Extras din referat
1. Date
Se iniţiază un studiu referitor la persoanele ce sosesc în staţiunea „X” în sezonul estival. Studiul
comandat de managementul societăţii „X” are drept scop determinarea profilului turistului ce soseşte în staţiune. Pentru aceasta sunt alese 30 de persoane ce sosesc în staţiunea „X” cu trenul şi cărora li se aplică un chestionar.
Printre întrebările conţinute de chestionar au figurat următoarele:
- Scopul principal al vizitei dumneavoastră este:
• Concediu (CO);
• Conferinţă (CF);
• Afaceri (A);
• Alt răspuns (Z).
- Unde plănuiţi să vă cazaţi?
• Hotel (H);
• Camping (CA);
• Căsuţe (CS);
• Gazdă (G)
• Alt răspuns (Y).
- Durata şederii dumneavoastră în staţiunea noastră este de:
• 3 zile;
• 4 zile;
• 5 zile;
• 6 zile;
• 7 zile;
• Alt răspuns.
- Bugetul propus pentru această vizită este cuprins între (milioane ROL):
• 5 – 10;
• 10 – 15;
• 15 – 20;
• 20 – 25;
• 25 – 30.
După prelucrarea chestionarelor datele obţinute au fost următoarele:
Nr. Crt. Scop Cazare Durata (zile) Buget ( milioane ROL)
1 A CA 4 12
2 CF H 3 10
3 CF CS 3 9
4 CO CS 6 25
5 CO CA 7 30
6 Z G 5 28
7 Z Y 3 16
8 A H 4 25
9 A H 3 29
10 CO CS 7 28
11 CO CS 7 26
12 CO CA 7 20
13 CF H 3 8
14 CF H 3 10
15 A H 4 23
16 A H 5 26
17 A H 4 20
18 Z CA 3 7
19 Z CA 5 11
20 CO CA 6 24
21 CF H 5 12
22 CF H 5 14
23 CO CS 6 22
24 CO CS 6 23
25 CO CS 7 23
26 CO H 7 18
27 CO G 7 19
28 CO G 7 26
29 CO G 6 23
30 A Y 3 18
• Scopul cercetarii: determinarea profitului turistului ce soseste in statiune
• Populatia studiata: persoanele care au vizitat statiunea
• Esantionul si volumul: 30, ce reprezinta numarul persoanelor care au vizitat statiunea in sezonul estival
• Variabilele in raport cu care s-a studiat esantionul:
- scopul principal al vizitei (variabila calitativa)
- unde sau cazat turistii (variabila calitativa)
- durata sederii turistilor in statiune (variabila cantitativa discreta)
- bugetul propus pentru aceasta vizita (variabila cantitativa discreta)
2. Analiza datelor
Analiza datelor in raport cu scopul principal al vizitei clientilor
Scopul principal Frecventa absoluta Frecventa relativa in procente
CO 13 43.33%
CF 6 20%
A 7 23.33%
Z 4 13.33%
Interpretare: Din esantionul de clienti alesi, 13 clienti au venit in concediu, 6 clienti au venit pentru conferinte, 7 au venit cu scopul de a face afaceri iar 4 clienti au avut alte scopuri.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Raport Statistica.doc