Organizarea, sistematizarea, prezentarea și interpretarea datelor - Hotel Poiana

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Statistică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 1834
Mărime: 38.68KB (arhivat)
Publicat de: Florin Jianu
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Conducerea hotelului „Poiana” iniţiază un studiu bazat pe un chestionar prin care doreşte să afle date necesare îmbunătăţirii serviciilor oferite clienţilor sai.Câteva dintre întrebările cuprinse în chestionar au fost următoarele:

4. Durata şederii dumneavoastră este de: o zi; două zile; trei zile; patru zile; cinci zile; alt răspuns.

5. Scopul vizitei dumneavoastră în hotelul nostru este:tranzit (T);odihnă (O) afaceri (A); conferinţă (C).

10. Consideraţi serviciile oferite de hotelul nostru ca fiind; excelente (E):foarte bune (FB); bune (B); satisfăcătoare (S)

14. Vă informăm că pentru serviciile suplimentare pe care vi le oferim (mini bar, PayTV,...) se plăteşte în general, în funcţie de durata şederii, o sumă cuprinsă între 2 şi 10 u.m. Care ar fi suma pe care aţi fi dispuşi să o plătiţi pentru asemenea servicii pe durata şederii dumneavoastră?

În urma aplicării acestui chestionar unui eşantion de 50 de clienţi ai hotelului sau obţinut următoarele date:

Nr.

crt.

Durata

Scop

Servicii Suma disponibila pentru servicii suplimentare

1 2 T E 3

2 1 T E 2

3 2 T FB 10

4 3 O B 2

5 3 O B 5

6 5 O FB 5

7 4 O E 6

8 2 T B 7

9 1 C S 7

10 2 A S 8

11 4 C B 3

12 4 C B 2

13 4 O FB 6

14 3 C E 6

15 2 C E 5

16 2 T E 8

17 5 A FB 9

18 1 C FB 9

19 2 T B 8

20 3 C B 7

21 3 C B 6

22 3 O B 6

23 2 C E 6

24 2 C FB 5

25 2 T S 4

26 2 T S 4

27 1 C E 4

28 2 T E 3

29 3 A FB 3

30 3 A B 2

31 4 O B 2

32 4 O B 2

33 5 A B 2

34 5 O FB 8

35 5 A E 10

36 1 T E 8

37 1 C FB 8

38 1 T S 7

39 5 A B 7

40 3 A E 8

41 3 A B 9

42 3 C FB 9

43 2 T FB 6

44 3 A E 6

45 2 T S 5

46 2 C S 4

47 1 A B 4

48 2 T B 5

49 3 O B 7

50 3 C B 8

Având aceste date la dispoziţie, utilizând instrumentele statisticii descriptive, întocmiţi un raport statistic către conducerea Hotelului “Poiana”.

1.Analiza datelor

Populatia studiata este formara din 50 de personae si esantionul extras are volumul de 50 de persoane.

1.1.Analiza clientilor in raport cu durata sederii

Durata Frecventa absoluta Frecventa relative Frecventa absoluta cumulata Frecventa relative cumulata

1 8 16% 8 16%

2 16 32% 24 48%

3 14 28% 38 76%

4 6 12% 44 88%

5 6 12% 50 100%

Total 50 100%

Datele obtinute relative la durata sederii sunt date calitative, iar variabila “durata sederii” este de tip discret.

INTERPRETARI:

-Distributia de frecvente absolute ne arata ca din cei 50 de clienti 8 au fost cazati 1 zi,16 au fost cazati 2 zile, 14 au fost cazati 3 zile , 6 au fost cazati 4 zile si tot 6 au fost cazati 5 zile.Cea mai cautatacazare a fost cea de 2 zile avand 16 clienti,iar cele care nu au avut un numar mare de clienti au fost cazarile de 4 si 5 zile cu un numar de 6 clienti.

-Distributia de frecventa relative arata ca durata cazarii de 1 zi a fost preferata de 16% din cei 50 clienti,cea de 2 zile a fost preferata de 32% ,cea de 3 zile a fost preferate de 28%,cea de 4 zile a fost preferata de 12% , iar cea de 5 zile a fost preferata de 12% din cei 50 de clienti.

-Distributia de frecventa absoluta cumulata ne arata ca din cei 50 de clienti 38 au avut o cazare de cel mult 3 zile.

-Distributia de frcventa relative cumulate ne arata ca din cei 50 de clienti 88% au avut o cazare de cel mult 4 zile iar restul de 12% au avut o cazare de 5 zile.

-Durata medie de sedere al celor 50 de turisti este de 2,72. zile.

-Cei mai multi dintre clienti au fost cazati 2 zile.

-Durata cazarii se abate in medie de la valoarea medie cu 1,22.

-Durata cazarii se abate in medie de la valoarea medie cu 53,74 %. >40 % = > X –nu este reprezentativ pentru esantion

-25% dintre turisti au fost cazati cel mult 2 zile.

-25% dintre turisti au fost cazati cel putin 3 zile.

-50% dintre turisti au fost cazati intre 2 si 3 zile.

Preview document

Organizarea, sistematizarea, prezentarea și interpretarea datelor - Hotel Poiana - Pagina 1
Organizarea, sistematizarea, prezentarea și interpretarea datelor - Hotel Poiana - Pagina 2
Organizarea, sistematizarea, prezentarea și interpretarea datelor - Hotel Poiana - Pagina 3
Organizarea, sistematizarea, prezentarea și interpretarea datelor - Hotel Poiana - Pagina 4
Organizarea, sistematizarea, prezentarea și interpretarea datelor - Hotel Poiana - Pagina 5
Organizarea, sistematizarea, prezentarea și interpretarea datelor - Hotel Poiana - Pagina 6
Organizarea, sistematizarea, prezentarea și interpretarea datelor - Hotel Poiana - Pagina 7
Organizarea, sistematizarea, prezentarea și interpretarea datelor - Hotel Poiana - Pagina 8
Organizarea, sistematizarea, prezentarea și interpretarea datelor - Hotel Poiana - Pagina 9
Organizarea, sistematizarea, prezentarea și interpretarea datelor - Hotel Poiana - Pagina 10
Organizarea, sistematizarea, prezentarea și interpretarea datelor - Hotel Poiana - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Organizarea, Sistematizarea, Prezentarea si Interpretarea Datelor - Hotel Poiana.doc

Alții au mai descărcat și

Mărimi medii și mărimi de poziții

Mărimile medii Media în statistică reprezintă principalul indicator sintetic cu care se caracterizează un număr mare de valori individuale...

Statistică - noțiuni fundamentale

1.Definitia statisticii: Stiinta metodologica care studiaza fenomenele si procesele colective din natura si din societate pe baza observarii lor...

Analiza statistică a seriilor cronologice

DEFINITIE: SERIA CRONOLOGICA este un sir ordonat de valori ale unei variabile aferente unor momente sau perioade de timp succesive. Exista...

Cercetare Asupra Vopselei Lavabile Superweiss

Düfa ROMÂNIA SRL este una dintre cele mai dinamice companii ce opereaza pe piata de lacuri si vopsele din România. Compania a fost fondata în anul...

Statistică prin Matlab

1.1 Scurt istoric Statistica este o ramur  a ³tiinµelor ce se preocup  de procesul de colectare de date ³i informaµii, de organizarea ³i...

Teoria probabilității

Introducere Numeroase probleme practice din variate domenii de activitate, ca: ingineria electrica, radio, transmisia de date, calculatoare,...

Centralizarea și Analiza Datelor

Q1+Q2. La aceste intrebari filtru, nici unul dintre cei 1000 de respondenti nu a fost eliminat Valoarea modala (Mo – cea mai mare frecventa de...

Statistică Economică

Obiectul principal în evolutia repartitiei bidimensionale îl reprezinta determinarea legaturii statistice dintre aceste doua variabile. În orice...

Ai nevoie de altceva?