Administratia Publica Locala - Consiliul Judetean

Cuprins referat Cum descarc?

1. Consiliul Judetean. Statutul constitutional al Consiliului Judetean 3
2. Raporturile dintre autoritatile locale si cele judetene 4
3. Constituirea Consiliului Judetean si componenta sa 5
4. Atributiile Consiliului Judetean 6
5. Functionarea si mandatul Consiliului Judetean 8
6. Actele Consiliului Judetean si ale Presedintelui sau 9
7. Raspunderea Consiliului Judetean 10
8. Serviciile Publice ale Consiliului Judetean 11
9. Presedintele si Vicepresedintele Consiliului Judetean 12
10. Concluzie 16
11. Bibliografie 17


Extras din referat Cum descarc?

1. Consiliul Judetean. Statutul constitutional al Consiliului Judetean
In Articolul 122 din Constitutia Romaniei este reglementat Consiliul Judetean, autoritate a administratiei publice, constituita la nivel intermediar respectiv la nivelul judetului. Verginia Vedinas ne atrage atentia asupra faptului ca trebuie sa "semnalam tehnica diferita de reglementare a autoritatilor administratiei publice locale constituite la nivelul de baza (comuna, oras) si la cel intermediar (judet). Astfel, pentru nivelul de baza, constituantul consacra reglementari atat pentru autoritatile deliberative (Consiliul Local), cat si pentru autoritatile executive (Primarul). In schimb, pentru nivelul intermediar, legea fundamentala vine cu reglementari numai pentru autoritatea deliberativa, respectiv Consiliul Judetean. Rolul executiv la nivelul administratiei judetene il are Presedintele Consiliului Judetean, despre care, pana la revizuirea din 2003, nu exista nicio dispozitie care sa-l prevada. Abia in 2003 el a fost consacrat, insa nu in articolul ce reglementeaza Consiliul Judetean, ci in cel care reglementeaza Prefectul" Avem in vedere Articolul 123, alin. (4), care prevede ca "intre Prefect, pe de o parte, Consiliile Locale si Primari, precum si Consiliile Judetene si presedintii acestora, pe de alta parte, nu exista raporturi de subordonare."
Potrivit textului constitutional, "Consiliul Judetean este autoritatea administratiei publice pentru coordonarea activitatii consiliilor comunale si orasenesti, in vederea realizarii serviciilor publice de interes judetean" Articolul 22 din Legea nr. 215/2001, astfel cum a fost el modificat prin Legea nr. 286/2006, reia, intr-o formulare aproape identica, textul constitutional precitat. Din interpretarea acestui text, rezulta urmatoarele "elemente ale statutului constitutional si legal al Consiliului Judetean: 
a) este o autoritate a administratiei publice locale, o autoritate a autonomiei locale;
b) un al doilea element al acestui statut priveste rolul Consiliului Judetean, acela de a coordona activitatea consiliilor comunale si orasenesti;
c) un ultim element priveste finalitatea coordonarii, si anume: realizarea serviciilor publice de interes judetean. Constatam astfel ca, in vreme ce Consiliul Local (comunal, orasenesc si municipal) dispune de plenitudinea de competenta in solutionarea problemelor de interes local, Consiliul Judetean are atributii restranse, care se limiteaza la coordonarea activitatii Consiliilor Locale, in vederea realizarii serviciilor publice de interes judetean" Dupa cum s-a subliniat deja in doctrina, legiuitorul constituant din 1991 "a pus accent pe autonomia comunelor si oraselor, rezervand autoritatii judetene alese doar un rol coordonator" Prin cel de-al doilea alineat al Articolului 122 din Constitutie se stabileste modul de alegere si functionare a Consiliului Judetean. Este vorba de Legea nr. 215/2001 a Administratiei Publice Locale, dar si de Legea nr. 67/2004 pentru alegerea Autoritatilor Administratiei Publice Locale.
Trebuie precizat faptul ca, in Romania, in perioada de elaborare a Constitutiei din 1991, in cadrul Adunarii Constituante s-a pus problema necesitatii consacrarii a doua niveluri intermediare, astfel ca, pe langa comuna, ca unitate administrativa de baza si judet, se consacra si al doilea nivel- al plaselor care au existat in istoria tarii noastre. Propunerea a fost argumentata prin faptul ca "in multe judete, cu foarte multe comune, cu teritorii foarte intinse, este greu sa administrezi" , propunere care nu a fost acceptata.
2. Raporturile dintre autoritatile locale si cele judetene
Conform unor autori consacrati, precum: Liviu Giurgiu, Aurel Segarceanu si Costin Horia Rogoveanu, "intre autoritatile constituite la nivel local si cele de la nivel judetean nu exista raporturi de subordonare. Legea numarul 215/2001- Legea Administratiei Publice Locale- prevede ca raporturile dintre autoritatile administratiei publice locale din comune, orase si municipii si autoritatile administratiei publice de la nivel judetean se bazeaza pe principiile autonomiei, legalitatii, responsabilitatii, cooperarii si solidaritatii, in rezolvarea problemelor intregului judet".


Fisiere in arhiva (1):

  • Administratia Publica Locala - Consiliul Judetean.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!