judiciara pe probleme civile. O politica comuna in domeniul migratiei (mai ales al imigratiei catre UE) si a azilului are in vedere adoptarea unei pozitii comune a statelor membre UE cererilor de azil venite din partea unor persoane din terte tari, cat si controlul traficului ilegal de persoane. 
In stransa legatura cu asigurarea liberei circulatii a persoanelor si a lucratorilor, se vorbeste si de recunoasterea diplomelor si a calificarilor profesionale. Cele mai importante reglementari in acest sens la nivel de UE sunt un grup de directive care creeaza premisele unui sistem general de recunostere a diplomelor si calificarilor si a unui alt grup de directive ce reglementeaza recunoasterea calificarilor in diferite profesii. 
Cele 4 directive ce reglementeaza acest domeniu sunt urmatoarele: 
- Directiva 89/48/CEE
- Directiva 92/51/CEE
- Directiva 1999/42/CE
- Directiva 2001/19/CE
La nivelul UE, de-a lungul timpului au existat dificultati la transpunerea acestor directive in legislatia nationala. Spre exemplu, Grecia, Belgia, Marea Britanie, Portugalia, Irlanda si Spania au intarziat transpunerea Directivei din 1992 in legislatia nationala, intampinand probleme in profesiile legate de sanatate, cele din domeniul turismului, din domeniul sportului si a serviciului public. 
De aceea se are in vedere elaborarea unei noi directive (a cincea directiva) care se doreste
a ramane unica directiva in acest domeniu si prin care sa se simplifice acquis-ul stabilit prin directivele precedente. Se are in vedere aplicarea principiului de recunoastere automata a diplomelor si de recunoastere a diplomelor pe baza coordonarii unor conditii minime de pregatire.
Pentru a usura procesele de recunoastere a diplomelor au fost constituite la nivelul UE doua retele de informare: ENIC (Reteaua Europeana a Centrelor de Informare) si NARIC (Reteaua Centrelor de Informare pentru Recunoastere Academica). Anexa nr. 1c. prezinta detalii legate de legislatia UE privind recunoasterea diplomelor si a calificarilor.
2. Politicile migrationiste si legislatiile nationale la nivelul unor state membre UE
Politicile migrationiste in tarile membre ale UE ca si in tarile candidate sunt impartite in mod curent in patru grupe (OECD, 2003, SOPEMI) :
- politici pentru reglementarea si controlul fluxurilor migratorii ;
- politici pentru intarirea legislatiei de combatere a migratiei ilegale si a angajarii ilegale a lucratorilor straini ;
- politici pentru integrarea imigrantilor ;
- politici privind cooperarea internationala in domeniul migratiei.
Politicile pentru reglementarea si controlul fluxurilor migratorii, vizeaza intrarea, rezidenta si angajarea strainilor. Cele mai multe urmaresc, in esenta, intarirea controlului la frontiera, simplificarea si urgentarea procedurilor de examinare a cererilor de azil si amendarea conditiilor de intrare, rezidenta si angajare.
Tarile membre ale UE sunt preocupate in permanenta de perfectionarea legislatiei legate de
problemele migratiei.
In Germania noua lege a imigratiei prezinta ca modificare majora, o noua definire a drepturilor strainilor de a ramane si lucra in Germania. Distinctia dintre permisele de rezidenta si permisele de munca a disparut : in prezent exista un singur document, inlocuindu-le pe cele doua, care indica daca cetateanului strain i se permite sa lucreze sau nu.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Factorilor care Favorizeaza Migratia Fortei de Munca.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!