Extras din referat
1.Scopul cercetarii de marketing
Consta in aflarea criteriilor alegerii unei solutii de securitate a calculatorului.
2.Obiectivele urmarite:
- Identificarea Motivelor alegerii unei solutii de securitate online a calculatorului
- Identificarea criteriile dupa care se aleg produsele de securitate a PC-ului gen:performanta , aspect ,eficienta ,configuratia calculatorului.
- Studierea gamei de produse disponibile.
- Identificarea tipulului de client care achizitioneaza aceste produse
- Punctele disponibile de unde se pot achinitiona aceste produse.
- Fidelitatea consumatorilor faţă de marcă/aspectele ce determină fidelitatea.
3. Ipoteze
- Cresterea accelerata a domenilui IT a dus la crearea unor solutii foarte rapide in acelasi timp inteligente si revolutionare dar fara sa se tina cont de securitatea acestui domeniu.Motiv pentru care au aparut virusii informatici urmati de solutiile de combatere a acestora.
- Detinatorul a apeste 90% din piata sistemele de operare este corporatia Microsoft.Produsele acestora sunt cele mai vulnerabile atacurilor cu virusi motiv si pt care aproape toate solutiile antivirus sunt create pt platforma lor software.
- Tipul de client care folosesc produse softvare de securitate a calculatorului sunt de doua feluri :utilizatori desktop , cei care folosesc aceste produse in scop personal pentru protejarea calculatoarelor personale si cei care folosesc aceste produse pentru business ,comercial, adica in cadrul unei firme penru protejarea datelor si calculatoarelor firmei de diferitele amenintari de securitate online.
- Locurile de achzitionare a acestor produse sunt foarte diverse incepand cu aproape orice magazine care ofera solutii IT hardware si software si terminand cu paginile web oficiale ale produselor sau alte pagini web care ofera aceleasi produse .
4.Metodelor de cercetare în funcţie de scopul şi obiectivele cercetării
a.Ancheta Online-metodă de culegere a datelor primare pe baza unui chestionar administrat unui esantion reprezentativ de respondenţi.
b.Sondajul- instrumentul folosit este chestionarul, care contine 12 de intrebari referitoare criteriile de alegere a unei solutii de securitate de tip antivirus.Tipurile de scale folosite in chestionar sunt cele nominale si ordinale.
Ancheta Online
Prima metoda folosita a cercetarii este Ancheta Online realizata pe doua siteuri dintre care unul de specialitate si anume www.faravirusi.com cel de-al doilea fiind un forum http://forum.softpedia.com de unde vom afla care sunt preferintele userilor mai specializati in materie de programe antivirus dar si ce tip de program antivirus folosesc gratuit sau cu licenta platita.
www.faravirusi.com
http://forum.softpedia.com
5144 de persoane au votat la sondajul “Ce Antivirus folosesti in 2010?“ realizat pe faravirusi.com. Rezultatele, dupa cum vedeti mai sus sunt interesante si evidentiaza orientarea utilizatorilor catre solutiile gratuite de securitate: Avira si Avast! ocupand primele doua locuri, cu un total de 38% din numarul votantilor. Bineinteles, este posibil ca unii sa foloseasca versiunile Premium (cu bani) ale acestor produse, dar majoritatea se orienteaza spre cele oferite in mod gratuit de producator.
Produsele in cauza ofera o protectie excelenta.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Observarea si Sistematizarea Criteriilor de Alegere a Unei Solutii de Securitate Antivirus.doc