Ancheta Statistica privind Opiniile Elevilor din Anii Terminali ai Liceelor din Orasul Suceava asupra Alegerii Viitoarei Profesii

Cuprins referat Cum descarc?

PROIECT NR 3
1. Care este in opinia dumneavoastra, importanta stabilirii unor obiective clare si precise in realizarea cu success a unei cercetari statistice? Argumentati pag 4
2. Ce metode de esantionare cunoscute s-ar fi pretat mai bine studiului de fata? Argumentati pag 4
3. Care sunt atributele pe care trebuie sa le aiba un esantion pentru ca rezultatele obtinute in urma cercetarii lui sa poata fi extrapolate asupra intregii populatii? Cate au fost respectate in studiul de fata? Argumentati raspunsul pag 5
4. Care sunt tipurile de intrebari utilizate in realizarea unui chestionar? Enumerati-le dupa mai multe criterii de grupare pag 5
5. Care sunt etapele de parcurs in realizarea in bune conditii a unui studiu statistic? Cat au fost de respectate in acest studiu? Comentati pag 6
6. Care sunt minusurile chestionarului acestui studiu? pag 6
7. Concepeti un alt chestionar prin care sa eliminati greselile si neajunsurile pag 7
8. Care este parerea dumnevoastra despre acest studiu privit in ansamblu? Argumentati pag 9
9. Care credeti ca este metoda cea mai buna de prezentare a rezultatelor unui studiu: prin tabele de frecvente sau reprezentare grafica? Argumentati pag 10
10. Realizati o alta prezentare a rezultatelor in care sa combinati metodele de prezentare a informatiilor obtinute pag 10
11. Analizati daca obiectivele cercetarii se regasesc in chestionarul anchetei. (nr1/pag267) pag 10
12. Ce sunt intrebarile de indentificare si care este rolul lor in cadrul chestionarului? (nr14/pag268) pag 10
13. Identificati cel putin doua intrebari formulate incorect in chestionarul cercetarii si oferiti o alta formulare mai adecvata.(nr 32/pag 269) pag 11
14. Care sunt erorile care pot aparea in realizarea unei cercetari statistice?Cum s-a incercat inlaturarea lor in studiul cu nr 3?(nr29/pag 269) pag 12
15. Care este rolul diferitelor tipuri de intrebari in cadrul unui chestionar si ce caracteristici trebuie sa indeplineasca acestea? Exemplificati cu intrebari din chestionarul proiectului nr. 3 atat aspectul pozitiv cat si cel negativ al caracteristicilor.(nr. 44/pag. 270) pag 12
16. Bibliografie pag 14


Extras din referat Cum descarc?

CUPRINS
1. Pornind de la definitia statisticii, care spune ca aceasta ,,e o stiinta metodologica care studiaza fenomenele si procesele colective din natura si din societate pe baza observarii lor stiintifice, a culegerii si prelucrarii detaliate a informatiilor statistice cu scopul de a formula si explica legile, legitatile si regularitatile ce le guverneaza", putem spune ca stabilirea unor obiective clare si precise sunt esentiale pentru a duce la bun sfarsit o cercetare statistica. Daca obiectivele sunt bine structurate atunci si operatorul de interviu aplica chestionarele mult mai usor si mai eficient in practica. Daca colectivitatea studiata este destul de omogena, rezultatul obtinut in urma cercetarii poate fi generalizat la intreaga colectivitate supusa studiului.
In analiza statistica a proiectului cu nr. 3 obiectivele clare si precise ne sunt prezentate inca de la inceput. Cunoasterea si analiza opiinilor absolventilor de clasa a 12-a, cu privire la alegerea universitatii, a facultatii(a profilului si a specializarii) unde vor fi pregatiti pentru viitoarea lor meserie si factorii care au influentat aceasta decizie(parintii, grupul de prieteni, profesorii) reprezinta principalele obiective pe care le urmareste studiul.
Rezultatul este unul imbucurator pentru Universitatea ,,Stefan cel Mare" Suceava pentru ca majoritatea absolventilor, cum reiese din studiu, doresc sa isi continue studiile la aceasta universitate, ceea ce ne dovedeste ascensiunea universitatii sucevene pe scara ierarhica a universitatilor din tara noastra.
Concluzionand, putem afirma ca stabilirea obiectivelor este una din cele mai importante parti in realizarea unui studiu statistic, deoarece analiza va decurge mai eficient si mai repede, iar indicatorii statistici vor reflecta cat mai precis anumite trasaturi ale realitatii obiective.
2. La baza oricarui tip de selectie sta caracterul aleator al extragerii unitatilor din esantion. Tipurile de selectie utilizate in practica difera in special prin imbunatatirile care se aduc in scopul de a se reduce erorile de reprezentativitate sau de a realiza o precizie ceruta cu minim de cheltuieli. Intr un studiu statistic, alegerea procedeului de selectie se poate face in functie de marimea(N) a colectivitatii generale si in functie de omogenitatea sau eterogenitatea acesteia. La formarea esantionului se folosesc mai multe procedee dintre care cele mai des intalnite sunt:
-selectia aleatoare;
-selectia subiectiv organizata sau dirijata;
-selectia mixta.
Dupa modul in care se combina sistemul de organizare, felul unitatilor de selectie si procedeul de selectie folosit, se disting urmatoarele tipuri de selectie:
-selectie intamplatoare simpla; 
-selectie tipica(stratificata);
-selectie de serii.
Selectia aleatoare(intamplatoare) constituie modelul de baza care asigura reprezentativitatea esantionului. In momentul in care persoanele delegate pentru a culege datele aleg unitatile, avem de a face cu o selectie dirijata(putem spune chiar controlata) mai rar folosita in practica.
Selectia mixta combina principiile selectiei aleatoare cu cele ale selectiei dirijate dupa cum spune si numele ,,mixta".
Daca colectivitatea generala este omogena, putem folosi urmatoarele tipuri de selectie:
-procedeul tragerii la sorti(loteriei);
-procedeul tabelului cu numere intamplatoare; 
-procedeul mecanic.
Procedeul tragerii la sorti(loteriei) presupune numerotarea de la 1 la N a tuturor elementelor din colectivitate si poate avea doua variante:
-selectia simpla repetata(urna cu bila revenita);
-selectia simpla nerepetata(urna cu bila nerevenita).
Procedeul selectiei mecanice se foloseste dupa ce unitatile se organizeaza intr-o ordine neesentiala, si sunt scrise intr-o lista.
Selectia de serii sau de unitati complexe reprezinta un alt procedeu de selectie. In locul variantelor concrete ale caracteristicilor de la sondaje bazate pe unitati simple, se vor folosi indicatori de selectie calculati la nivelul seriei.
Unitatea statistica de cercetat in cazul studiului cu nr. 3 este reprezentata de elevii din clasa a 12-a din liceele sucevene care trebuie sa isi aleaga o meserie(colectivitate reprezentata de 1777 elevi).
Fiind un numar mare de elevi si un numar mic de oameni care formeaza echipa de cercetare la studiul nostru cea mai eficienta metoda de recoltare a informatiilor este metoda sondajului.
Metoda sondajului presupune impartirea acelorasi chestionare in randul elevilor ca in final sa se poata face o analiza a raspunsurilor.
In chestionar fiind incluse intrebari ce urmaresc obiectivele propuse.
Astfel, se va reusi chestionarea unui numar mare de elevi intr-un timp scurt si consideram ca e cea mai eficienta metoda in acest caz, deoarece elevii sunt obisnuiti cu astfel de "teste" putem spune.
Pentru studiul nostru s-ar fi pretat si esantionarea aleatoare, deoarece, in cadrul acesteia, alegerea se face de o maniera pur intamplatoare printr-un mecanism care elimina interventia subiectiva a omului sau orice alta actiune ce ar putea introduce factori care sa favorizeze alegerea unor indivizi si sa defavorizeze sau chiar sa excluda alegerea altora. O procedura de esantionare este aleatoare atunci cand fiecare individ din populatie are o sansa calculabila si nenula de a fi ales in esantion. Selectia aleatoare stratificata presupune divizarea colectivitatii generale in straturi cat mai omogene, cu caracteristici cat mai asemanatoare astfel incat unitatile statistice din interiorul fiecarui strat sa prezinte, cel putin din punct de vedere teoretic, caracteristici comune. Apoi este ales la intamplare un esantion din interiorul fiecarui strat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Ancheta Statistica privind Opiniile Elevilor din Anii Terminali ai Liceelor din Orasul Suceava asupra Alegerii Viitoarei Profesii.DOC

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!