TCM - SPSS - One-Way Anova

Cuprins referat Cum descarc?

Obiective 3
One Way Analysis of Variance 4
Exemplul 1. One-Way ANOVA cu aplicarea testului Levene 7
Exemplul 2. Comparatii multiple post-hoc in pereche si teste de serie 11
Exemplul 3. Teste de contrast intre medii 16
Bibliografie 20


Extras din referat Cum descarc?

Obiective
1. La sfarsitul celor 40 de minute de prezentare 90% dintre studentii prezenti se vor familiariza cu succesiunea operatiilor pentru ANOVA.
2. Circa 90% dintre studenti vor putea sa faca diferenta intre variabila independenta si variabila dependenta.
3. Aproape 70% dintre studenti vor sti sa precizeze cum se calculeaza statistica F.
4. Circa 40% dintre studenti vor putea sa explice metoda comparatiilor multiple (Bonferroni si Tukey).
5. Aproximativ 25% dintre studenti vor sti sa interpreteze corect output-urile obtinute in urma analizei ANOVA din diverse exemple.
6. Cam 15% dintre studenti vor fi capabili sa realizeze teste de contrast intre medii.
7. Aproximativ 15% dintre studenti vor fi capabili sa realizeze integral o analiza ANOVA.
One Way Analysis of Variance
Cea mai simpla analiza dispersionala, numita analiza dispersionala unidimensionala sau unifactoriala (numita in literatura engleza si "one-way ANOVA") sau "experiment complet aleator", "experiment cu grupuri paralele", corespunde testului t de analiza a doua esantioane independente si compara doua sau mai multe grupuri.
Utilizarea testelor t este o metoda de determinare a diferentelor dintre mediile a doua esantioane independente (esantioanele provin din populatii cu medii egale). Prin ANOVA se extinde compararea la mediile mai multor esantioane.
Procedura One-Way ANOVA (ANOVA unifactoriala) consta in analiza variantei (dispersiei) pentru o variabila dependenta cantitativa luand in considerare o singura variabila independenta (factor). Analiza dispersionala este folosita pentru a testa ipoteza potrivit careia mai multe medii sunt egale. ANOVA este considerata o extensie a testului t pentru doua esantioane.
ANOVA unifactoriala este un procedeu de analiza a variatiei considerand un singur factor cauza. Permite compararea valorilor tipice cu scopul de a determina daca exista diferente semnificative intre ele.
In ANOVA totalul dispersiei provine din doua surse: 
- dispersia din interiorul fiecarui grup format - varianta intragrup, 
- dispersia intre mediile grupelor si media totala (pe ansamblul grupelor formate) - varianta intergrup. 
Dispersia intragrup se datoreaza fluctuatiilor esantionului ales pentru studiu, in timp ce dispersia intergrup apare mai ales ca urmare a influentei variabilei independente. Statistica F construita pentru a testa ipoteza egalitatii mediilor grupurilor se obtine prin raportarea (impartirea) variantei intergrup la varianta intragrup.
Daca varianta intragrup e slaba si varianta intergrup e puternica ne putem astepta ca mediile grupelor populatiilor sa difere intre ele. Nu acelasi lucru se intampla si daca varianta intragrup este puternica la aceeasi variabilitate intre grupe. Pentru a verifica daca variabilitatea mediilor de la o grupa la alta este datorata factorului cauza de grupare trebuie sa facem raportul intre masura dispersiei dintre medii si a dispersiei din interiorul grupelor.
Pentru verificarea ipotezei nule in ANOVA se foloseste statistica F - raportul Fisher, care se calculeaza ca raport intre cei doi estimatori ai variantei: estimatorul variantei intergrup si estimatorul variantei intragrup.


Fisiere in arhiva (1):

  • TCM - SPSS - One-Way Anova.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!